Ambulanssin viivästyminen Helsinki-Vantaalla

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015
Austrian Airlinesin matkustaja kuoli keskiviikkona iltapäivällä Helsinki-Vantaan lentokentällä.

Tokiosta tulossa ollut kone teki Helsinki-Vantaalle ylimääräisen välilaskun kello 14.40 yhden matkustajan sairauden vuoksi. Kone oli matkalla Wieniin.

Ambulanssin tulo laskeutuneen koneen luo viivästyi Finavian mukaan noin puoli tuntia. Viivästyksen syitä on alettu selvittää välittömästi.

[url]http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ambulanssi+viivästyi+–+matkustaja+kuoli+Helsinki-Vantaalla/1135248228859
Miten on käytännössä mahdollista että tälläistä pääsee tapahtumaan, spekulaatioita missä kohtaa homma mennyt vatuiksi..?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija
Babek
Miten on käytännössä mahdollista että tälläistä pääsee tapahtumaan, spekulaatioita missä kohtaa homma mennyt vatuiksi..?

Mitenkö on mahdollista että joku kuolee?
Semmosta sattuu yhä nykyäänkin.

Ei systeemi voi olla idioottivarma. Kurjaa tietenkin mutta ihmiset on vähä heikkoo tekoo, samoin kuin kalustokin. Rahasta se lähinnä on kiinni. Nykyään säästetään ihan hulluna kaikesta julkisesta että yksityiset saa enemmän hynää törsättäväksi, ehkä syy on siinä?

Olletikin Jaappanissakin voi yhä kuolla?

ps.
urlit on ketuillaan.. tuohon väliin kuuluu itte kirjottaa jotain ja osoite tulee url=jälkeen..

Ei näköjään toimi, siinä on jotain vikaa..
Kokeillaas vielä:

[url=http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/ambulanssin-tulo-viivastyi-matku...">Ambulanssi myöhästyi, potilas kuoli

Nyt toimii.

Vierailija

Liikennevalot, Ruuhka? Itse en kuitenkaan usko, että liikennevalot ja ruuhka aiheuttaisivat puolen tunnin myöhästymisen, vai?

Vierailija

Sattumien summa.
Ehkä kuljettajia kesälomilla tai possunuhassa? Ehkä useita ajoja yhtaikaa? Ehkä kalustossa vajetta? Säästetty, ei o uusittu ambulanssikalustoa? Sitten joku tietyömaa ja on pitänyt kiertää jostakin? Se ruuhka?

Tutkijalautakunnan on helpompi selvittää se kuin meidän kun meillä ei oo käytössä mitään tietoja.. Äkkiäkös sen selvittäs kun tietäs ja.. hauki on kala!

Vierailija

Mä veikkaan syyksi turvatarkastusta. On nimittäin monenlaista tavaraa ambulanssissa. Teräviä esineitä, nesteitä... ja sellanen menossa kansainväliselle alueelle!

Vierailija

Ambulanssikuskilla ei ehkä ollut sitä lupakorttia, mitä lentokenttäalueella ajavalla kuskilla pitää aina olla. Tämmöisessä ajoneuvossa pitää myös olla ilmailuradio, jolla saa yhteyden lennonjohtotorniin. Ehkä ei ollut sitäkään.

Olisi ollut nopeampaa rullata koko lentokone terminaaliin.

Vierailija

Olen aina elänyt siinä uskossa, että ambulanssit ja tietty määrä paloautoja kuuluvat jokaisen isomman lentokentän vakikalustoon. Olin ilmeisesti väärässä. Se taas ei laisinkaan herätä luottamusta Helsinki-Vantaan kenttähenkilöstön kykyyn selviytyä mahdollisesta vaara- tai onnettomuustilanteesta. Mitäs jos kone vetää kiitotieltä pitkäksi ja syttyy tuleen? Puoli tuntia on pahasti haavoittuneen onnettomuuden uhrin loppuelämästä hyvin hyvin pitkä aika.

Vierailija

MOT ohjelma julkaisi Vantaan kentän maatoimintojen perseyden aiemmin keväällä. Tuhansia vaarailmoituksia. Tuossa hengen vienyt.

Vierailija
Mr.Paavo
Liikennevalot, Ruuhka? Itse en kuitenkaan usko, että liikennevalot ja ruuhka aiheuttaisivat puolen tunnin myöhästymisen, vai?

Olisiko myöhästymisellä liittymäpintaa uusiin terminaalijärjestelyihin?

Vierailija

"tukisukat" ja jaloittelupakko pitkillä lennoilla kääkille, koska laskimoveritulppa uhkaa paineenlaskun ja istumisen vuoksi.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Lehden mukaan ambulanssille annettiin väärää tietoa siitä alueesta minne pitää mennä hakemaan potilas jolla oli siis sydänvika.

Helsinki-Vantaalla on ulkomaan ja kotimaan terminaalien lähtöporteissa tapahtunut eilen myös muutos. Vaihtaneet joittenkin lähtöporttien paikkoja.

Onnettomuus on minun mielestä useiden epätodennäköisten asioiden summa.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Modet hoi !

Aloitin tästä aiheesta ketjun viisi tuntia aikaisemmin kuin tämä, miksei tätä yhdistetty siihen ? Minun ketjuni kyllä oitis piiloitetaan toisiin tai roskapostiin, hieman puolueellista ?

Vierailija

Lienee jo väelle selvinnytkin, että syynä oli inhimillinen erehdys. Hätäkeskukseen ilmoitettiin, että Tokion-konelele tarvitaan ambulanssi. Finnairin Tokion-kone oli laskeutunut, ja ambulanssi lähetettiin sinne. Kesti aikansa, ennen kuin ongelma selvisi - ambulanssimiehistö odotti ilmeisesti potilastaan koneen portailla eikä heti kuullut peruutusta.

Vierailija
Hannu Tanskanen
Modet hoi !

Aloitin tästä aiheesta ketjun viisi tuntia aikaisemmin kuin tämä, miksei tätä yhdistetty siihen ? Minun ketjuni kyllä oitis piiloitetaan toisiin tai roskapostiin, hieman puolueellista ?

Siirtäkää vain tämä ketju itsensä Hannu Tanskasen aloittamaan ketjuun. En pahoita mieltäni

Tuskin aloittajallakaan on mitään sitä vastaan

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat