Kiinalainen nainen työpaikkasi johdossa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suostuisitko työskentelemään yhteisössä, jonka korkeinta valtaa pitää kiinalainen naishenkilö?

e: krjivirhje...

Kommentit (11)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

No miks muka en? Jos kiinalaisnainen pääsee yrityksen johtoon niin hänen täytyy olla harvinaisen lahjakas yksilö. Ei pomoiksi (isoiksi herroiksi, ei keskiportaaseen) pääse mikkään ääliöt jotka ei mitään osaa.

Hämmentää.

Vierailija

Miksen suostuisi? Minua ei kiinnosta jonkun sukupuoli tai kansallisuus, ainoastaan hänen pätevyytensä -ja tavoitteensa.

Vierailija
Reiska
Olen ollut työssä, jossa lähin esihenkilöni oli kiinalainen nainen. Suomea se ei kovasti osannu, mut englannilla mentii..
Miten hommat suju?

Reiska
Seuraa 
Viestejä5099
Liittynyt6.5.2007
Olli V
Reiska
Olen ollut työssä, jossa lähin esihenkilöni oli kiinalainen nainen. Suomea se ei kovasti osannu, mut englannilla mentii..
Miten hommat suju?

Vähän oli kommunikkatio-ongelmia ja lisäks miun vähäinen ikä oli sen mielestä pien ongelma.. Ja olinhan mie ekan päivän ihan pihalla, hyvä kun työsuhde kesti sen 4 päivää.. Oli ihan määräaikanen työ ja jatkoa olisin saanu jos palkatta olisin tehny..

Per se

Vierailija

Hm... Pläiskäisin rastia jo että kyllä ja ei vaikuta tämä tuo se ennen kuin tuli se Tiibet esille. Noh, en minä pysty yksittäistä ihmistä pitämään vastuussa hänen synnyinmaansa hallinnon hirmuteoista. Voihan se olla että se kiinalainen nainen olisi Suomessa juuri sen vuoksi ettei hän hyväksi Tiibetin touhuja, ja ainakin hän olisi poissa sieltä Tiibetistä, kun nimenomaan sitä en hyväksy että Kiina tunkee väkeään sinne Tiibetiin.

Joskus nuorempana tuli luettua joku kirja Kiinan tilanteesta kulttuurivallankumouksen pyörteissä. Kirjoittaja oli joku urheilijasankari joka sai saavutustensa palkkioksi duunin tehtaassa. Ei siellä pahemmin raadettu, aina oli raaka-aineet lopussa tms. Mutta eiköhän noista pahimmista kommunismiajan peukaloiden pyörittelystä ole jo päästy, JOS se nyt sitten on joku meriitti maalle että länsimainen hyvinvointi etenee (siinähän sitten luonto pahoinvoi). Tietty maassa jossa ei olla vielä täysin hyödynnetty kaikkia mahdollisia teknologisia innovaatioita voidaan skipata kokonaan saastuttavimmat vaihtoehdot ja siirtyä uusimpien ideoiden hyödyntämiseen.

Noin muutenhan se oli karmeaa se kulttuurivallankumoustouhu, mutta ei taida liittyä tämän ketjun aiheeseen.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Ei se Tiibetin kysymys minulle varmaan kynnyskysymykseksi tulisi. Mutta siihen suhtautuminen nyt taitaa olla ainoa asia, mikä voisi kielteisellä tavalla erottaa kiinalaisen pomon muunmaalaisista pomoista, joten mainitsin sen siksi.

Sain tämän oman nimimerkkini kiinalaiselta naiselta, ja muutenkin kokemukseni heistä ovat olleet aina positiivisia, joten ehkä jopa nimenomaan hakeutuisin kiinalaisen naisen firmaan töihin jos olisi valinnanvaraa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26834
Liittynyt16.3.2005

En minä siksi lähtisi, että pomo olisi kiinalainen nainen, jos mitään erityisiä ongelmia ei olisi. Länsimaalaiseen toimintatapaan perehtymättömät kiinalaiset ovat tottuneet hieman (lue: erittäin paljon) autoritaarisempaan johtamiskulttuuriin, ja heille on toisinaan vaikeaa käyttää luovuuttaan ja olla oma-aloitteisia elleivät he koe olevansa riittävän korkeassa asemassa. Johtajista ei ole kokemusta, mutta heille vaatinee aikaa totutella siihen, että länsimaissa johtajalla ei ole samaa valtaa kuin Kiinassa. Luulen kuitenkin, että länsimaisiin firmoihin palkattavilla kiinalaisilla johtajilla on pitkä kokemus toiminnasta täällä.

Vierailija
Olli V
Suostuisitko työskentelemään yhteisössä, jonka korkeinta valtaa pitää kiinalainen naishenkilö?

e: krjivirhje...

AIVAN ERITYISEN MIELELLÄNI JUURI SELLAISESSA!!!

Uusimmat

Suosituimmat