TED talks

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sain intialaiselta ystävältäni linkin tähän, ensikatsomalta netin parhaaseen tiedesivustoon.
http://www.ted.com/themes

Tänne on kerätty eri alojen tieteilijöiden noin vartin videoesityksiä alansa kiinnostavista tutkimusaiheista ja -tuloksista. Ne on tehty korvauksetta ja vapaasti jaettavaksi, vähän Wikipedian ja Linuxin hengessä.

Minoon hurmaantunut, minoon pyörryksissä, minä himoon tätä lisää!

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
Minoon hurmaantunut, minoon pyörryksissä, minä himoon tätä lisää!

Voit lohduttautua sillä, että ne ei lopu heti kesken. TED-konferenssi on järjestetty ensi kerran jo 80-luvulla ja videoita on kaikkiaan melkein viisi sataa. Aloin katsella noita järjestelmällisesti joskus maaliskuussa, eikä loppua näy.

Vierailija

Ja Alex Nieminen on kovin organisoimassa suomalaista TED tapahtumaa Helsinkiin. TEDx tapahtumaa. Luennoitsijoita ei taida olla toistaiseksi yhtään luonnontieteiden puolelta...

Vierailija
Mummo
http://www.ted.com/themes

Tänne on kerätty eri alojen tieteilijöiden noin vartin videoesityksiä alansa kiinnostavista tutkimusaiheista ja -tuloksista. Ne on tehty korvauksetta ja vapaasti jaettavaksi, vähän Wikipedian ja Linuxin hengessä.

Oi, jospa se aika kiiruhtaisi luoksemme, jolloin kaikki ihmiset toimisivat samassa hengessä.

Mikä ihmeen järki se muka on, joka väittää, että rahalla saa parasta Rahalla ei saa mitään muuta kuin sotia, kurjuutta, murhia, köyhyyttä, kärsimystä, lahjontaa, kiristystä, ryöstöjä,

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Kiitos Mummo ja sigge!

Katsoin suosikin ja teki vaikutuksen. Tähän uppoudun tulevana synkkänä syksynä. Ja koulutyöt taas siirtyy...

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

Kiitos linkistä, sigge. Voi spg.hrv., miten loistava puhuja, sai soveltavan tilastotieteen vaikuttamaan mielenkiintoisimmalta tieteeltä maailmassa.

Sisällöllisesti luento oli täyttä ja ravisuttavaa tietoa, mutta luultavasti liian monimutkaista hommailijoille.

Laittakaapa lisää suosikkejanne, TEDiin paremmin tutustuneet!

Tässä David Gallo kertoo syvämerentutkimuksen uusista kuvausmahdollisuuksista.
http://www.ted.com/talks/david_gallo_on ... ceans.html

Mä haluun isona tilastotieteilijäksi! Ja syvämerentutkijaksi!

Vierailija

Nyt kaduttaa, että söin kanttarellikastiketta. Jospa juuri ne sienet olisivat kääntäneet ilmastonmuutoksen suunnan Enkä ednää pelkää kovin kamalasti aivoverenvuotoakaan.

Siis onx kaikki muut tienneet näistä TED talkseista? Eikä mulle ole kerrottu mitään? Sala Liitto! Että piti meilin Bangaloresta paljastaa tämmöisen riemukkaan sivuston olemassaolo?

Mutta ihan itte huomasin, että kärpäsenp...:n pienellä löytyy täppä subtitles, josta moniin esityksiin saa jopa suomenkielisen tekstin.

Vierailija
Mummo

Mutta ihan itte huomasin, että kärpäsenp...:n pienellä löytyy täppä subtitles, josta moniin esityksiin saa jopa suomenkielisen tekstin.

täh?
olen itte katsellu näitä
perkeleesti mutta enpä ole huomannut
moista luksusta...

töytyykin katsoo tarkemmin...

Vierailija
omena
Mummo

täh?
olen itte katsellu näitä
perkeleesti mutta enpä ole huomannut
moista luksusta...

töytyykin katsoo tarkemmin...

Se on lisätty aika vastikään. Itsekin huomasin sen vasta kirjoittaessani tähän ketjuun.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat