MITEN pääsen eroon näistä???

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://fi.wikipedia.org/wiki/Banaanik%C3%A4rp%C3%A4nen

Helvetti ku niitä on keittiössä jokapaikassa. Olen niitä hius-sprayllä niitä yrittänyt vähentää mutta ei ne tahdo hävitä minnekkään. Keittiössä ei ole mitään ruoantähteitä edes. Onko ideoita miten pääsen noista eroon?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Miten on viherkasvien laita asunnossa? Ruukkujen multa on otollinen paikka kaiken maailman pikkupörriäisille. Itse olen joskus törmännyt tilanteeseen, jossa ihmettelin myös että mistä hemmetistä ne pikkukärpäset keittiöön ilmestyi. Kopistelin sitten kukat ja ruukut ja sieltähän se yhdyskunta paljastui.

Hius-spray ei kyllä kärpäsiä tapa. Itse käsittelin ruukut Raidilla ja se show loppui siihen.

EDIT: Niin tosiaan tuo viinipönttö. Olipa kerran minulla "poika" käymässä. Kun avasin kannen ensimmäistä kertaa niin sieltä pölähti ilmoille banaanikärpäsparvi. Tosin ne ei levinneet muualle asuntoon...

Vierailija

hiuskiinnikkeellä ei noista kyllä eroon pääse, myrkkyä ja viherkasvien tarkistus, myös roskis ja sen läheisyys on hyvä myrkyttää todella hyvin.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006

Siivoaminen ja roskien ajoissa vieminen voivat onkelmaan auttaa.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26852
Liittynyt16.3.2005
nuubi
Olen niitä hius-sprayllä niitä yrittänyt vähentää mutta ei ne tahdo hävitä minnekkään.

Yllättävää. Kokeile seuraavaksi astianpesuainetta, Y-lannoitetta ja kissanhiekkaa, josko joku tehoaisi. Vakavammin puhuen, pane googleen sana hyönteismyrkky ja katso mitä se tarjoaa.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Kokeile mäntysaippualiuosta muutama tippa sekoitettuna kukkienkasteluveteen ja samaa suihkutettuna lehdille. Lisäksi roskikseen kansi ja tiheämmät tyhjennysvälit. Älä säilytä hedelmiä huonetiloissa.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Nimi banaanikärpänen on itse asiassa aika osuva, sillä noita tulee aina kun olen ostanut banaaneja. Nyt niitä ei ole ollut aikoihin - koska en ole ostanutkaan aikoihin banskuja.

Kokeile vaikka sitä. Raid ei pure, kokeiltu on.

Vierailija

Kävin ostamassa RAIDia ison spraypullollisen. Huh nyt tääl kämpäs jo haisee aika pahalle ku sumuttelin sitä tonne keittiöön. Eipä ne enää lentele pahemmin tuolla, mutta vähä pää tuli kipeeks

EDIT:Ei siinnä pullossa kyllä mitään mainittu ettei sisälle saisi jäädä käytön jälkeen.

Vierailija
PeterH
Raid ei pure, kokeiltu on.

Taitaa riippua siitä mitä tuotetta käyttää. Minulla oli jotain puutarhan hyönteisten torjuntaan tarkoitettua tavaraa. Hyvin puri.

Vierailija

Vettä+fairya spraypulloon.
Ikkunanpesuainetta (sumutetta).
= vähän myrkyttömämmät versiot kuin raid.

nimim. meillä mies hoitaa kotityöt (joskus saattaa olla vähän ruoantähteitä keittiön pöydillä)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26852
Liittynyt16.3.2005
nuubi
Eipä ne enää lentele pahemmin tuolla, mutta vähä pää tuli kipeeks

EDIT:Ei siinnä pullossa kyllä mitään mainittu ettei sisälle saisi jäädä käytön jälkeen.

Emme me elä Yhdysvalloissa. Suomalaiselta odotetaan järjenkäyttöä edes jossain asiassa.

Kyllä pyretriini (mm. Raid) tehoaa aikuisiin banaanikärpäsiin. Joka muuta väittää ei ole käyttänyt myrkkyä oikein. Hengitysilman kaasuttaminen ei kuitenkaan vaikuta ruuanjätteissä eläviin toukkiin, ja muutaman päivän päästä kuoriutuu uusi sukupolvi. Lisääntymismahdollisuuksien estäminen on ainoa pitemmän päälle toimiva keino hillitä kärpäsiä.

Vierailija

Hyönteismyrkkyjen käry on pääasiassa hajusteita käyttäjän uskoa vahvistamaan. Se tehoaine tuskin haisee millekkään. Se on myrkyllistä vain hyönteisille. Sen alkuperä on kasveista eristetty myrkky. Kotikonsteista: Kaikki saippuat emäksisyyttään on haitallisempaa. Tupakasta uutettu mehu tappaa myös ötököitä nikotiiniin. Kärpäspaperi kerää niitä myös ja samalla näkee lajivalikoiman. Hiekka kukkamullan päällä estää hyönteisten liikkumisen.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
nuubi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Banaanik%C3%A4rp%C3%A4nen

Helvetti ku niitä on keittiössä jokapaikassa. Olen niitä hius-sprayllä niitä yrittänyt vähentää mutta ei ne tahdo hävitä minnekkään. Keittiössä ei ole mitään ruoantähteitä edes. Onko ideoita miten pääsen noista eroon?

Muista huuhdella pullot,joissa on jotain makeaa tai hapanta.Minulla ainakin aikanaan kuhisi niitä huuhtelmattomissa olutölkeissä.
Väheni huomattavasti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat