Sivut

Kommentit (1460)

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327

Käytännön suomen pikakurssi:

Kulkumies poikkesi sodan jälkeen kauppaan rantaruotsalaisten alueella ja pyysi leipää. No, henkilökunta ei osannut, tai halunnut osata, suomea, ja osoitti sanoin ja elein etteivät ymmärrä. Kulkija vetäisi taskustaan pistoolin, laski sen tiskille ja sanoi painokkaasti:
Leipää!
Ja katso, leipää alkoi löytyä suorastaan pikavauhdilla.

Mitä opimme tästä? Motivaatio on erittäin tärkeä asia opeteltaessa vieraita kieliä

Riso abundat in ore stultorum

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kanga
Seuraa 
Viestejä1327

Kun tuolla Historia ja yhteiskunta palstalla on innostuttu keskustelemaan eri armeijoiden patruunankulutuksesta, niin laitetaanpa asiaa koskeva vanha kasku:

Talvisotaa edeltäneet neuvottelut olivat kariutuneet Moskovassa, ja suomalaisvaltuuskunta oli lähdössä. Paasikivi kysyi Molotovilta, miten monta miestä Neuvostoliitto aikoi Suomea vastan lähettää.

Miljoonan verran, vastasi Molotov ylimielisesti.

Niin monta, Paasikivi ihmetteli. Me odotimme vain puolta miljoonaa. Tuota, voisinko käyttää puhelinta?

Sopiihan se. Kenelle aiotte soittaa, Molotov kysyi.

Ilmoitan Mannerheimille, että jakaa joka miehelle toiset viisi patruunaa, Paasikivi vastasi.

Riso abundat in ore stultorum

Vuonna 1957 ( 3. marraskuuta ) lähettivät tunteettomat ryssät
erään viattoman koiran Sputnik- raketilla avaruuteen.
Tuo koira oli nimeltään Laika.
Se oli moraaliltaan korkea koira, ja oli sitoutunut pidättäytymään
esiaviollisista sukupuolisuhteista.
Laika ei kuitenkaan ehtinyt löytää itselleen puolisoa,
vaan Laika suhautettiin raketilla -sen itsensä suureksi yllätykseksi-
avaruuden pimeään ja kylmään tyhjyyteen. Ja sinne jäi.
Maalliset yhdyntä-ilot jäivät siltä tuolloin ns. "vaiheeseen."
Vuonna 1984 yhdysvaltalainen pop- laulajatar Madonna
teki tälle ylevälle eläimelle muistolaulun: Laika virgin.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287

Winston Chuchill kysyi autokuskiltaa, että oliko hänellä lapsia. Tähän kuski vastasi- Sir, minulla on 12 lasta. Siihen päämininisteri tokaisten- Johan on monta lasta. Kuski sanoi rakastavansa lapsia niin paljon, että siksi niin monta lasta. Kyllä minäkin näitä sikareita rakastan polttaa, mutta otan sen välillä pois suustakin- Tuumasi ministeri.

Jorma
Seuraa 
Viestejä2351

Laihialaisisäntä soittaa pojalleen Ouluun pari päivää ennen joulua.
- En haluais millään pilata sinun jouluasi, mutta minun täytyy kertoa sinulle, että äitisi ja minä olemme päättäneet erota. 45 vuoden kärsimys saa riittää..
- Mitä sinä puhut isä? huutaa poika luuriin.
- Ei me tulla toimeen enää keskenämme enkä minä jaksa puhua siitä sen enempää. Soita siskollesi Helsinkiin ja kerro, minä en jaksa.
Poika soittaa siskolleen, joka suorastaan räjähtää puhelimeen.
- Ei ikinä, ei ne saa erota. Minä otan tämän hoitaakseni.
Tytär soittaa välittömästi isälleen ja sanoo määrätietoisesti.
- Isä, ette te saa erota! Älkää tehkö mitään ennen kuin tulemme.
Isä sulkee puhelimen ja kääntyy vaimonsa puoleen.
-Se on järjestetty. Molemmat tulee tänne jouluksi ja maksavat matkan itse.

kabus
Matilla on kyllä maailman kuivimmat vitsit.

Nestettä kehiin

pojasta mieheen varttumisesta: Se alkaa nänneistä ja rinnoista, jotka korvaa muovinen tutti ja pullo, jotka korvaa lasi ja pullo, ja ympyrä sulkeutuu kun nännit ja rinnat alkavat jälleen kiinnostaa.

Onhan se, maailma mallillaan, kun lääkärit varoittavat karppaamisesta, mutta yhä useampi suomalainen on pakotettu karppaamaan, kun se ruuneperin torttu ja emukakku on niin kallis, kuten myös natonisu jota suunnitellaan kansalle myytäväksi, ja niitten lisäksi tarjotaan tyhjää kuppia kouraan; "Kerjää tuolla".

"Lepo on hyvä renki" sano isäntä, ku hää kiänsi kylykiä 8 tunnin jäläkehen, että jaksas nukkuu 8 tuntiva lissää, johon eukko tuumas lavitsaltaan, notta "Mokomaki vetelys, lapsiaki on tuvas 12, mut ne ovat onneks kaikki yhtä ahkeria ku renki, ja muistuttaa issää".

* rengin nimi on Lepo

Matti E Simonaho
"Lepo on hyvä renki" sano isäntä, ku hää kiänsi kylykiä 8 tunnin jäläkehen, että jaksas nukkuu 8 tuntiva lissää, johon eukko tuumas lavitsaltaan, notta "Mokomaki vetelys, lapsiaki on tuvas 12, mut ne ovat onneks kaikki yhtä ahkeria ku renki, ja muistuttaa issää".

* rengin nimi on Lepo

Lastenhuoneessa on oudon hiljaista.
Äiti koputtaa oveen ja kysyy siellä olevalta pojaltaan:
- Jori, mitä sinä siellä teet?
- Ähh, enpä mitään, vastaa poika.
Äiti kääntyy ympäri ja huokaisee, että niin on isäänsä tullut.

- Niinistö on varmasti ihana persoona. Voisin tarjota hänelle herkullisen aterian,
sellaisen kulinäärisen elämyksen, hän voisi olla assistenttini joka laajentaa
perspektiiviäni, mikä luonnollisesti nostattaisi kohua - ainakin tietyissä piireissä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat