Elävältähautaamisen arvostelu RASISMIA?

Seuraa 
Viestejä979
Liittynyt27.8.2007

Katsokaa seuraava vähintäänkin mielenkiintoinen video Amazonilta, jossa on tapana haudata eläviä lapsia milloin mistäkin syystä: moniosaamista Amazonin varrelta

Kyseiset heimolaiset voisivat saada Thorsilta aivan erityisen huippumoniosaaja -tittelin tuon kulttuuriteon jälkeen!

Mutta, mutta! Saanko arvostella tuota toimintaa, vai täytyykö minun hokea kaavamaisesti mantraa jossa kaikki kulttuurit todetaan yhtä arvokkaiksi ja tasavertaisiksi? Henkilöiden arvostelu vastenmielisiksi rikollisiksi heidän kulttuurisidonnaisen toimintansa vuoksihan on mitä suurinta rasismia!

Minä sanon, että: Tuo kulttuuri ja uskonto on alempiarvoinen kuin se jossa itse elän! Nuo elävältähautaajat alempiarvoisia ihmisiä kuin minä itse!

Aivan sama vaikka nyt tulisi Valtakunnansyyttäjä Ilman oven lävitse Karhuryhmän kanssa ja retuuttaisi putkaan.

Mitä mieltä te muut olette? YK:n ihmisoikeusneuvostohan on omalla tavallaan tehnyt uskontojen arvostelemisen laittomaksi ja kulttuurirasismikin on nykyään lähes jokaisen tietoisuuttaan korostavan muka-älykön huulilla.

Myös video, missä afrikkalaistyttöä ympärileikataan rikotun pullon palaisella aiheuttaa monille suoranaisen kulttuuriähkyn: ensin leikataan lasinkappaleella klitoris pois ja sen jälkeen molemmat häpyhuulet. Kyseinen tyttö kylläkin kuolee verenhukkaan niille sijoilleen kun neekerivälskärin käsi ei ilmeisesti ole tarpeeksi vakaa. Suomen vasemmisto-liberaalit naispoliitikot varmasti ilomielin haluaisivat tyttärilleen vastaavan rikastusoperaation.

" sähkö (se sähkö, jota tuotetaan mm. voimalaitoksissa) ei ole energiaa "
- Vastaaja_s24fi

“Jos et ole kaksikymppisenä vihreä, sinulla ei ole sydäntä. Mutta jos et ole nelikymppisenä perussuomalainen, sinulla ei ole aivoja.”
- Cargo

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Taitaisitkos tuon paremmin sanoa!

Kohta on taas acediat paikalla lässytyksineen. Kaikki kulttuurit ovat yhtähyviä, paitsi että suomalaisten junttimiesten kulttuuri on vähän huonompi kuin muut. (esim. islamilainen)

Viinankylväjä
Seuraa 
Viestejä476
Liittynyt15.1.2009
Cargo
ensin leikataan lasinkappaleella klitoris pois ja sen jälkeen molemmat häpyhuulet.

Kiitoksia mielikuvasta. Olet siis katsonut tuollaisen videon?
Tarkoitus pyhittää keinot. Näin nainen ei halua tulevaisuudessa pettää miestään, kun seksuaallista nautintoa ei ole niin paljoa.

Tässä ketjussa voisi puhua vain kulttuurieroista, maahanmuutosta ja monikulttuurista on oma ketjunsa.

Vierailija

Erilaisten kulttuurien arvostelu ei ole rasismia.

Typerien asioiden sanominen tai kirjoittaminen sen sijaan on typerää.

Nämä kaksi asiaa menevät liian monilta nykyään sekaisin.

Vierailija
Cargo

Minä sanon, että: Tuo kulttuuri ja uskonto on alempiarvoinen kuin se jossa itse elän! Nuo elävältähautaajat alempiarvoisia ihmisiä kuin minä itse!

Vaikka et hyväksyisikään tätä toimintatapaa, niin ylläolevassa kohdassa kyllä menee pieleen. Eivät ihmiset muutu toisiaan alempiarvoisiksi tekemällä jotakin väärää, tyhmää, moitittavaa tai hirveää. Jokainen lapsenkasvatusopaskin muistaa aina muistuttaa, ettei lasta pidä julistaa pahaksi tai tyhmäksi, vain teko tai toimintamalli on huono. Toisaalta vaikka tekisit mitä uskomattomia tekoja tai ajattelisit, mullistavia ajatuksia, ei sinun ihmisarvosi muutu suuremmaksi. Sehän siinä ihmisarvossa juuri on se juju, ettei sitä voi kasvattaa tai menettää tekosillaan - se vain on.

Cargo
Seuraa 
Viestejä979
Liittynyt27.8.2007
Feminine
Sehän siinä ihmisarvossa juuri on se juju, ettei sitä voi kasvattaa tai menettää tekosillaan - se vain on.

Tuo taas menee pieleen siinä, että sinulla on oma määritelmä ihmisarvolle. Sinä ajattelet sitä biologiselta kannalta, mutta minä ja moni muu taasen moraaliselta.

" sähkö (se sähkö, jota tuotetaan mm. voimalaitoksissa) ei ole energiaa "
- Vastaaja_s24fi

“Jos et ole kaksikymppisenä vihreä, sinulla ei ole sydäntä. Mutta jos et ole nelikymppisenä perussuomalainen, sinulla ei ole aivoja.”
- Cargo

Vierailija

Kulttuuri vaikuttaa melko pitkälle mitä ihmiset tekevät ja mikä on sovinnaista. Jos kylän väki olisi kannibalisoinut populaa, niin eivät siellä asuvat lapset välttämättä kyseenalaistaisi sellaista hirmutekoa. Esimerkiksi jos lapsi on suden kasvattama eli ns. susilapsi, niin aika tavalla se lapsi on ottanut mallia niiltä susilta vaikka normaalista ihmisestä susilapsen tavat tuntuvat mitä kamalimmilta. Siis kasvatuksessa ja kulttuurissa tai kulttuurin puutteessa on ongelma.

Vierailija
Cargo
Sinä ajattelet sitä biologiselta kannalta, mutta minä ja moni muu taasen moraaliselta.

Arvaan, että sinun moraalisi on peräisin kristinuskoisessa länsimaassa kasvamisesta.

Vierailija
Feminine
Cargo

Vaikka et hyväksyisikään tätä toimintatapaa, niin ylläolevassa kohdassa kyllä menee pieleen. Eivät ihmiset muutu toisiaan alempiarvoisiksi tekemällä jotakin väärää, tyhmää, moitittavaa tai hirveää. Jokainen lapsenkasvatusopaskin muistaa aina muistuttaa, ettei lasta pidä julistaa pahaksi tai tyhmäksi, vain teko tai toimintamalli on huono. Toisaalta vaikka tekisit mitä uskomattomia tekoja tai ajattelisit, mullistavia ajatuksia, ei sinun ihmisarvosi muutu suuremmaksi. Sehän siinä ihmisarvossa juuri on se juju, ettei sitä voi kasvattaa tai menettää tekosillaan - se vain on.

Punaviherpiipertäjät ovat leimanneet keskiverto-suomalaismiehen niin tyhmäksi, pahaksi, juopoksi ja siaksi kuin vain olla voi.

Ketä saa leimata ja ketä ei?

Vierailija
Suurkirjoitus

Ketä saa leimata ja ketä ei?

Pieni ero on siinä, että nämä -- kuten sinä heitä alentuvasti kutsut -- "piipertäjät" tuntevat keskivertosuomalaisia.

Isäm maan puollustajat taas eivät tunne yhtäkään maahanmuuttajaa.

Viinankylväjä
Seuraa 
Viestejä476
Liittynyt15.1.2009
Cubemon

Isäm maan puollustajat taas eivät tunne yhtäkään maahanmuuttajaa.

Ei ulkomaalaisia tarvitse tuntea, että tietäisi heidän kulttuuristaan pääpiirteet. Jossain maassa silvotaan suurin osa naisista. Se on kulttuuria. Joissain maissa naiset tarvitsevat neljä todistajaa raiskaukseen, muuten heidät kivitetään huorina. Sekin on kuuluu kulttuuriin, naisia alistavaan kulttuuriin.

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1672
Liittynyt10.4.2005

Minä voin kyllä ihan omasta pussista maksaa Thorsille kulttuurimatkan ko. kylään.

Siis siinä toivossa että kylän päättäjät näkevät ministerimme yhtä hyödylliseksi kuin nuo lapset...

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Vierailija
Cargo
Tuo taas menee pieleen siinä, että sinulla on oma määritelmä ihmisarvolle. Sinä ajattelet sitä biologiselta kannalta, mutta minä ja moni muu taasen moraaliselta.

Eipäs, kun juuri moraaliselta kannalta katsottuna ollaan hyvin kaltevalla pinnalla, jos ihmisarvo täytyy lunastaa hyvillä teoilla. Ihanko oikeasti voitaisiin pistää kaikki johonkin paremmuusjärjestykseen tehtyjen tekojen perusteella? Mikä teko on niin paha, että sillä menettää koko ihmisarvonsa? Saako tällaista ihmistä sitten kohdella ihan miten vain? Voidaanko esim. yhteiskunnan taholta päättää olla tarjoamatta terveyspalveluja tai käyttää vapaasti elimet muille arvokkaammille yksilöille? Voiko hyvillä teoilla paikata pahoja tekoja ja millä vaihtokurssilla? Yksi hengenpelastus listalla voikin tehdä murhan? Oikein arvokkaan ihmisen pelastanut saa haudata elävältä muutaman vähempiarvoisen rattijuopon?

Vierailija
Feminine
Ihanko oikeasti voitaisiin pistää kaikki johonkin paremmuusjärjestykseen tehtyjen tekojen perusteella?

Kyllä. Varsin helpostikin. Suurin osa junnaa plusmiinusnollaa, ja suuntaan tai toiseen poikkeavat erottuvat helposti joukosta.

Feminine
Mikä teko on niin paha, että sillä menettää koko ihmisarvonsa?

Murha nyt ainakin. Raiskaukset ja lapsiin kohdistuva väkivalta menee sinne myös.

Feminine

Saako tällaista ihmistä sitten kohdella ihan miten vain?

Ikävä kyllä ei, laki kieltää sen toistaiseksi.

Feminine

Voidaanko esim. yhteiskunnan taholta päättää olla tarjoamatta terveyspalveluja tai käyttää vapaasti elimet muille arvokkaammille yksilöille?

Näemmä voidaan, koska näin tehdään jo nyt. Ja se on aivan oikein.

Feminine

Voiko hyvillä teoilla paikata pahoja tekoja ja millä vaihtokurssilla? Yksi hengenpelastus listalla voikin tehdä murhan? Oikein arvokkaan ihmisen pelastanut saa haudata elävältä muutaman vähempiarvoisen rattijuopon?

Voi, mutta ei ihan noin karrikoidusti.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006
Feminine
Mikä teko on niin paha, että sillä menettää koko ihmisarvonsa?

Esimerkiksi joissakin kulttuureissa ihmisarvon menettämiseen riittää, että on syntynyt naiseksi.

Minäkin olen sitä mieltä, että ihmisarvo on universaali. Yllättävän moni on eri mieltä. Moni sellainenkin, joka pitää itseään humaanina ja suvaitsevaisena.

Toki pitää muistaa että enemmistö maailman ihmisistä ei hyväksy ajatusta ihmisarvon universaaliudesta, se kun on pitkälti valistuksen ja sen jälkeisen ajan länsimaisen kulttuurin näkemys. Miten näihin ihmisiin (esm. tämän ketjun aloittaja tai Amazonin elävältähautaaja) pitäisi suhtautua?

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vierailija

Jos tahallaan tieten tahtoen tekee vääryyksiä, niin silloin ihminen on paha itseselitteisesti. Mutta jos on kasvanut kierossa kulttuurissa, niin siitä voi koittaa kasvaa pois tai muuttaa kulttuuria paremmaksi. Kannattaa tässä Amazon-heimon tapauksessa kuitenkin muistaa, että luolamiesaikoihin heikoimmat todellakin tippuivat kyydistä tavalla tai toisella. Ei siellä ihmisillä ollut aikaa hoidella vammaisia, kun kaikki aika meni hengissä pysymiseen. Toki heimo voisi jättää vammaiset eloon, mutta taakka siitä tulisi, myös geneettinen taakka pidemmällä aikavälillä. Heimon on pitänyt tehdä valintoja ja toimivat uskomustensa mukaan. Ihmispoloinen jää siinä toiseksi, mutta ei eläinten keskuudessakaan kauhean hienosti mene -> pedot syövät heikot yksilöt joka tapauksessa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat