Onko intistä ollut hyötyä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tänää Tampereen juna-asemal miut meinattii ryöstää.
Onneks refleksinomaisest tein pari intissä opetettua kikkaa ko tunsin käden sujahtava taskuu. Ranteest kii ja hämäräveikko maihi. Känny meni kyl siin rytäkäs paskoiks mut ainaki säästy lompakko. Ryökäleki pääs karkuu. Kova oli huuto ja kiroilu ko ei onnistunukaa rutiinikeikka.

Onkos muil vastaavii kokemuksii? Siis et intis opetetuist jutuista ollu siviilis hyötyä? Iha mitä tahasa kikkoi/jippoi tms.

Sivut

Kommentit (92)

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Intin kautta tuli kaksi ammattia ja yksi pidempiaikainen työpaikka (joskin piti hankkia lisäkoulutusta mutta arvokas pohja kuitenkin) sekä korvaamattoman tärkeitä kontakteja joista olen käytännössä riippuvainen vielä yli kymmenen vuoden jälkeenkin. Ihan heti en keksi kuinka olisin voinut valita palveluspaikan ja koulutushaaran sekä ajankohdan paremmin.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

On. Opin kouluttamaan koiria.

Mutta nyt kun olen "käyttöikäni ehtoopuolella", alensivat lääkintähommiin. Saavat kuulemma muutaman vuoden enemmän irti reserviläisparasta.

Vierailija
Finlandes
On. Opin kouluttamaan koiria.

Mutta nyt kun olen "käyttöikäni ehtoopuolella", alensivat lääkintähommiin. Saavat kuulemma muutaman vuoden enemmän irti reserviläisparasta.

Sotilaspoliisi(ko)?

Vierailija

Useammallakin tavalla. Au-koulutus kaikessa yksinkertaisuudessaan ja tylsyydessään kuitenkin opetti tiettyjä asioita ihmisten käsittelemisestä ja "psykologisen silmän" käyttämisestä. Näistä olen saanut ihan käytännön hyötyä työskennellessäni aikoinaan toisenkin "ongelmanuoren" kanssa..

Lisäksi voin sanoa saaneeni 11kk tehokurssin siinä kuinka ihmistä EI pidä kohdella, jos hänen kanssaan aikoo tehdä yhteistyötä tulevaisuudessa..

Vierailija

Itelläin ei tietotekniikan opiskelijana oo kauheesti ollu sinänsä intist hyötyy. Mitä ny nörtti osaa ees hiukkasen pistää kampoihi nakkikioskil Nii ja jäljittää tarpeentulle sissei. Se o tärkee taito!

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005
AncientOne
Sotilaspoliisi(ko)?

Ei. Ihan jääkäritaustainen alikessu. Oli ryhmässä kyllä muutama spollikin.

Ensimmäinen hyödyllinen oppi oli, kun koirat näyttivät läheisen kalakasvattamon sijainnin.

Vierailija

Intissä oppi ainakin arvostamaan ruokaa ja unta, kun niitä saatiin kolmen vuorokauden jälkeen metsäleirillä. Opin myös että pystyn nukkumaan seisaallani.

Ihmisistä oppi sen verran, että nälkä, väsymys, vitutus ja muut tekijät vaikuttaa ihmisiin mielenkiintoisin tavoin. Muutoinkin armeija avaa ihmisistä ihan uusia puolia.

Opin myös että on sellaisia ihmisiä jotka eivät tiedä kuinka kirvestä käytetään tai kuinka tehdään nuotio. Eikä pidä luottaa liikaa kehenkään muuhun. Itse kun tekee niin tulee tehtyä kunnolla.

Lisäksi opin kiillottamaan maihareita, särmäämään punkan viimeisen päälle sekä pitämään kaappini järjestyksessä. Opin myös pukeutumaan nopeasti, ja erään toisen alokkaan virheestä sen että ei pidä alkaa ajamaan päätään kun ollaan lähdössä johonkin.

Noh, myös radioista, viestinnästä (sekä sen puutteesta) ja sen sellaisesta tuli jotain opittua.

Vierailija

Eipä tuosta tainnut olla henkilökohtaisesti ainakaan minulle juurikaan hyötyä. Tosin menin inttiin vasta yliopistosta valmistuttuani. Ampuakin osasin erinomaisesti ennen inttiä metsästyksen harrastajana. Jonkin verran harmitti, kun olisin voinut olla töissä ja hankkia rahaa sen sijaan, että vietin 11 kuukautta intissä. Kertausharjoituksissa olin kolmesti ja ne kyllä olivat ihan hauskoja ylimääräisiä lomia.

Vierailija
Riemuidiootti
Intissä oppi ainakin arvostamaan ruokaa ja unta, kun niitä saatiin kolmen vuorokauden jälkeen metsäleirillä. Opin myös että pystyn nukkumaan seisaallani.

Ihmisistä oppi sen verran, että nälkä, väsymys, vitutus ja muut tekijät vaikuttaa ihmisiin mielenkiintoisin tavoin. Muutoinkin armeija avaa ihmisistä ihan uusia puolia.

Opin myös että on sellaisia ihmisiä jotka eivät tiedä kuinka kirvestä käytetään tai kuinka tehdään nuotio. Eikä pidä luottaa liikaa kehenkään muuhun. Itse kun tekee niin tulee tehtyä kunnolla.

Lisäksi opin kiillottamaan maihareita, särmäämään punkan viimeisen päälle sekä pitämään kaappini järjestyksessä. Opin myös pukeutumaan nopeasti, ja erään toisen alokkaan virheestä sen että ei pidä alkaa ajamaan päätään kun ollaan lähdössä johonkin.

Noh, myös radioista, viestinnästä (sekä sen puutteesta) ja sen sellaisesta tuli jotain opittua.

Mie en ainakaa oo intin jälkee valittanu näläst, janost, väsymyksest kylmäst taik jos oikee kovast vituttaa.
Kyl Utis sai kokee kaike mahollise potenssii kymmenee. Ko uudet helikopteritki oli just tulos ja kaikkee.
Skapparit iha nokka pystys henkseleit paukutelle kulki pitki kasarmii.
Piti olla nii piru särmä vartioviikoil ja tehä kaike maailma ylimääräsii tarkistuskierroksii ym. turhanpäiväsii nakkei yleesä lepovuoroje aikaa.
Ja sit koulutusviikoil laitettii äijät koville. Vitutuksee ja nälkää kyl tottu. Mut kylmää ei. Kävi kyl kunnon päälle jahata laskuvarjojääkäreit keskel ei mitää.
Eliittimiehii jahtaamas "tavalliset pulliaiset"=No change.
Ja nakkiiha sateli taas nii innokkaast ko ei saatu yhtää laskuvarjojääkärii nalkkii.

Edit. ja nii mie en valita noist. Kertaan vaa vitutusmuistoi

Vierailija

Ampua osasin ennen inttiä, kuten myöskin eräilyn osa-alueelta kaikki mitä intillä on opetettavanaan - huomioiden tietystikin sen mihin siviilielämässä on tarve.

Opin kuitenkin, ettei huono ravinto, palautumisaikojen ja unen puute sekä yleisesti epäjohdonmukainen armeijan tarjoama "kuntokasvatus" tee hyvää salikunnolle - tavalliset liikuntaa harrastamattomat sohvaperunat ovat tietysti asia erikseen.

EDIT1: Ja AncientOnelle hatunnosto mallikkaasta omaisuudenvarjelusta...

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006

Rahallista hyötyä nykyrahassa vajaan 10 k€:n verran, koska valtio tarjosi lupakirjan saamiseksi vaadittavan lentokoulutuksen.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

Vierailija

Minulle on intistä ollut hyötyä jo ennen kuin olen sinne mennytkään. Aloin kuntoilemaan intin takia 2v etuajassa, en ole koskaan ollut näin hyvässä kunnossa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Sakarias
Opin kuitenkin, ettei huono ravinto, palautumisaikojen ja unen puute sekä yleisesti epäjohdonmukainen armeijan tarjoama "kuntokasvatus" tee hyvää salikunnolle - tavalliset liikuntaa harrastamattomat sohvaperunat ovat tietysti asia erikseen.

Tämä on ihan taivahan tosi! Intissä hyvä kuntosilla kunto laskee jos ei itse tee mitään, esmes käy illalla lenkillä/puntilla/mitä vaan. Ja huonokuntoisilla, kuten itse olen, kunto nousi ihan älyttömiin lukemiin! Jaksoin juostakin kilometrikaupalla joka on keuhkoahtaumaiselle ihan hyvä suoritus Voimat ei kyllä kasvaneet, penkistä saman verran ennen ja jälkeen, mutta kroppa timmeni. Kuppikoko pieneni ja epäkäät alkoi hävettään. Ei ole nuo epäkkäät kovin naiselliset...

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat