Oletko oikeistolainen vai vasemmistolainen?

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Pyllistät toisaalle.

Ehtoon uutisissa, tämän ehtoon, sanotaan että yli puolet suomalaisista olisi valmis nostamaan pääomaveroa.

Eikös se ole se vero, mikä kohdistuu omaisuuteen, mikä tuottaa varallisuutta sille joka sen omistaa ilman tekemättä mitään — siis vain sen perusteella, että sillä joka sen omistaa on ollut ylimääräistä hynää ostaa pääomaveroa tuottavaa omaisuutta.

Kun ei ole ollut muutakaan tekemistä.

Se mitä juuri nyt ajattelet tästä viimeisestä on ratkaisevaa.

Se on sikaoikein.

Se on vääryys.

Vastakkainasettelun aika on ohi, jos pääomavartijan numero yksi, seuraavaan residenttimme vaalilauseeseen on uskominen. Työväen residentti. Mutta voi olla että se kusettaa sua.

Oletko perinteisen oikeiston vai perinteisen vasemmiston puolella?

Perinteinen oikeisto pyrkii pitämään kiinni etuuksistaan

Perinteinen vasemmisto pyrkii pääsemään niiden tilalle pitämään kiinni etuuksistaan.

Oletko oikeistolainen vai vasemmistolainen? Siis missä vaiheessa olet sen suhteen miten uskot sinulle käyvän oletetun pääoman suhteen?

Äläkä kiemurtele. Usko minua. Vastakkainasettelun aika on vasta alullaan. Se on ollut aina sitä.

V.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Sivut

Kommentit (217)

Vierailija

Poliittisesti mustavalkoistetta asetelma jossa kysytään viedäänkö köyhilta vai rikkailta? Pääoma voi olla se ratkaiseva panos luoda työpaikkoja "köyhille".

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Siis keskellä ei voi olla?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
idiotus
Siis keskellä ei voi olla?

Keskellä ei voi olla, jos pyydetään valitsemaan kahdesta.

Vedä siitä johtopätös siitä miltä keskellä olevat peittävät katseensa, ja siitä mitä silti koko ajan kysytään.

Sitä on opittu kutsumaan politiikaksi.

Mutta lopulta sen sellaiseksi kutsujat joutuvat ottamaan kantaa silti tähän äänestykseen, ja ottavat vaikka ovat muka keskustassa.

Se ei siitä muuksi muutu.

V.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
tietää
Pääoma voi olla se ratkaiseva panos luoda työpaikkoja "köyhille".

Itsekin uskon lujasti, että se juuri on pääomanhaalijoiden perimmäinen motiivi.

Onneksi ne ajattelee köyhien parasta. Muutenhan tämä olisi aivan kauhea paikka elää.

V.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005

Vasemmisto-oikeisto-akselihan on nykyään ainakin Euroopassa enimmäkseen kysymyksiä ns. yhteisen hyvän jakamisesta ja verotuksesta. Tärkeitä asioita, mutta harvoin ne ovat peruskansalaisen kohdalla niin merkittäviä, että elämä menisi merkittävästi eri suuntaan, olkoon kansan suosio kummalla ilmansuunnalla tahansa. Enemmän on vaikutusta hallinnon ammattitaidolla kuin vasen-oikea-näkemyksillä.

Mielestäni paljon merkittävämpää on, onko johdossa liberaaleja vai konservatiiveja. Molempia on vasemmalla ja oikealla.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
asdf
Mielestäni paljon merkittävämpää on, onko johdossa liberaaleja vai konservatiiveja. Molempia on vasemmalla ja oikealla.

Keisarin uudet aatteet.

Eihän sillä ole niitä lainkaan.

Kiemurtelua.

V.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006
Vaari
Pyllistät toisaalle.

Ehtoon uutisissa, tämän ehtoon, sanotaan että yli puolet suomalaisista olisi valmis nostamaan pääomaveroa.

Ja sitten uutisen taustoitus: Lähes puolella suomalaista on pääomatuloja. Ihmiset ovat erityisen valmiita nostamaan niitä veroja joita heidän itsensä ei tarvitse maksaa.

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
Pseudohippi
Lähes puolella suomalaista on pääomatuloja. Ihmiset ovat erityisen valmiita nostamaan niitä veroja joita heidän itsensä ei tarvitse maksaa.

Siis kumpia ovat ne, jotka haluavat lisäkustannuksia muille, mutta eivät itselleen.

Kateellisia vasemmistolaisia, vai röyhkeitä oikeistolaisia?

Vai onko tässä uusi keskustalaisuuden määritelmäyritys?

Tässä äänestyksessä keskustaa ei ole olemassa koska sitä ei muutenkaan ole olemassa.

V.

Vierailija

Jos olisin syntynyt hieman aiemmin, olisin ollut pieni taistolaistyttö, joka vedet silmissä, vakavana ja pystypäisenä laulaa, että "En valinnut aatetta, vaan aate valitsi minut".

Nyt kerron kysyttäessä olevani poliittisesti vasemmalla. Se on ainoa korrekti valinta hömppähumanistipiireissä, joissa pyörin. Oikeasti olen piilo-oikeistolainen. En tasan ole valmis jakamaan yhteisen hyvän nimissä sitä minkä olen omalla kovalla työlläni ansainnut. Tekisivät alemmat sosiaaliluokat enemmän töitä perkele ja olisivat fiksumpia

Vierailija
Vaari
Pseudohippi
Lähes puolella suomalaista on pääomatuloja. Ihmiset ovat erityisen valmiita nostamaan niitä veroja joita heidän itsensä ei tarvitse maksaa.

Siis kumpia ovat ne, jotka haluavat lisäkustannuksia muille, mutta eivät itselleen.

Kateellisia vasemmistolaisia, vai röyhkeitä oikeistolaisia?

Molempia.

Äänestys on tässä vähän kuin arpaa heittäisi.

Ihminen on itsekäs pirulainen vaikka muuta väittäisi. Oma etu on aina lähinnä poliittisesta taustasta, varallisuudesta tai yhteiskuntaluokasta huolimatta.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Saarikoski, Pentti Saarikoski, yksi poliittisesti aktiivinen juoppo vasemmistolainen sanoi 60 –luvulla, että vasemmistolaisten häpeä on siinä, että ne tekee kaikkensa vain tullakseen oikeistolaiseksi. Onnistumatta siinä.

Lausunnon voi jättää omaan arvoonsa, ja siinä se järkähtämättä onkin.

Politiikan synonyymi voisi olla kateus. Mutta on epäkorrektia sanoa että politiikan synonyymi on kateus, koska silloin tulisi tunnustaneeksi poliittiseen kateuteen esiinpiilotetun polaarisuuden.

Se ei ole, hyvä tavaton, muodikasta.

Vastakkainasettelun vuosituhannet ovat ainakin minut tavoittavan median perusteella ohi tällä vuosikymmenellä.

Lopultakin. Saatana.

V.

Vierailija

Saarikoski, viisas ja herkkä mies, kirjoitti paljon hienoja runoja vasemmistolaisuudesta. Tästä pidän erityisesti:

"Kun oli ollu kaks harhaanjohdatusta
nimittäin 18 ja 39
niin sitä päätti ettei enää kolmatta
vaan kansan valta
mutta se näytti sit olevan niin venyvä käsite
että sitä jo mieluiten sit vanheni ittekseen
ilman mitään sen kummempia soihtukulkueita."

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

”Olen koko elämäni ajan etsinyt konjuktiota syntymäni ja kuolemani väliin.”

P.S.

Tai suurin piirtein sinne päin.

V.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat