Urheiletko?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli urheiletko ja mitä urheilet? tai oletko urheillut jotain joskus? Miksi urheilet jos urheilet?

Itse olen tässä pikkuhiljaa alottamassa pyöräilyn ja lähinnä tuollaisen pidemmän matkan pyöräilyn. Näin alkuun kerran viikkoon mennyt tuollaisen sopivan n. 45km, nyt jo kolmen viikon ajan. Tämän vuoden puolella pyöräillyt karkeasti sellainen 450km, josta 300km työmatka pyöräilyä n. kolmen viikon ajalta, nykyään ei ole tarpeeksi pitkää matkaa että jaksaisi pyörällä mennä. Pitäisi tässä kyllä syksyllä aloittaa Krav-magan alkeiskurssi, näin alkuun.

Tuossa vähän dataa, viimeisimmästä pyöräily kerrasta.
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1345178

Sivut

Kommentit (45)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mä olen pelannut jääkiekkoo (vas. laita) ja juossut pikamatkoja ja hypännyt pituutta. Noissa olen kilpaillut. Nyt ne on kaikki jääny. Kävellä lontostaa yritän ympäriisä ja pyöräilyä kans alottelen nyt kun on uus pyörä

Hämmentää.

Vierailija

Tosta puuttuu yks aika yleinen, eli kuntosalailu, kuntosalitus.
Ja eikös säbäily ollut joskus hiljattain Suomen 3. yleisin harrastus?
Naisvoimistelu myös, aerobikki! 90-luvulla todella suosittua.

Mitä eroa on juoksulla ja lenkkeilyllä? Sama ero kuin kävelylenkeillä ja lenkkeilyllä?

Entä missä listalta kansallislajimme? Se pitäisi aina olla tuollaisilla listoilla tai listan laatija ei ole suomalainen!

Koripallokin on yleisempää kuin tennis... kai?
Nordic walking?
Eukonkanto?
Suojalkapallo?

Vierailija

Itsekkin joskus judoa harrastanut ja kilpaillut, mutta suhteellisen heikolla kilpailu menestyksellä. Onhan sitä salillakin tullut parisen vuotta aktiivisesti käytyä omaksi iloksi. Itse tosiaan aloitin pyöräilyn, kun huomasin että keskivartaloon yrittää tuo rasva kerääntyä intin jälkee

No kohtia oli max. kymmenen joten se rajoitti noita aika paljonkin. Suojalkapallon meinasin sentään laittaa. Mitä tuohon juoksuun tulee, niin joku voi juosta kilpaa vaikkapa 100m esim. ja se eroaa aika radikaalisti. Ehkä olisi pitänyt ottaa jonkinnäköisiä tilastoja avuksi tuota laadittaessa.

ja tiedoksi että olen kyllä 100% Suomalainen...

Vierailija

Nykyään lähinnä vapaa-ajalla lenkkeilyä. Lähinnä ihan terveyden vuoksi ja siksi että kroppa pysyisi jokseenkin kasassa. Kuntosalia ja sulkapalloa myös toisinaan.

Nuorempana tuli harrastettua kaikenmoista, vakavimmin yleisurheilua jossa heittolajeissa pärjäsin hyvin. Sen lisäks sitten kaikenmoista joukkueurheilua koulujen ja firmojen joukkueissa - sählyä, futista, jääpalloa. Harrastuspainotteisesti lisäks kaikkea muuta. Joukkueurheilu on harmillisesti kylläkin jäänyt kun ei ole porukkaa missä pelata nykyään.

Hiihtäminen vois olla kyllä taas ihan jees. Pitäisköhän kaivaa sukset ens talvena esille, ei oo tullut hetkeen harrastettua sitäkään!

Vierailija
parantunut
Mitä eroa on juoksulla ja lenkkeilyllä? Sama ero kuin kävelylenkeillä ja lenkkeilyllä?
Sä vissiin oot lenkkeilijä kun et tiedä mitä juoksu on. Se on sitä kun oikeesti mennään eikä vaan nautita maisemista.

Punttis ei ole urheilua, koska siinä ei kilpailla. Kilpa-urheilu = urheilua. Punttis ja muu jumpoa on vaan osa treeniä.

Vierailija
anomalia
Ei pysty. Nilkassa on jotain vikaa. On hyvin kipeä sen jälkeen jos tekee jotain.

Voivat olla kasvukipuja.

Kipupiikkiä vaan niin ei sitä huomaa. Niin ammattilaisetkin.

Vierailija

Olen jonkinlainen urheiluhullu - onneksi nykyään jo vähemmän tosissaan, treenin tarkoitus paljoltikin pitää terveys ja suorituskyky kohdallaan.

Kamppailulajit pääjuttu - vielä nykyäänkin vaikka ikää jo hieman mittarissa. Aloitin judolla vuonna -79 , ziisus.. onko siitä jo noin kauan? Thaiboxing ollut pääjuttu jo pitempään. Kesäisin iskee aina älytön lenkkeilyvimma, niin kuin tänäkin kesänä. On se vaan mahtavaa hommaa. Lenkin jälkeen tulee käsittämättömän hyvä fiilis

Vierailija

Syksyllä alkaa taas lenkkeily ja salilla käyminen, kesällä tullut uitua aika paljon kun ei ole kuin kilometri entisessä kivilouhoksessa olevaan "altaaseen" melkein 20metriä syvä. Joskus harrastin nyrkkeilyä, mutta se ei enään kiinnostanut, koska jotkut vastustajat olivat semmoisia, että sai aina turpaan ja jotkut semmoisia että saivat turpaan.

Vierailija

Juu...urheilen noin neljä-viisi kertaa viikossa. Lajivalikoima on mulla aika runsas: spinningiä, astangajoogaa, bodypumpia, nykytanssia, kuntosalia..Kyllästyn nopeasti, joten vaihtelen lajeja tiuhaan.

Hups..en siis harrastakaan "urheilua", koska missään noista lajeista ei kilpailla. Sanotaan, että harrastan liikuntaa.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Fillari, sähly, uinti, kuntolenkkeily (jonka varrella telineliikkeitä eli leuat ja nojapuut), punttiähellys. Siinä kai ne merkittävimmät. Sauvakävelenkin joskus.

Vierailija

Vastasin juoksua ja yleisurheilua, koska harrastan yleisurheilussa kestävyysjuoksua pk-tasolla. Tai harrastaisin, jos jalat eivät olisi koko ajan rikki. Tänä vuonna olen kisannut radalla vain kahdesti ja maastossa samoin.

Lisäksi harrastan mm. pyöräilyä, hiihtoa, sauvakävelyä, uintia ja punttisalia, mutta ne ovat oikeastaan kaikki korvaavia tai tukevia lajeja juoksulle.

Vierailija
Olli V
parantunut
Sä vissiin oot lenkkeilijä kun et tiedä mitä juoksu on. Se on sitä kun oikeesti mennään eikä vaan nautita maisemista.

Kyllä on paljon mitaleja nuorena kilometrin juoksusta ja maastojuoksuista. Myös hiihdosta ja yleisurheilusta. Erotan ne kyllä suorituksena, mutta kun juoksun harrastamiseen kuuluu lenkkeilyä treeninä. Enpä ole vielä juoksijaa tavannut joka ei koskaan lenkillä olisi säännöllisesti käynyt...

Onhan niillä toki eronsa, mutta aika mitätön (juoksun harrastamiseen kuuluu lenkkeily) jos harrastuksia kuitenkin kyseltiin. Kysymyshän oli, "mitä lajia harrastat?" Harrastaminen ei ole aina kilpeilemista.

Olli V

Punttis ei ole urheilua, koska siinä ei kilpailla. Kilpa-urheilu = urheilua. Punttis ja muu jumpoa on vaan osa treeniä.

Kyllä käsittääkseni punttien nosto on ihan olympialajinakin. Useammassakin muodossa. Mutta kyse oli harrastuksista. Viestin otiskko oli väärä tai sitten monivalintakysymys oli väärä.

Itse ainakin monesti kilpailin punttiksella kaverin kanssa toistoista ja maksimipainoistakin. Kyllä se urheilua meille oli vaikka vain oheistreeni olikin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat