Kysy, me vastaamme mitä tahansa

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Hetken ihmettelin, kun luin profiilista, että "Lisää vihannekseksi".

Kysymys: Mikä on vihannesten keittämisessä vaikeinta?

Vastaus: Pyörätuolin irroittaminen

V.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Sivut

Kommentit (109)

Vierailija
Vaari
Hetken ihmettelin, kun luin profiilista, että "Lisää vihannekseksi".

Kysymys: Mikä on vihannesten keittämisessä vaikeinta?

Vastaus: Pyörätuolin irroittaminen

V.

Sitä sanotaan vihannesten kuorimiseksi.

Kysymys: Kun parisuhdetragedioissa kumppani kiehahtaa ilman kattilaa ja vettä sekä siihen johdettua lämpöä niin mikseivät esimerkiksi perunat?

Vierailija

Minulla olisi hölmö kysymys:
Miksi peili muljauttaa kohteen "väärinpäin" vain vaakatasossa mutta ei pystytasossa? Esimerkiksi kirjaimet.
Epäilys on että olen vain ymmärtänyt jotain perustavanlaatuisesti väärin.
-> lisä LSD:tä hakemaan...

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Kerro kerro kuvastin.... Mik on softa parahin.

Yritän Win 7 saada käyttökelpoiseksi. En saa Explorerin kansiohallintaa
toimimaan niin että se näyttäisi kaikki tiedot riveillä ja näyttäisi hakemistopuun säikeillä ja merkkaisi haarautuvat kohdat kuten wanha kunnon Filemanager tai XP.n Resurssienhallinta oikein säädettynä.

Windowsissa OLI pari asiaa paremmin kuin Ububtussa jota käytän, ja yksi niistä oli Filemanager/Resurssienhallinta.

Sikäli mikäli Seiskaan ei saa konffattaua kunnollista tiedostojen ja kansioiden hallintasoftaa tuosta olevastairvikuvasta, on pakko asentaa koneelle taas XP jo pelkästään tästä syystä. Total Commanderin tapaisia täytynee kokeilla ennen. Sain jo Seiskan selkeämmäksi kun poistin täpät "koristeluvalinnoista". Koko käyttishän oli kuin joku sa...nan Itunesin, Mediaplayerin ja Oven ja herraties minkä Ripuli-Suiten sekasikiö ennen siivousta.

Nii että apuva.

edit:

Jaha. Nyt löyty.

Ohjauspaneeli-kansion asetukset jne. Hittoako ne sen sinne pistivät? Kattotaas. Tuo tuosta tuonne ja nips ja naps, eiku...

edit2:

Nyt alkaa loppua kärsivällisyys. En saa esim säikeitä näkymään hakemistopuuhun. Voisko joku ystävällisesti kertoa onnistuuko se ensinkään.

----------------------------------------------------------
Ubuntun kutsuvan jo kuulen.

- Ubi bene, ibi patria -

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010
Electric shadow
Saako niin tehdä?

En tiedä. Koitan huomenna vielä. Jos ei onnistu annan tuon joululahjaksi ja käyn ostamassa itselleni XP läppärin. Näytti olevan vielä tyrkyllä niitäkin.

- Ubi bene, ibi patria -

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Romario
Minulla olisi hölmö kysymys:
Miksi peili muljauttaa kohteen "väärinpäin" vain vaakatasossa mutta ei pystytasossa? Esimerkiksi kirjaimet.
Epäilys on että olen vain ymmärtänyt jotain perustavanlaatuisesti väärin.
-> lisä LSD:tä hakemaan...

Jos menet lähelle ja peiliä vasten onko mitään logiikkaa siinä että peilikuva heittäisi niinsanotusti jalat kattoon?

Vierailija
Pacanus Rusticanus
Electric shadow
Saako niin tehdä?

En tiedä. Koitan huomenna vielä. Jos ei onnistu annan tuon joululahjaksi ja käyn ostamassa itselleni XP läppärin. Näytti olevan vielä tyrkyllä niitäkin.

Mikä nyt noin mättää, kyllä 7 on minulla toiminut hyvin ja tykkään enemmän, kuin edellisistä. Erilainen tietysti taas, jos ei muuta voi tehdä, niin vaihdetaan kaiken paikkaa. Pysyypähän mielenkiinto yllä ja keskustelu herää. Niinhän MS teki Officessakin. Kaikki samoin, mutta yritäpäs löytää. Ja ei, ei kaikki ole ihan samoin, arvaas uudestaan. ME päätämme, mitä teet. Ai, haluat tehdä itse, no sori, ei se nyt käy. Tai käy se, jos olet nörtti ja selvität itse, kuinka käy, [size=85:1epxkfct]me[/size:1epxkfct] emme tiedä.

Kysymykseni noin muutoin oli palstan luonteeseen yleisesti sopiva;
Saako niin tehdä?

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Joo, kyllä mä tajusin ketjun luonteen. Liian myöhään.

Väkerrän yhä puol neljältä yöllä läppäriin perusjuttuja. 12 h taitaa olla menny puhki. En oo valvonu näissä hommissa aikoihin. Ei saa lopetettua.

Tuo "filemanageri" on mulle tärkein, kun teen sillä miltei kaikki mitä tolla läppärillä tuun koskaan tekemään ja MS on sen ryssiny lasten leikkipaijaksi. No, tämä taas tästä. Olen lykännyt tätä koitosta pitkään, kun tiedän vanhastaan mitä tää on. Joka winkulan kanssa ollu jku vastaava vääntö. Kattelin, että musiikkisoitinkin on ollut mulla sama Apollo winkuloissa vuodesta 1989 tai vähän myöhemmin. Kauan kuitenkin.. Moni muukin on wanhaa tuttua kohta tässäkin myllyssä.

- Ubi bene, ibi patria -

Vierailija

Espanjan Galiciassa asuva nainen väittää omistavansa Auringon. Angeles Duran kertoo rekisteröineensä Auringon nimiinsä syyskuussa paikallisen notaarin toimistossa. Duran sanoo saaneensa ajatuksen rekisteröinnistä luettuaan amerikkalaismiehen hankkineen omistusoikeuden Kuuhun ja suurimpaan osaan planeetoista.
Todisteena Duranilla on notaarin vahvistama asiakirja, jossa hänen kerrotaan olevan Auringon omistaja.
Kansainvälisen sopimuksen mukaan yksikään maa ei voi vaatia planeettojen tai tähtien omistusoikeutta, mutta Duranin mukaan sopimuksessa ei sanota mitään yksittäisistä ihmisistä.
- En ole tyhmä, vaan tunnen lain. Kuka tahansa olisi voinut tehdä saman, mutta minä tajusin sen ensimmäisenä, Duran sanoo El Mundo -lehden verkkosivuilla.
Duran aikoo vaatia maksua kaikilta, jotka käyttävät hänen omaisuuttaan, ja ohjata puolet tuloista Espanjan hallitukselle ja 20 prosenttia Espanjan eläkerahastoon. Kymmenen prosenttia tuloista Duran aikoo antaa tutkimukseen, kymmenen prosenttia hän ohjaa nälänhädän poistamiseen ja kymmenen prosenttia itselleen.
Auringon lisäksi Duran omistaa muun muassa Tarzanin huudon.
AFP

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/11/ ... 74855.html

Mitä tää nyt sitten tule maksaan ?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Pubi

Kysymys: Kun parisuhdetragedioissa kumppani kiehahtaa ilman kattilaa ja vettä sekä siihen johdettua lämpöä niin mikseivät esimerkiksi perunat?

Koska parisuhdetragedioissa kiehahtaa-sanaa käytetään vertaukuvallisesti kuvaamaan jonkun hermostumista tai suuttumista. Sillä ei ole mitään tekemistä fysikaalisen ilmiön, kiehumisen kanssa. Sitä paitsi perunoita keitettäessä perunat eivät kiehu. Ainoastaan vesi.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Voisiko joku kertoa että mikä tässä on se tsoukki? Onko leppä erityisen kuuma tai tahmea puulaji, vai mitä ihmettä?

Meinaan kun Venäjälle oli jonnekin tehty kuulema sauna jossa oli kupariset lauteet...

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
Rousseau

Voisiko joku kertoa että mikä tässä on se tsoukki? Onko leppä erityisen kuuma tai tahmea puulaji, vai mitä ihmettä?

Leppä on oikein hyvä laudepuu, haavan ohella paras kotimaisista. Ostin pari vuotta sitten Suomessa käydessäni auton täyteen leppäisiä laudepuita, ne ovat hyviä kaikkeen askarteluun.
Varmasti parempi, etten kerro enempää.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Jorma

Varmasti parempi, etten kerro enempää.

Höh. Jos tsoukin olennainen seikka on esim. jokin härski sanaleikki niin anna tulla vaan. Tähän mennessä olen ymmärtänyt kaikki Fingerporin vitsit, jotkut pienen pähkäilyn jälkeen, mutta kuitenkin lopulta. Piti sitten tämäkin päivä nähdä että en vaan ymmärrä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat