Corvette ZHZ, 436 hp alla parin viikon päästä !

Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Parin viikon päästä Miamissa saan alleni 1 300 km:n matkalle Miamista Georgian Atlantaan uuden Corvette ZHZ:n kuvan väreissä (alla). Uusi hp-luokka, 436 hp automaatti, aikaisemmin olen jenkeissä ajanut kolmasti Mustangin GT "Shelby":lla, 315 hp. Onko jollain kokemuksia rassista ja joitain käytännön neuvoja annettavana ? Mm. Mustangillahan on tuo vakiovika, sitä ei pysty kuumana tankkaamaan.

http://www.autoblog.com/gallery/2008-hertz-corvette-zhz

Selitys vihreille: Öljy-yhtiö kustantaa kiitokseksi ilmastotyöstäni (Heeh ... )

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Täytyy olla mainitsemasi mallin tyyppivika. Olen ajellut muutaman kerran Mustang GT:llä itsekin Floridaa ristiin rastiin. Kyllä kai minä sen kuumana tankkasin useaan otteeseen. Ei räjähtänyt silmille

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
MarsMan
Täytyy olla mainitsemasi mallin tyyppivika. Olen ajellut muutaman kerran Mustang GT:llä itsekin Floridaa ristiin rastiin. Kyllä kai minä sen kuumana tankkasin useaan otteeseen. Ei räjähtänyt silmille

Oletkohan ajanut ? Eihän se "silmille räjähdä", mutta bensaa ei mene kuin litra pari ja sitten heittää yli. Kylmänä ei ongelmaa.
Huoltoaseman pitäjä Kaliforniassa (ajoin Losista Las Vegasiin ja takaisin viime vuonna) kertoi nähneensä ilmiön "sata kertaa" aina Mustangeilla. Aivan sama vika on myös "karvalakkimallilla", 215 hp. Nyt Hertz luopui GT Shelbysta ja otti tänä vuonna tilalle Corvette ZHZ:n, joita Chevrolet valmisti 500 kpl Hertzin värein varustettuina keltamustina erikoisversioina (mm. automaatti). Me kultakorttiasiakkaat saamme sen erikoishinnalla .

(Ehkä ajamasi GT ei ollut Shelby tai uusi ?)

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007
Hannu Tanskanen
MarsMan

Oletkohan ajanut ? Eihän se "silmille räjähdä", mutta bensaa ei mene kuin litra pari ja sitten heittää yli. Kylmänä ei ongelmaa.
Huoltoaseman pitäjä Kaliforniassa (ajoin Losista Las Vegasiin ja takaisin viime vuonna) kertoi nähneensä ilmiön "sata kertaa" aina Mustangeilla. Aivan sama vika on myös "karvalakkimallilla", 215 hp. Nyt Hertz luopui GT Shelbysta ja otti tänä vuonna tilalle Corvette ZHZ:n, joita Chevrolet valmisti 500 kpl Hertzin värein varustettuina keltamustina erikoisversioina (mm. automaatti). Me kultakorttiasiakkaat saamme sen erikoishinnalla .

(Ehkä ajamasi GT ei ollut Shelby tai uusi ?)

Noin nääs , se on paree olla nääs åutomaatti, meille kärettömillen Sano.

No ei vaan , olen kyllä ihan vatun kateellinen sulle, hyvää matkaa!

.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Älä turhaan. Kysymyshän on vain valinnoista, kyllä se on mahdollista kenelle vain. Jättää vain väliin vuoden kaljaillat
ja tyytyy Lidl´in tarjousbeeriin parvekkeella. Minä olen ystä-
väni G.W. Bushin neuvoa noudattaen nauttinut vain pitkän lasin kylmää maitoa iltaisin kello 21:00 ja pistänyt sukanvarteen joka kuu sen parisataa euroa, joka ennenvanhaan meni ryyppäämiseen ja rällästämiseen, nyt on aika nauttia askeettisuutensa hedelmistä. Ja jenkkeihinhän nyt halvan taalan ja lentoyhtiöiden laman aikana pääsee puoli-ilmaiseksi, minä maksan reitistäni H:ki-Pariisi-Miami-Atlanta-Pariisi-H:ki
vain EUR 430, josta 230 euroa on lentokenttäveroja, eli eipä ole ihme, jos lentoyhtiöille menee huonosti ! Ja edelleen, yöpyminen ihan säädyllisen tason motellissa maksaa yöltä (per huone, ei per höhlä, kuten meillä) EUR 15,95 ja seisovan pöydän ateria (42 ruokalajia) EUR 3- 5. Suosittelen kaikille
menoa jenkkilään, se on nyt halpamaa ! Ai että paljonko maksan Corvettestani ? 250 taalaa vuorokaudelta, sisältäen
vakuutukset (LDW ja LIS miljoonan taalan vastuuvakuutus). Tavallisen pikkuauton (=meikäläinen keskikokoinen) saa kolmella kympillä päiväksi. Ja bensa maksaa edelleenkin kaikkien korotusten jälkeenkin vain 30-40% meikäläisestä. Rauhallisesti ajaen Corvettellekin pääsee alle 10 l/100 km (26 mailia US gallonalla) .

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005

Millainen on jenkkien nopeusrajoituspolitiikka? Onko siellä vapaita teitä Saksan tapaan, vai pääseekö sitä ihailemaan paikallisen poliisin virka-aseita piipun puolelta heti, jos hieman testailee Corveten suorituskykyä?

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Neutroni
Millainen on jenkkien nopeusrajoituspolitiikka? Onko siellä vapaita teitä Saksan tapaan, vai pääseekö sitä ihailemaan paikallisen poliisin virka-aseita piipun puolelta heti, jos hieman testailee Corveten suorituskykyä?

Ei parane testailla, nopeudenvalvonta on tiukkaa ja tehokasta, erityisesti Floridassa ja Kaliforniassa, valtatie viidellä, joka kulkee luotisuoraan 400 km Kalifornian alangon poikki Los Angelesista San Franciscoon (olen ajanut sen kymmenet kerrat)
valvotaan jopa pienkonein ja helikopterein. Olen kuullut huhuja, että jossain osavaltiossa, oliko Montana tai Wyoming,
viimeisiä Vapaan Miehen läänejä, olisi teitä, joilla saa vapaasti polttaa karstaa moottorista, mutta sielläkin VOI saada harkinnanvaraisen sakon. Hyvää asiassa on, että sakot ovat aika pieniä ja eivät sidoksissa tuloihin, ainoastaan ylinopeuteen eikä siihenkään progressiivisesti.

Olen vain kerran saanut jenkeissä ylinopeussakon, se tapahtui
viitisenkymmentä kilometriä Friscosta etelään. Nopeuden ylitykseni oli jotain 30-40 km/h ja sakko n. 60 taalaa, eli nelisenkymmentä euroa. Erikoista on, ettei poliisi määrää sakkoa tien päällä, vaan kaikki ylinopeussakot menevät oikeuteen, tässä tapauksessa lappu tuli postissa kotiin noin kahden kuukauden päästä Kilroyn piirikunnan oikeudelta, jonne olisi ollut valitusoikeus. Maksoin kiltisti. Ja tarinaa on sekin, että jenkkipoliisit aina pareittain ahmisivat donitseja autoissaan. Tämä oli kyllä tuhti tätönen, olisin ilman muuta hävinnyt sylipainissa, ja yksin autossaan, jostain se vain putkahti esiin ja hitonmoinen valopatteristo alkoi loistaa takaikkunassani. Lähestyi varovasti oikealta kaukaa autosta käsi S&W:n kahvalla. Pidin kädet tiukasti näkyvillä ratissa, se pidentää ikää näissä tilanteissa ja kun huomasi, että olen hento valkoinen mies, oli selvästi helpottunut. Kun sitten ajokortistani selvisi, että olen suomalainen, tätönen melkein tippa silmäkulmassa valitti, että joutui kirjoittamaan lapun. Hyvä mieli siitä kohtaamisesta jäi !

Joten, täytyy ajaa hiljaa ja arvokkaasti Corvettella, mutta eihän siinä ahdistakaan, vaikka joku ajaa ohi. Liikennevaloissa voi tietenkin iloitella 4,3 s ---> 100 km/h
kiihtyvyydellä !

Vierailija
Hannu Tanskanen
Mustangillahan on tuo vakiovika, sitä ei pysty kuumana tankkaamaan.

Mistä tankki tietää moottorin lämpötilan?

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
fenomenologi
Hannu Tanskanen
Mustangillahan on tuo vakiovika, sitä ei pysty kuumana tankkaamaan.

Mistä tankki tietää moottorin lämpötilan?

Hyvä kysymys, olen tuosta keskustellut täälläkin erään tutun Mustangin omistajan kanssa. Leikkimielellä voisin sanoa, että tunteehan se, koska tankki on taka-akselin päällä ja pakoputket kulkevat sen alta, mutta sillä tuskin on tekemistä asian kanssa. Ongelman ydin on siinä, ettei ilma pääse pois bensan tieltä, sehän yleensä kai tulee bensapistoolin ja täyttöaukon välistä. Jenkeissä kuitenkin ollaan menty jo vuosia sitten ympäristösyistä (joista jenkkejä aina täällä sosialismin peräsuolessa haukutaan) tankkauspistooliin, jossa haitarimainen kumituutti sulkee täyttöaukon ja poistoilma, jossa bensiinihöyryjä tulee imetään aktiivihiilisuodattimeen. Jokin tässä linjassa Mustangin täyttöaukon kohdalla mättänee, jokin tukkeutuu siellä. Miten tämä on sidoksissa moottorin lämpötilaan, en tiedä, ilmiö on kuitenkin todellinen ja tunnettu, itse olen sen kokenut monta kertaa. Ehkäpä rakenteen paremmin tuntevilla moottorimiehillä olisi tästä teoria ? Ihme, ettei Ford ole korjannut vikaa, Hertzin autothan ovat aina aivan uusia, saman vuoden malleja, niit pidetään kuulemma vain keskimäärin puoli vuotta.

Epic
Seuraa 
Viestejä2174
Liittynyt16.5.2009
Hannu Tanskanen

Hyvä kysymys, olen tuosta keskustellut täälläkin erään tutun Mustangin omistajan kanssa. Leikkimielellä voisin sanoa, että tunteehan se, koska tankki on taka-akselin päällä ja pakoputket kulkevat sen alta, mutta sillä tuskin on tekemistä asian kanssa. Ongelman ydin on siinä, ettei ilma pääse pois bensan tieltä, sehän yleensä kai tulee bensapistoolin ja täyttöaukon välistä. Jenkeissä kuitenkin ollaan menty jo vuosia sitten ympäristösyistä (joista jenkkejä aina täällä sosialismin peräsuolessa haukutaan) tankkauspistooliin, jossa haitarimainen kumituutti sulkee täyttöaukon ja poistoilma, jossa bensiinihöyryjä tulee imetään aktiivihiilisuodattimeen. Jokin tässä linjassa Mustangin täyttöaukon kohdalla mättänee, jokin tukkeutuu siellä. Miten tämä on sidoksissa moottorin lämpötilaan, en tiedä, ilmiö on kuitenkin todellinen ja tunnettu, itse olen sen kokenut monta kertaa.

Samaahan on muillakin merkeillä. Muijalla oli aikanaan vuoden -99 FIAT Punto ja siinä oli myöskin sama vika. Kyselin huollossa ja sanoivat olevan tyyppivika, nyttemmin kuulemma korjattu. Ei ollut erityisen hääviä kun alle 40 litran tankkaamiseen meni päälle kymmenen minuuttia. Eikös noissa Suomalaisissakin tankkauspistooleissa ole toi höyryjen imentä? Itse olen aina kuvitellut sen pistoolin suun alareunalla olevan pienemmän suun olevan juuri ilman poistoa varten.

Nyt kävi näin.

Vierailija
Epic
Itse olen aina kuvitellut sen pistoolin suun alareunalla olevan pienemmän suun olevan juuri ilman poistoa varten.

Ilmaa pitäisi poistua bensan tilavuuden ja kaasuuntuneen bensan verran, ei taida onnistua 3 mm reijän kautta, eiköhän kyseessä ole ylitäytön estävän anturin putki.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

En ole täällä nähnyt jenkkilän "haitari" kumia bensapistooleissa,
sitähän täytyy työntää kiinni oikein kunnolla, ennenkuin pumppu suostuu käynnistymään. Nyt kun tarkkaan muistelen, eräs aivan uusi autoni, oliko Peugeot 406 kun se tuli markkinoille, roiskutti myös bensat pihalle tankatessa. Vein maahantuojalle ja sanoivat, että massatessa alustaa oli massattu tankin "henkireikä" umpeen, sulattivat sen ja taas toimi. Voisiko olla jotain samanlaista, mutta miksi moottorin
lämpö vaikuttaa ?

L
Seuraa 
Viestejä7878
Liittynyt17.3.2005

Hannu Tanskanen

Kirjoitit:

Hyvää asiassa on, että sakot ovat aika pieniä ja eivät sidoksissa tuloihin, ainoastaan ylinopeuteen eikä siihenkään progressiivisesti.

Minkälainen muuten on tarkalleen ottaen on meininki? Jos esimerkiksi juuri Floridassa valkoinen turisti suoralla moottoritiellä, ja vaikka hiljaisempana aikana, ajaa jotain rauhallista Autobahn -nopeutta, vaikka 200? Vai meneekö siellä joku selkeä raja, että missä kohden tulee suurempia seuraamuksia. Turistioppaat eivät ole kovin tarkkoja näissä asioissa.

Ei mitään mielessä, kunhan kyselen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat