Sälekaihdin

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olohuoneen sälekaihtimista katkesi naru. Kannattaako se korjauttaa vai ostaa kokonaan uusi? Korjautetaanko niitä enää nykyisin ja mistä tämmöisen yrityksen löytää? Ikimuinoin pujotettiin naru itse, mutta nyt ei enää pysty kykenemään.

Pappa oli ensimmäistä päivää Konttuurissa ja on nyt pahalla päällä. Käski minun korjata, kun kerran hajoitinkin.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Katkenneen narun voi vain liittää ja lyhentää kaikkia samaan mittaan. Uutta samanlaista, jos on edes välttämätöntä, ei saa kuin tuurilla joltain narukauppiaalta.

Vierailija
Vatkain
Miksei siihen muka vois itse uutta narua pujottaa?

Kas, kun en minä eikä Pappa pysty taivuttamaan enää päätä taaksepäin. Tulee huimaus eikä pysy keittiötikkailla.

Vierailija

Ööö, siis mitä muovia? Ihan tavallinen sälekaihdin. Kaksinkertaisen ikkunan välissä ja se naru on jotain nailonia. Silloin satavuotta sitten Pappa osti nailonnarua kaihinkaupasta. Pujotti kaikkien reikien kautta ja juotti yhteen sulattamalla langanpäät yhteen.

Mutta nykyisin ei kummankaan niska kestä taaksetaivutusta. Enkä usko, että siellä olisi mitään muovia pantu meidän tietämättämme väliin.

P.s. Ei se ollut mun vika, kunhan olivat kuluneet ne narut. Pappa on vaan niin pirun äkäinen, kun piti palata lomalta töihin. Nuo ukkelit....

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Mummo
Vatkain
Miksei siihen muka vois itse uutta narua pujottaa?

Kas, kun en minä eikä Pappa pysty taivuttamaan enää päätä taaksepäin. Tulee huimaus eikä pysy keittiötikkailla.

Hmm... Jospa naapuri tai jälkikasvu jeesais. En tiennytkään että on niin korkeita ikkunoita. Tai matalia ihmisiä. Ite ku oon tämmönen eiffeli.

Hämmentää.

Vierailija

Naapurin setä on 81 ja kuolemassa johonkin äkilliseen syöpään. Tänäpäivän olen lohdutellut rouvaansa . Iäti olen ollut pätkä, mutta kaularankamurtuma estää nykyisin taivaalletuijottelut.

Kuuklailen huomenissa säleverhovirmoja.

Vierailija

Asun kaupungissa omakotitalo aluella.
Jos meillä tulee ongelmia pikkuasioisa,kysellään naapureista
neuvoo/ apua.
Ittestä on tullu sellainen naapuritalkkari joka korjaan ja neuvon ystäviä.
Mummolle neuvoks. Tai jos asut pk alueella,miisä muutkin avuttomat asuu niin ei voi auttaa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Mummo
Naapurin setä on 81 ja kuolemassa johonkin äkilliseen syöpään. Tänäpäivän olen lohdutellut rouvaansa . Iäti olen ollut pätkä, mutta kaularankamurtuma estää nykyisin taivaalletuijottelut.

Kuuklailen huomenissa säleverhovirmoja.

Vai olisko nyt asiaa soittaa sinne aviomiespalveluun?

Sympatiseeraukset naapureille! Ei nuo oo helppoja koskaan, oli ikä mikä hyvänsä.

Hämmentää.

Vierailija

Ratkaisu löytyi vanhanaikaisesti, puhelinluettelon keltaisilta sivuilta. Naapurilähiöm virma lähettää Remontti-Arskan hintaan 37.50 ja siinä on kilometrikorvaukset mukana. Jos on oikein komea Arska, niin rupean tahallani raastamaan kaihtimennyorejä...

Vierailija
Vatkain
Ompa hyvä että apu löytyi! Varmasti on tuo vajaa 38 € halvempi kuin uus kaihdin!
Saahan niistä hienommista maksaa vaikka 150-200e kappaleelta. Kiinalaisia muovisia saa muutamaa mittaa varastomyymälöistä alta vitosella.

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007

Mää voisin tulla korjaamaan näinkin pienen asian.
Mulla on asianmukaiset työhousut joista näkyy työmiehen hymy.
Helavatan hiano pakki, jossa on kaikkia mystisiä kaluja.
Amatitaitoo ja pienet liksat.

On vaan turhan pitkä väli. Kysy jotain Hesan seudun lumoojia. Ovat aivan satavarmasti päteviä miähiä. Nääs.

.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat