D-vitamiini , aurinko ja elämä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

kauheasti tämän D-vitamiinin ympärillä on höpinää. Eikös auringonvalo tai siis jokin tietty valo muodosta ihmisessä d-vitamiinia? tai siis ihmisen iho sitä tekee?

olettaisin siis että D-vitamiinilla ja auringolla on täysin 100% suora linkki meidän ihmisten elämälle ja erittäin moniin asioihin meissä aivan aivoista lihaksiin vaikuttava asia.

syvänmeren eliöt pärjäävät varmaankin ilman d-vitamiinia vai saavatko ne sitä jostain muualta merestä ? tekeekö kasvit paljon d-vitamiinia ?

Kommentit (8)

Vierailija
kabus
Neon opetuslapset: D-vitamiini ON ELÄMÄ!

kuulostaa sekopäiseltä. mutta kyllä se varmaan ainakin ihmisen elämään on lähes 100% oleellinen. mutta niinhän on 100 ja 1 muutakin asiaa.. tuskin kaikki elämä vaatii D-vitamiinia.

Älyllinen elämä ihmisessä ainakin on kreatiinin ja useiden muiden tekijöiden tulos kun apinat ovat alkaneet syömään toistensa aivoja. Simpanssit kun hyökkäävät (jopa keppejä käyttäen) toisten heimojen kimppuun niin aina ne järsii vihollisilta aivot oikeana parhaana herkkuna.

Aivoihin kertyy kreatiinia. Itse huomasin äärettömän suuren olotilamuutoksen vaihdettuani ruokavaliota alkoholista, pizzoista ja muusta moskasta paljon terveellisempiin vaihtoehtoihin.

kalanmaksaöljyä otan korkillisen aina kun muistan. lisäksi noita halpis ABCDE vitamiineja.. niitä otan ylimääräisiäkin. itseasiassa en juo oikeastaan paljon mitään muuta kuin proteiini-maito-shakeja ja magnesium + vitamiinipore-vettä

kroppaan imeytyvä proteiini jotenkin kuivattaa, punttisalilla tulee juotua aina vettä varmasti pari kolme litraa. kreatiini taas lisää kudoksiin tätä vesimäärää.. en yhtään ihmettelisi jos D-vitamiinilla on tässä linkissä joku merkityksensä myös.

pitäisi katsoa myös mitä yhteisvaikutksia on THC:llä ja D-vitamiinilla.. Mutta tutkimus on käynnistynyt. Ainakin omassa vartalossani

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Ei THC:lla ja mirtatsapiinillakaan ole kemiallisessa mielessä mitään ilmeistä tekemistä keskenään, mutta potilaat silti trippailevat ja saavat samankaltaisia "oireita" niistä.

- -

D-vitamiinin aktivoitunut muoto kalsitrioli on ainakin 750 miljoonaa vuotta vanha seco-steroidihormoni. On oletettavaa, että sillä on massiivisia biologisia vaikutuksia kaikissa eliöissä, jotka altistuvat auringonvalolle.

Eläimet ainakin tykkäävät ihan hormonimuodostakin:

http://www.marvistavet.com/html/body_calcitriol.html

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Kiitos kysymästä, yhtä 1,5 mg stossia lukuunottamatta olen ollut lähes koko kesän ilman purkki-Deetä, kuten uhkailinkin. Aurinkoa olen ottanut jonkin verran, mutta epäsäännöllisesti.

Oireita ON tullut takaisin, välillä jopa oikein vanhan ajan henkeen. Ei niin vakavaa että olisi sairaalakeikka tullut, mutta vaikeaa oloa, tulehdusta ja turvotusta vaihtelevasti. Auringon ottamisen jälkeisinä päivinä oireet ovat vähentyneet, mutta muutoin mennään nyt "virallisen" kaavan mukaan.

Odotin jossain määrin, että paikallinen UVI -piikki n. 3,5 riittäisi tunnin annoksina muodostamaan ihollani suun kautta otetun Deen tasoisia määriä täällä 63 pohjoisen leveyspiirin puolella. Alkuun kuvittelin, että se olisi ainakin periaatteessa mahdollista. Kolme kertaa viikossa ei ole todellakaan riittänyt pitämään Crohnin oireita aisoissa.

Itse asiassa siis Michael Holickin arviot D-vitamiinin muodostumisesta ovat olleet hieman optimistisia. Bostonin korkeudella Dee saattaa riittää 4-5 kuukautta lukuunottamatta jos ottaa tosi fiksusti, pohjoisempana tuskin.

Palaan purkille joskus syyskuussa, kunhan käyn ensin Turkissa ulkotöitä tekemässä parisen viikkoa ensi lauantaista lähtien (UVI 6-9). Kommentoin sitten lisää.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Uskon sinua "neo" ja jatka tutkimuksiasi mutta älä loukkaa itseäsi siinä matkalla. Henkisesti etkä fyysisesti. D-Vitamiinikaan ei ole sitten avain ihan kaikkeen! eli malttia ja valttia kehiin.

Itse tutkiskelen THC:n vaikutuksia sekä aivoihin että kehoon.. Eipä ole valittamista vielä ainakaan. En usko että "psykoosi" on mikään todellinen tila. Tai jos on niin luulen että se on ihan normaali tila ihmiselle silloin tällöin.

Vai mitä mieltä olette näistä uskovaisista jotka kiljuvat keuhkonsa verille ? mitä se sitten on jos ei sairasta ?

Uusimmat

Suosituimmat