"Rasismi on rikos"

Seuraa 
Viestejä69
Liittynyt16.8.2009

Tätä väitettä kuulee siellä sun täällä, viimeksi se kuulutettiin Turussa jalkapallostadionilla TPS:n kotiottelussa.

Mistä kohtaa mahtaa sivistystaso olla notkollaan tässä, käsitteiden ymmärtämisessä vai laintuntemuksessa?

Sivut

Kommentit (18)

Cargo
Seuraa 
Viestejä979
Liittynyt27.8.2007

Jos syrjin henkilöä jonka uskonnolliseen vakaumukseen kuuluu tappaa kaikki vääräuskoiset ensitapaamisella (hypoteettinen uskonto), niin olenko rikollinen?

" sähkö (se sähkö, jota tuotetaan mm. voimalaitoksissa) ei ole energiaa "
- Vastaaja_s24fi

“Jos et ole kaksikymppisenä vihreä, sinulla ei ole sydäntä. Mutta jos et ole nelikymppisenä perussuomalainen, sinulla ei ole aivoja.”
- Cargo

Klorofylli
Seuraa 
Viestejä69
Liittynyt16.8.2009
kiivilintu
Miten ketjun aloittaja rasismin määrittelee? Tämän kun tietäisi, niin voisi vastata kysymykseesi.

Eiköhän rasismi yleensä määritellä rotuvihaksi.

Viha sentään on sallittua, ajatusrikoksia ei laki vielä tunne. Eri kansanryhmiin kuuluvia saa itsekseen vihata kuinka paljon tahansa kunhan ei julkisesti syrji tai solvaa heitä.

Itse asiassa rasismia itsessään on vaikea tunnistaa ja määritellä. Aikaisemmassa rivitalokodissani erään kansanryhmän nuoriso varasti minulta polkupyörän ja tiedettiin varmasti heidän varastelleen muuallakin. Taidan olla rasisti kun pidä sitä kansanryhmää varasporukkana.

Vierailija
Klorofylli
Tätä väitettä kuulee siellä sun täällä, viimeksi se kuulutettiin Turussa jalkapallostadionilla TPS:n kotiottelussa.

Mistä kohtaa mahtaa sivistystaso olla notkollaan tässä, käsitteiden ymmärtämisessä vai laintuntemuksessa?

Puhutko nyt omasta sivistystasostasi, käsitteiden ymmärtämisestä ja laintuntemuksesta, vai jonkun muun?

Oli miten oli, mutta kaikkien olisi hyvä edes tutustua Suomen perustuslakiin, joka kieltää kaikkinaisen syrjinnän, jonka eräs muoto rasismikin on:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

Jotuni
Seuraa 
Viestejä9534
Liittynyt31.8.2006
Moses Leone
Klorofylli

Puhutko nyt omasta sivistystasostasi, käsitteiden ymmärtämisestä ja laintuntemuksesta, vai jonkun muun?

Oli miten oli, mutta kaikkien olisi hyvä edes tutustua Suomen perustuslakiin, joka kieltää kaikkinaisen syrjinnän, jonka eräs muoto rasismikin on:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.

Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

Laki on kuollut kirjain eikä sitä noudateta.

Hyväksyttävä syrjintäperuste on melkein mitä tahansa mitä joku virkamies tai poliitikko keksii, jos kohteena on suomalainen.

Mikä on esimerkiksi hyväksyttävä syrjintäperuste Stefan Wallinin säätämässä maahanmuuttajille tarkoitetussa taiteilija-apurahassa?

Esimerkkejä riittää aika paljon.

-

Vierailija
Jotuni

Mikä on esimerkiksi hyväksyttävä syrjintäperuste Stefan Wallinin säätämässä maahanmuuttajille tarkoitetussa taiteilija-apurahassa?

Esimerkkejä riittää aika paljon.

-

Sinullahan niitä riittää, ja niitä sinä täällä väsymättä toistelet joka raossa.

Vierailija

Viime viikolla Stefan Wallin houkutteli Helsingin ja Espoon liikuntatoimet mukaan kampanjoimaan homoutta urheilussa.

Aihe on kuulemma ennestään liikaa vaiettu.

Milloin aletaan huolehtimaan homofobien urheilusta? He ovat samankokoinen vähemmistö kuin homotkin. Kuuluvatko ihmisoikeudet vain niille ryhmille, jotka ovat kulloinkin trendin aallonharjalla ?

Vierailija
Klorofylli

Rasismi on ainakin hallituksilta YK:n Yleismaailmallisen ihmisoikeuksien julistuksen mukaan rikos. Ja sen päättää lisäsksi YK, että missä sellsista ilmenee. Rasismi on pahempi kuin esimerkiksi uskonnollinen syrjintä, koska siitä "rodusta" ei katsota voitavan päästä millään eroon, ja rasistinen motiivi pahentaa muita rikoksia, esim. joukkomurha rasistisista syistä = kansanmurha. Eikä tarvitse ihan välttämättä olla murhakaan, jos sen tarkoitus on "geneettisen tyypin" hävittäminen.

Vierailija
Lektu-Elli

Milloin aletaan huolehtimaan homofobien urheilusta?

Mahdollisesti siinä vaiheessa, kun jääkiekkoilijat alkavat nimittelemään toisiaan homofoobikoiksi solvaustarkoituksessa.

Vierailija
Lektu-Elli
Viime viikolla Stefan Wallin houkutteli Helsingin ja Espoon liikuntatoimet mukaan kampanjoimaan homoutta urheilussa.

Aihe on kuulemma ennestään liikaa vaiettu.

Ei hyvää päivää!

Olikos Steffu juuri se ministeri, joka huusi eduskuntatalon saunassa kännissä että "MINÄ ELÄN KULISSIAVIOLIITOSSA!"?

Vierailija

Onko oikein että Jone Nikula käyttää sanaa "rasisti" solvaustarkoituksessa ihmistä kohtaan, joka vaan pelkää ulkomaalaisia, syystä että sai heiltä kerran pahasti turpaan.

Klorofylli
Seuraa 
Viestejä69
Liittynyt16.8.2009
Arkkis

Rasismi on ainakin hallituksilta YK:n Yleismaailmallisen ihmisoikeuksien julistuksen mukaan rikos. Ja sen päättää lisäsksi YK, että missä sellsista ilmenee. Rasismi on pahempi kuin esimerkiksi uskonnollinen syrjintä, koska siitä "rodusta" ei katsota voitavan päästä millään eroon, ja rasistinen motiivi pahentaa muita rikoksia, esim. joukkomurha rasistisista syistä = kansanmurha. Eikä tarvitse ihan välttämättä olla murhakaan, jos sen tarkoitus on "geneettisen tyypin" hävittäminen.

No voi sun... Taidan pian löytää itseni leivättömän pöydän äärestä kun paljastin pitäväni kansanryhmää varasporukkana.

Vierailija

Tuota niin, jos oletettu manne lyö mua puukolla, pyrkiikö se sillon hävittään minun perimän? Eikös se silloin syyllisty rasistiseen rikokseen? Jos minä lyön mannea puukolla, kuka uskoo että pyrin hävittämään hänen geneettisen perimän...

Jos nämä kaksi puukotusta pannaan vastakkain näitten uusliperaalien näkemysten mukaan, niin minä olen suurempi syyllinen. Tälle kieroutuneelle näkemykselle haluan selityksen joka on ns. vedenpitävä.

Jotuni
Seuraa 
Viestejä9534
Liittynyt31.8.2006
mato
Tuota niin, jos oletettu manne lyö mua puukolla, pyrkiikö se sillon hävittään minun perimän? Eikös se silloin syyllisty rasistiseen rikokseen? Jos minä lyön mannea puukolla, kuka uskoo että pyrin hävittämään hänen geneettisen perimän...

Jos nämä kaksi puukotusta pannaan vastakkain näitten uusliperaalien näkemysten mukaan, niin minä olen suurempi syyllinen. Tälle kieroutuneelle näkemykselle haluan selityksen joka on ns. vedenpitävä.

Kai ainoa vedenpitävä selitys on, että vain suomalainen voi syyllistyä rasistiseen rikokseen, koska on suomalainen. Romani tai somalialainen ei syyllisty rasismiin, koska he ovat romaneja ja somaleja. Vedenpitävä selitys on siten rasistinen.

-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat