Käsien puutuminen nukkuessa

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nii, tänä yönäkin mulla puutu käsi montakertaa kun nukuin. Mietin sitä että onkohan se vaarallista jos käsi puutuu? Että rasittuuko sydän siinä tai jotai?

Onko mitään hyvää keinoa estää käsien puutuminen?

Ei mulla ennen tällasta ongelmaa ollu.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (20)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Twilight
Älä nuku enään sen käden päällä.

Mää yritäkin olla nukkumatta sen päällä, mutta se menee mun alle itestään. Tänäkin yönä olin olevinani asettelevani itteni niin, ettei kumpikaan käsi olisi pään tai kehon alla, mut silti onnistuin puuduttamaan käteni.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Ei oo vaarallista. Mulla on sama ongelma. Pahimmillaan käsi on ollu parikin päivää puutunu, mutta ei se haittaa mitään.

Hämmentää.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

tuttu juttu.vasemman nimetön ja pikkusormi puutuu säännöllisesti.Mulla ne johtuu kyynärhermojen päällä nukkumisesta.
En usko että toi mitenkään vaarallista olis sulle.

Vierailija

Mullakin välillä puutuu käsi kun nukun sen päällä. Jos pyörii/kävelee/liikkuu unissaan voi olla vaikeeta olla pyörähtämättä käden päälle

Btw, se vasta onkin "kivaa" kun jalka puutuu. Ei tiedä missä asennossa se on ja lentää helposti nurin

Vierailija

Joo, itsekin nukun usein käteni päällä niin että se puutuu. Eipä se mitenkään vaarallista ole.

Paitsi jos onnistuu puuduttamaan nukkuessaan jalkansa, kuten tein kerran nukahtaessani sohvalle. Sitten heräsin ja nousin ylös, ja jalat lähti alta kun toisessa jalassa ei ollut mitään tuntoa. Nyrjäytin nilkkani ja löin pääni hyllyn kulmaan. Ei mitään vakavaa.

Vierailija

Jos jalka on ollut vaikka 10min puutuneena, miksi alkaa tuntua siltä kun sitä tökkisi neulalla? Siis pistelee.

Vierailija

Sormien puutuminen voi johtua myös rannekanavan oireyhtymästä, jossa ranteen jänteet ovat paksuuntuneet ja puristavat hermoja. Tuttavani joutui nukkumaan roikottaen kättä sängyn reunan yli. Minulla on ollut moinen, joskaan ei vaivannut öisin, vaan autolla ajaessa. Vaivaan on vain yksi hoito - puukko. Rannekanava avataan, ja kun se arpeutuu kiinni, se jää väljemmäksi. Leikkaus on pieni.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Nii, tänä yönäkin mulla puutu käsi montakertaa kun nukuin. Mietin sitä että onkohan se vaarallista jos käsi puutuu? Että rasittuuko sydän siinä tai jotai?

Onko mitään hyvää keinoa estää käsien puutuminen?

Ei mulla ennen tällasta ongelmaa ollu.

Käden työntäminen tyynyn alle johtuu yleensä liian matalasta tyynystä.
Kun verenkierto laskimoissa hidastuu, siitä voi aiheutua veritulppa, joka liikkeelle lähtiessään voi tukkia tärkeitä valtimoita.

Vierailija

Itse kanssa miettinyt kuinka vaarallista moinen on pidemmän päälle. Itselläni tahtoo monesti puutua käsi, vaikka en edes nuku sen päällä, niin että siitä menee kokonaan tunto ja liikuntakyky. Joudun sen nostamaan toisella kädellä eri asentoon että se taas virkoaa

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

Äidillä oli sama homma ja lopulta alkoi kämmen puutumaan tasaisesti joka yö. Ranteessa oli hermot liian kireällä ja puristuksissa - korjautuu vain leikkauksella.

Everything you know, is about to change.

Vierailija

Itehän olin risteilyllä ja kun ukkeli oli könynnyt kanssani yläpedille nukkumaan niin olin nukkunut hieman ahtaasti kylelteen oikean käteni päällä ja pienestä hiprakasta johtuen en sitten ollut herännyt käden puutumiseen...tästä johtuen nyt pari viikkoa myöhemmin käteni on täysi inva...peukalo, etusormi ja puolet kämmenselästä puutunut, ranne ja sormet ihan voimattomia ja hermosärkyä koko kädessä. Kyynärvarressa kipeä kohta jossa ilmeisesti nää hermot on puristuksissa. Palautuminen: ei tietoa, toistaiseksi ei mitään parannusta. Lääkärin mukaan kk pitäs olla jo kunnossa. Epäilen syvästi ku mitään ei oo kahdessa viikossa tapahtunut.

Työtä teen vain oikealla kädellä, koska työnkuvani on piirtäminen. Kyllä v***ttaa ihan suoraan sanottuna. Joka päivä tullut ihan totaalisia henkisiä romahduksia kun tuntee itsensä niin totaalisen hyödyttömäksi riesaksi ja kun olisi niin kova tahto touhuta kaikkea.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta "lauantaiyön-syndroomasta" jokska lääkärini vaivan nimesi?

Vierailija

Mulla oli ennen juhannusta pieni niskajumi jonka jälkeen meni peukalo tunnottomaksi. Ensiks peukalon pää ja sitten peukku ja seuraavana päivänä oli puuduksissa jo iso osa käsivarttakin peukalon linjassa. Myöskin liike oli rajoittunut peukalossa ja kädessä. Odottelin 5 viikkoa mutta se oli yhä samanlainen. Sitten löysin osteopaatin, joka hieroi käden lihaksia, löysi kireän kohdan käsivarresta ja käsitteli sitä kovasti. Heti sen jälkeen puutuminen alkoi helpottamaan. Kävin vielä 2 kertaa samassa käsittelyssä ja sen jälkeen käsi oli normaali.
Sitä en tiedä olisiko käsi palautunut ilman käsittelyä. Epäilen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat