Homomiesten intonaatio

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä ihmeestä johtuu, että homomiehillä puheessa on niin usein selvä niljaskainen nouseva intonaatio lauseiden lopussa?

Tämän voi havaita mm. radiosta haastatteluista sekä tv:n sisustusohjelmista.

Mistä tuo oikein johtuu?

Sivut

Kommentit (38)

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Useat homomiehet puhuvat siihen tyyliin jo lapsena, joten opittua se ei ainakaan kaikissa tapauksissa ole. Huvittavampia ilmiöitä löytyy tosimieskulttuurista, niin puhetyylin kuin muidenkin ulkoisten piirteiden saralla.

(Esimerkistä voisivat käydä miesten joukkueurheilupiireissä esiintyvät ilmiöt, kuten pitkien kalsareitten käyttökielto tai sheivatun alapään esitteleminen muille. Tai miesporukan arvostaminen vaimoa tai avopuolisoa korkeammalle. Siinä jäävät "homointonaation" tapaiset neitimäisyydet helposti kakkoseksi homosävytteisyydessä. )

Vierailija

Kyllähän "tosimiehiä" homojenkin piiristä löytyy.

Jos Rob Halford ei täytä ns. "tosimiehen" kriteereitä, niin johan on kumma...

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

kuuliko kukaan yleX:än uutisissa kun tuli juttua madonnan keikasta, yhtä fania haastateltiin niin se oli päässy klähmimään madonnan limusiinia, kuulosti niin homppelilta että...

Vierailija
DerMack
kuuliko kukaan yleX:än uutisissa kun tuli juttua madonnan keikasta, yhtä fania haastateltiin niin se oli päässy klähmimään madonnan limusiinia, kuulosti niin homppelilta että...

Siitä Radio Suomessakin tulleesta jutusta tämä mun aloittama ketju saikin alkunsa. Voi helvetti, mikä neiti....

Vierailija

En tiedä onko se tahallista vai tahatonta, mutta on se ainakin helkkarin tarttuvaa. Olin kerran pari tuntia yhden homon seurassa ja oma puhekin alkoi muuttua.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009
Leuka
DerMack

Siitä Radio Suomessakin tulleesta jutusta tämä mun aloittama ketju saikin alkunsa. Voi helvetti, mikä neiti....

Voisitko, Leuka, valottaa vähän tuota suhtautumistasi näihin "neiteihin"? En tuomitse siis millään lailla, kiinnostaisi vain tietää, että mikä sellaisessa neitimäisyydessä tai homoissa ylipäätään kammoksuttaa?

Vierailija
Moukale
Leuka
DerMack

Voisitko, Leuka, valottaa vähän tuota suhtautumistasi näihin "neiteihin"? En tuomitse siis millään lailla, kiinnostaisi vain tietää, että mikä sellaisessa neitimäisyydessä tai homoissa ylipäätään kammoksuttaa?

Ei mulla oo mitään homoja vastaan, mutta tuo nouseva intonaatio puheessa on todella ällöttävän kuuloinen.

On mulla pari homoa ystäväpiirissänikin, mutta ei niillä ole tuommoista intonaatiota.

Yksi on jopa aivan ehdottomasti paras ystäväni, ollut jo 25 vuotta.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Samanlaista puhetapaa sekä yliampuvaa ruumiinkieltä esiintyy myös toisinaan alunperin miehiseen sukupuoleen syntyneillä transvestiiteillä ja transseksuaaleilla. Itse olen aina olettanut, että he esittävät sitten omasta mielestään naisellista naista tai ovat kopioivinaan naisellisen naisen tyyppistä käyttäytymistä todella tietämättä miten aito nainen käyttäytyy tai puhuu tai millaista ruumiinkieltä käyttää. Kyllä itsellenikin tulee jo 10 minuutin kuuntelulla ja elekielen seuraamisella mitta täyteen ja sitä alkaa miettiä siihen henkilöön kohdistuvia erilaisia kidutuskeinoja tms. kestääkseen sen halvan esityksen räjähtämättä ja väkivaltatekoihin ryhtymättä.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Stinger
Samanlaista puhetapaa sekä yliampuvaa ruumiinkieltä esiintyy myös toisinaan alunperin miehiseen sukupuoleen syntyneillä transvestiiteillä ja transseksuaaleilla. Itse olen aina olettanut, että he esittävät sitten omasta mielestään naisellista naista tai ovat kopioivinaan naisellisen naisen tyyppistä käyttäytymistä todella tietämättä miten aito nainen käyttäytyy tai puhuu tai millaista ruumiinkieltä käyttää. Kyllä itsellenikin tulee jo 10 minuutin kuuntelulla ja elekielen seuraamisella mitta täyteen ja sitä alkaa miettiä siihen henkilöön kohdistuvia erilaisia kidutuskeinoja tms. kestääkseen sen halvan esityksen räjähtämättä ja väkivaltatekoihin ryhtymättä.

Sähän olet sitkeä, jos 10 minuuttia sitä imellystä jaksat kuunnella !

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007
AncientOne
Kyllähän "tosimiehiä" homojenkin piiristä löytyy.

[kuva jostain "miehestä"]

Jos Rob Halford ei täytä ns. "tosimiehen" kriteereitä, niin johan on kumma...

Tällainen ilmestys täyttää kriteerit selvemmin

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vierailija
Leuka
Stinger

Sähän olet sitkeä, jos 10 minuuttia sitä imellystä jaksat kuunnella !

Sama itelläki, meikällä ei oo mitää homoutta vastaan mutta hintit pistää verisuonet koetukselle.
Eihän sellainen puhetapa voi olla opittua?
Toki joillaki miehillä on korkeampi ääni ja se voi olla "naisellisen" pehmeä mutta hinttiaksentti hyppää täysin erilleen tuosta.
Ja mikä siinä ärsyttää? Sen teennäisyys.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat