Parempiosaiset vs Huonompiosaiset

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Alkaa pikkuhiljaa ihmetyttämään yleinen ilmapiiri jossa yhä harvempien vastuulle sälytetään yhä enemmän.Tarkoitan tällä yhä yleisempää vaatimusta ns tulojen siirosta vähempiosaisille. Mutta kuitenkin voi kysyä miksi parempiosaisten pitäisi maksaa verojen muodossa vähempiosaisten elämastä.Miksi elämässä pärjäämisestä on tehty häpeä suomessa ja miksi siitä rangaistaan, ja missä on ihmisen vastuu omista päätöksistään ja elämän tavoistaan.

Sivut

Kommentit (42)

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005
jousa
Alkaa pikkuhiljaa ihmetyttämään yleinen ilmapiiri jossa yhä harvempien vastuulle sälytetään yhä enemmän.Tarkoitan tällä yhä yleisempää vaatimusta ns tulojen siirosta vähempiosaisille. Mutta kuitenkin voi kysyä miksi parempiosaisten pitäisi maksaa verojen muodossa vähempiosaisten elämastä.Miksi elämässä pärjäämisestä on tehty häpeä suomessa ja miksi siitä rangaistaan, ja missä on ihmisen vastuu omista päätöksistään ja elämän tavoistaan.

???

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
jousa

Minäkään en aio tulevaisuudessa maksaa perinnöstä penniäkään veroa. Kaikki olen kovalla työllä ansainnut.

Vierailija

Periaatteessa tarkoitin tuolla aloituksella sitä, miksi oikeastaan suomalaiset eivät ole tasa arvoisia keskenään. Aina kun tulee puhetta ns sosiaalituista ja tulonsiirroista niin aina keskustelussa tulee esiin että sitä ja tätä etuutta pitää korottaa. Kuitenkin haluaisin herättää keskustelua myös näiden parempi tuloisten eli enemmän veroja maksavien kannalta, miksi menestymisestä rangaistaan ja tavallaan epäonnistumisesta palkitaan ( kärjistys tiedän kyllä).

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt sitä miksi oikeastaan ihmisen omaa vastuuta omasta elämästään vähätellään ja kaikki ongelmat kaadetaan yhteiskunnan päälle.. Itse olen kuitenkin sitä mieltä että jokainen on vastuussa omasta elämästään ja jos ei oikein menesty niin...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005

No jos koet olevasi rikkauden takia kaltoin kohdeltu, niin se on varmasti maailman helpoin ongelma korjattavaksi. Kyllä rahalle ottajia löytyy: anna kaikki pois niin pääset köyhien armoitettuun joukkoon, joka vain lekottelee mukavasti tarvitsematta ikipäivänä vaivata päätään millään ikävällä.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Menestyneet ja rikkaat pelkäävät vähempiosaisten kapinaa. Sosiaalietuuksilla köyhät pidetään rauhallisina, verot ovat vakuus siitä, että ahkerat saavat pitää varallisuutensa.

No nyt joku tosikko ottaa pultin...

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
jousa
Itse olen kuitenkin sitä mieltä että jokainen on vastuussa omasta elämästään ja jos ei oikein menesty niin...

...niin mitä? Se on se keskeinen kysymys tässä asiassa. Suuri osa ihmisistä ei omaa menestyjän henkisiä ominaisuuksia, eikä koskaan tule omaamaan. Ja koko joukko ihmisiä on sen verran kehnoin avuin varustettuja, että he eivät pysty suoriutumaan itsenäisestä elämästä. Ennen heillä oli kuitenkin paikkansa maailmassa, renkeinä, sekatyömihinä, sotilaina ja niin edelleen. Nyt ei ole. Syrjäytynyt ihmismassa on hedelmällinen maaperä rikollisuudelle, kahjoille tyrannisoiville aatteille (kommunismi, uskonnot), terrorismille ja niin edelleen. Ja sitä hedelmällisempi, mitä kehnommassa asemassa he ovat suhteessa keskiluokkaan. Ehkä se kuitenkin kannattaa rikkaankin maksaa pääomaveronsa, jotta voi kulkea rauhassa kadulla.

Suurempi poliittinen ongelma nykyään on se, että niitä kieltämättä roistotasoisia veroja ei käytetä kansan hyväksi vaan yhteiskunnan tulonsiirrot toimivat yhä suuremmalta osin keskiluokalta valtaeliitille.

Vierailija
jousa
Alkaa pikkuhiljaa ihmetyttämään yleinen ilmapiiri jossa yhä harvempien vastuulle sälytetään yhä enemmän.Tarkoitan tällä yhä yleisempää vaatimusta ns tulojen siirosta vähempiosaisille.

Hyvä kysymys on myös, miksi 5% väestöstä hallitsee 85% omaisuudesta, vai miten nuo numerot nyt meni. Eikö oikeuksien mukana tulekaan myös vastuuta?

jousa

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että jokainen on vastuussa omasta elämästään ja jos ei oikein menesty niin...

Mitä menestyminen sitten on? Sitä, että koko elämänsä kahmii vaan kaiken minkä irti saa? Että omistaa elämänsä kokouksissa ja palavereissa juoksemiselle?

Minulle menestyminen on sitä, että on onnellinen elämä. Onnellisuus on jotain täysin muuta, kuin rahatalouden pillin mukaan tanssimista.

Ymmärrän, että ihmiset ovat vielä nuori laji. Kestää aikansa, ennen kuin tästä alkukantaisesta pakokauhunsekaisesta eloonjäämistaistelusta aletaan päästä oikeiden asioiden pariin.

Harmi vaan, että tuskin minun elinaikanani.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Cubemon

Mitä menestyminen sitten on? Sitä, että koko elämänsä kahmii vaan kaiken minkä irti saa? Että omistaa elämänsä kokouksissa ja palavereissa juoksemiselle?

Minulle menestyminen on sitä, että on onnellinen elämä. Onnellisuus on jotain täysin muuta, kuin rahatalouden pillin mukaan tanssimista.

Ymmärrän, että ihmiset ovat vielä nuori laji. Kestää aikansa, ennen kuin tästä alkukantaisesta pakokauhunsekaisesta eloonjäämistaistelusta aletaan päästä oikeiden asioiden pariin.

Harmi vaan, että tuskin minun elinaikanani.

Onnen määritteleminen lienee sinullekin vaikea tehtävä. Onnellinen ihminen on usein onnellinen siinä mitä tekee. Tekemisen laatu ei tee onnelliseksi ketään. Siihen liittyy varmasti erilaisia juttuja, jatkuvuutta, arvostusta jne. Ei tekeminen sinänsä tee onnettomaksi tai onnelliseksi, oli se sitten vaikka palavereissa juoksemista

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

Toiset omistajat ja johtoportaan tyypit ei ymmärrä, että niiden koko omaisuus revitää työtätekevien persnahasta.. Sosiaaliettuuden on, niinku sanottiin, tapa pitä köyhät köyhinä ja rikkaat elosssa..

Per se

Vierailija
Reiska
Toiset omistajat ja johtoportaan tyypit ei ymmärrä, että niiden koko omaisuus revitää työtätekevien persnahasta

Ei niitä töitä kukaan pakota tekemään. Kuka tahansa on vapaa perustamaan oman yrityksen ja liittyä persettä repivien joukkoon. Ja minä olen kylläkin aina ollut siinä käsityksessä, että ne omaisuudet revitään asiakkaiden lompakosta. Aika vähän on tullut vastaan persnahoilla rikastuneita.

Vierailija

Tuli mieleen se miljonäärin kaapannut keskiluokkainen yliopistoihminen. Missähän kansanosassa se uhka luuraa. Keskiluokassa eniten. Alin kyllä tietenkin tulee sitten mukaan pakolla tahi muuten vain, ymmärtämättä mistä on kysymys ja kuolee todennäköisimmin kuin rähinän syypäät.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007
ZiPA
Reiska
Toiset omistajat ja johtoportaan tyypit ei ymmärrä, että niiden koko omaisuus revitää työtätekevien persnahasta

Ei niitä töitä kukaan pakota tekemään. Kuka tahansa on vapaa perustamaan oman yrityksen ja liittyä persettä repivien joukkoon. Ja minä olen kylläkin aina ollut siinä käsityksessä, että ne omaisuudet revitään asiakkaiden lompakosta. Aika vähän on tullut vastaan persnahoilla rikastuneita.

Harvassa on ne yrityksen joiden perustamisella ei raasta myös omia istumalihaksiaan..

Asiakkailta juu, mutta kenen sormet siinäki sotkeutuu?

Per se

Vierailija
tietää
Tuli mieleen se miljonäärin kaapannut keskiluokkainen yliopistoihminen. Missähän kansanosassa se uhka luuraa. Keskiluokassa eniten. Alin kyllä tietenkin tulee sitten mukaan pakolla tahi muuten vain, ymmärtämättä mistä on kysymys ja kuolee todennäköisimmin kuin rähinän syypäät.

Väitätkö siis että uhka olisi siis keskiluokassa? voi ollakin mutta johtuukose siitä ett että keskiluokkaa kuormitetaan kummaltakin suunnalta?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat