Seuraa 
Viestejä6251

Tarvitseeko kuulon palautumista nopeuttaa jotenkin? Korjautuuko kuulo ajan kuluessa? Varsinkin vasen korvalla kuulee tosi heikosti.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

• ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (24)

Saw
Tarvitseeko kuulon palautumista nopeuttaa jotenkin? Korjautuuko kuulo ajan kuluessa? Varsinkin vasen korvalla kuulee tosi heikosti.

Jätkäsaaressa on tullaviikolla kuulonpalautusvermeet

Saw
Seuraa 
Viestejä6251

Onko sellasia oikeesti? Ku ei kuule mitä noi ihmiset puhuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Saw
Onko sellasia oikeesti? Ku ei kuule mitä noi ihmiset puhuu.

Vitsi. Siellä on maailman toiseksi suurin lavashow, Madonna

Saw
Seuraa 
Viestejä6251

En saanu lippuja Madonnaan.

Eikä haittaa. Korvaan sattuu. Paska.

Saw

Eipä oo mitään tehtävissä. Kuulo palautuu, jos palautuu.

Myöskin jos konserttien jälkeen korvissa soi on mahdotonta sanoa, että jääkö se soiminen pysyvästi päälle vaiko häviää ajan mittaan...

totinen
Seuraa 
Viestejä4887
Saw

Asperiini ja E-vitamiini saattavat yhdessä auttaa vielä kolme päivää altistuksen jälkeen.

Physorg
"We found that the antioxidant combination of vitamin E and salicylate — the active agent in aspirin —effectively prevented cell death and permanent noise-induced hearing loss even when treatments were delayed up to three days after noise insult," she said.
http://www.physorg.com/news154119819.html

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973

mää olin 2007 rolling stonesien lavan edessä ilman kuulon suojausta,ehkä 3 metrin päässä juoksuradalla,sillein että en ihan ylttäny läppäseen tokkuraisen Richardsin kättä.2-2,5 päivää suhis ja vinku,mutta ne oli ikäänkuin "lisä-ääniä",ei varsinaisesti oikeasta kuulosta pois.
Se oli ihan absoluuttisen kova äänentoisto,korvan juuressa huudettunakaan ei mennyt viesti perille kaverille.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875

Ottakaa hyvät ihmiset kunnon korvatulpat mukaan festareille. Kuulovaurioista voi tulla pysyviä, ja mä ainakin tartten kultakorvia ihan työnikin puolesta.

PeterH
Ottakaa hyvät ihmiset kunnon korvatulpat mukaan festareille. Kuulovaurioista voi tulla pysyviä, ja mä ainakin tartten kultakorvia ihan työnikin puolesta.

Mä käytän kaksoiskuulosuojausta ihan ilotulitteita ampuessa.

Onko ihmiset vielä nykyäänkin niin tyhmiä että tuhoaa kuulonsa jossain festareilla/keikoilla. Ei saatana.

Aina earplugit mukaan varmuuden vuoksi. Vähän samaan tapaan ku kortsutkin.

Mä en oo koskaan tajunnu, että miks niillä keikoilla pitää sitä musiikkia toitottaa niin lujalla, että kuulo pitää suojata? Eikö sitä volyymiä vois vähän vähentää?

Jurpula
Seuraa 
Viestejä725

Olishan ne kuulosuojaimet hyvä olla aina mukana, mut kotiinhan ne yleensä unohtuu. Pari päivää kun kuuntelee suhinaa ja sihinää niin kyllähän se jännittää että jääkö tämä nyt päälle vai ei. Ja jos vinkuu niin se vinkuu jossain ihan ihme sävelessä niin ei voi kitaraakaan virittää sen mukaan...

You just made the list, buddy.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973

"Mä en oo koskaan tajunnu, että miks niillä keikoilla pitää sitä musiikkia toitottaa niin lujalla, että kuulo pitää suojata? Eikö sitä volyymiä vois vähän vähentää?"
-hmmm.noin niinkuin esimerkiksi stadion-mittakaavassa.30 000-50 000 ihmistä.Täytyyhän sitä volyymiä olla.Lavaa lähempien kuulonsuojaus on omalla vastuulla.

sjk
Mä en oo koskaan tajunnu, että miks niillä keikoilla pitää sitä musiikkia toitottaa niin lujalla, että kuulo pitää suojata? Eikö sitä volyymiä vois vähän vähentää?

Ei se silloin kuulu kaljatelttaan asti.

Miksei kaljateltassa ole omaa kaijutinta?

No ihan sama mulle kuinka lujaa ne siellä keikalla soittaa kun en ite niillä käy tai tule käymään.

Saw
Yleensä kun kuulo on jo alentunut, se ei enää palaudu. Päin vastoin kuulo huononee entisestään ajan myötä. Sen sijaan korvien soiminen eli tinnitus saattaa vähentyä pikaisella happihoidolla, jota itsekin sain aikoinani ammunnasta tulleen kuulovaurion hoitoon. Korvat soivat edelleen mutta huomattavasti vähemmän kuin ennen hoitoa. Happihoitoon tulee päästä tosin hetimiten vaurion tultua.

Kuulo ja rock on klassinen ongelma. Ainakin Motörheadin ja Whon soittajat ovat avoimesti kertoneet kuulo-ongelmistaan. Itse tulin kuunnelleeksi Sielun Veljiä erinäisillä pikkuklubeilla 80-luvulla ja se on ehkä suurin syy, miksi minulla on jonkinasteinen kuulovamma.

Etenkin kerran Oulussa käydessä juuri L'Amourhan ilmestymisen jälkeen Rattorilupilla nähdyn ja takuulla kuullun keikan jälkeen korvat piippasivat kolme päivää. Oikea korvani on volyymiherkkä. Jos kuuntelen keikoilla kovaäänistä bändiä, niin asetun mieluummin niin, että vasen korvani on lavalle päin. Kova volyymi sananmukaisesti koskee oikeaan korvaan. Hieman kuin joku työntäisi hitaasti neulaa sisään.

Nykyinen musiikkimakuni ei suosi kovaäänisiä bändejä. Tosin kesälomalla Norjan Lapissa liikkuessani menin ihan mielenkiinnosta Skiipagurran festivaaleille; maailman pohjoisimmat rockfestarit. Turbonegro kuului varmaan Jäämerelle asti. Kontrasti oli mielenkiintoinen. Yleisin ympärillä puhuttu kieli oli saame ja yleisössä erilaisia saamelaisvaatteita oli noin kolmanneksella. Leirintäalueella suurin osa teltoista oli mallia kota. Kun tämä porukka meni pähkinöiksi härskin homohardrockin tahdissa, niin se oli once in a lifetime-kokemus. Korvien piippaus oli hävinnyt jo aamulla.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081

Onhan tämä hieman jälkiviisasta ihmetellä mikseivät ihmiset suojaa kuuloaan, onhan kyse melko tärkeästä aistista. Toivottavasti tämänkaltaisten esimerkkien ja keskustelun pohjalta edes jotkut ymmärtäisivät muuttaa tapojaan ja suojata kuulonsa rokkikeikkojen lisäksi myös moottorisahan, kakkuvatkaimen, räksyttävän pikkukoiran tai älyttömänä kiljuvan kakaran läsnäollessa. Näissä kaikissa on nimittäin samaan mittakaavaan rinnastettava ääni jolle toistuvasti altistuttaessa aiheuttaa pysyvän kuulonaleneman.

Kuulon kannalta on myös tärkeää antaa kuulon levätä välillä. Iltapäivä ilman radiota, tai muuta äänilähdettä tekee hyvää, vaikkei palautakkaan menetettyä kuuloa.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Saw
Seuraa 
Viestejä6251

Kuulo on alkanu palailee. Vasemmalla korvalla kuulee taas, mutta korvakipu jäljellä. Ihan jees.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat