Lastensuojelu unohduksissa tiede foorumilla?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ei taatusti ole unohduksissa niissä 16 000 perheessä, joissa lastensuojeliu on pistänyt elämän tilalle h-in pystyyn.

Lähes vuosi sitten televisiossa näytettiin harvinainen ohjelma Loikalan kartanosta ja siitä, miten huostaanotettuja nuoria siellä eristetään. Asiasta virisi lähes vuoden kestänyt ajatustenvaihto asiasta, joskus kiivaskin. Unohdin koko ketjun muutamaksi viikoksi ja nyt en enää päässyt lisäämään sinne mitään. Onko aihe käynyt liian araksi kun Kaisa Ruokamo ja Liftariäiti ruotivat lastensuojelua hulvattomalla ja silti vakavasti otettavalla otteellaan?

Meillä on nyt aloittamassa toimintaansa näiden perheiden auttamiseksi yhdistys. Toimintaa vasta suunnitellaan ja kotisivuja ohjelmoidaan, joten ilmoittelen siitä myöhemmin. Toivottavasti tällä yhdistyksellä saamme jotain parannusta aikaan tässä Suomen lastensuojelun karussa ja karmeassa jamassa.

Sivut

Kommentit (783)

Vierailija
LapsenEtuAiti
Onko aihe käynyt liian araksi kun Kaisa Ruokamo ja Liftariäiti ruotivat lastensuojelua hulvattomalla ja silti vakavasti otettavalla otteellaan?

Vakavasti otettava kenen mielestä?

Mitä minä olen Ruokamoa lukenut, niin hän erittäin yksipuolinen, kostonhimoinen ja hyökkäävä räyhääjä. Vika on aina kaikkialla muualla kuin hänen omissa toimissaan.

Vierailija
anomalia
LapsenEtuAiti
Onko aihe käynyt liian araksi kun Kaisa Ruokamo ja Liftariäiti ruotivat lastensuojelua hulvattomalla ja silti vakavasti otettavalla otteellaan?

Mitä minä olen Ruokamoa lukenut, niin hän erittäin yksipuolinen, kostonhimoinen ja hyökkäävä räyhääjä. Vika on aina kaikkialla muualla kuin hänen omissa toimissaan.

Ruokamo kirjoittaa hyvin monipuolisesti ja hauskasti. Harrastan itsekin paljon kirjoittamista ja lukemista. Sinulle se tottakai tuntuu oudolta, jos on tottunut kirjoittamaan samaa ja muuttumatonta valhetekstiä vuosikymmenet. Otan osaa, ei ole kivaa sullakaan. Vaikka ei sitä ole sinun uhreillasikaan.

--Lapsen paikka on kotona. Jos apuja tarvitaan, on ne tuotava kotiin, eikä lasta pois kotoa --

Vierailija
LapsenEtuAiti
Ruokamo kirjoittaa hyvin monipuolisesti ja hauskasti. Harrastan itsekin paljon kirjoittamista ja lukemista. Sinulle se tottakai tuntuu oudolta, jos on tottunut kirjoittamaan samaa ja muuttumatonta valhetekstiä vuosikymmenet. Otan osaa, ei ole kivaa sullakaan. Vaikka ei sitä ole sinun uhreillasikaan.

Se on totta ettei minulla ole kivaa, mutta mistä uhreista puhut? Keitä ovat uhrini?

Vierailija
LapsenEtuAiti

Olihan tässä taannoin eräs lastensuojelutapaus, jossa 9-vuotias huostaanotettu poika karkasi perhekodista kotiinsa isänsä luo ja poliisit tulivat jopa kahdella autolla hakemaan poikaa. Isä kuvasi kännykkä-kameralla tilanteen, jossa kolme poliisia raahasi kirkuvan lapsen poliisiautoon aika väkivaltaisesti. Isä pani videon youtubeen, mutta viranomaiset poistattivat videon sieltä aika nopeasti.

Vierailija
LapsenEtuAiti
anomalia
LapsenEtuAiti

--Lapsen paikka on kotona. Jos apuja tarvitaan, on ne tuotava kotiin, eikä lasta pois kotoa --

Onpa sulla mustavalkoiset näkemykset Ja ikävä tapa ilmaista niitä...

Huostaanotto on ikävä järjestely, mutta en ymmärrä kuinka se ei joissain tapauksissa voisi olla lapsen ehdoton etu. Perusteluja kaivattaisiin tähän nyt kovasti.

Vierailija
Tuomas_Akvinolainen
LapsenEtuAiti

Olihan tässä taannoin eräs lastensuojelutapaus, jossa 9-vuotias huostaanotettu poika karkasi perhekodista kotiinsa isänsä luo ja poliisit tulivat jopa kahdella autolla hakemaan poikaa. Isä kuvasi kännykkä-kameralla tilanteen, jossa kolme poliisia raahasi kirkuvan lapsen poliisiautoon aika väkivaltaisesti. Isä pani videon youtubeen, mutta viranomaiset poistattivat videon sieltä aika nopeasti.

Tällainen tapaus kontekstistaan irrallaan ei kyllä vielä kerro paljon mitään.

Tvomas
Seuraa 
Viestejä2371
Liittynyt24.3.2009
Canccu
Miksei kukaan ajattele lapsia!

Ehkä siksi koska: "Lapset vaan kakkaa, pissaa ja huutaa. Ne on suoraan paholaisesta!"

Pakkoruotsi on yleissyövyttävä aine.

Vierailija

Eikö Jeesus sivustot ole oikea paikka sekoilla? Tämä on TIEDE sivusto ei JEESUS sivusto. Menkää suojelemaan niitä lapsia muualle

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Oikeat tiedemiehet pysyttäytyvät mies-mies -suhteissa, ja näinpä sellaiset vahingot, kuten lapset, jäävät tapahtumatta. Näinhän se on ollut jo muinaisten kreikkailaisten ajoista.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Se on totta ettei minulla ole kivaa, mutta mistä uhreista puhut? Keitä ovat uhrini?[/quote]

Viran ja viisauden vuosikymmenet - lastensuojeluasioissa! Se nostattaa minulle karmuryöpyt sydämmeen ja aivoihin, mitähän sinäkin olet perheille saanut aikaiseksi? Teikäläiset ovat yhtä karmeita kuin uskonlahkolaiset ateistille. Siis uhrejasi ovat monet sadat perheet, joita olisi voinut auttaa sillä, että apu tuodaan kotiin. Sen asemesta, että lapset viedään omista rakkaista kodeistaan ja erotetaan vanhemmistaan.

Dilemma ihmisten välillä. Sen haluaisin ratkaista. Ja onhan minulla aivot ja terveys ja aikaa sen tehdäkseni. Työ jatkuu.

Elämä on kivaa, kun ei kumarra vääriä jumalia, uskoja tai uskomuksia. Lastensuojelu on uskomus.

Vierailija
otus77
Eikö Jeesus sivustot ole oikea paikka sekoilla? Tämä on TIEDE sivusto ei JEESUS sivusto. Menkää suojelemaan niitä lapsia muualle

Lastensuojelu on oppiaineena valtiotieteellisen tiedekunnan sosiaalityön opintosuunnalla. Eli lastensuojelu on tiedettä virallisessa mielessä katsottuna.

Käytännössä se on, olet aivan oikeassa uskomustiede, jossa on yksi uskottava asia: vanhemmat ovat lapsilleen pahasta. Tämän osaa jokainen vatiotieteen maisteri todistaa jopa monille eri oikeusasteille, jos on valinnut pääaineekseen sosiaalityön. Lastensuojelun sosiaalityöntekijä suoltaa sosiaalityöntekijän, lääkärin, koulukuraattorin, psykiatrin, psykologin, lakimiehen ja ties kenen tekstejä aivan vaivattomasti.(Sosiaalityön alla siis opiskellaan tuota lastensuojelu uskomustiedettä). Asiantuntijuus on niistä suoltamisista kaukana, mutta käytännössä sovelletaan tätä uskomustiedettä.

Uskomustieteitä liene enemmänkin, jos Arno Laitista uskoo. Uskomustieteet olisi pitänyt karsia pois opinto-ohjelmista viimeisimmän tutkinnon uudistuksen yhteydessä.

Vierailija
LapsenEtuAiti
anomalia
Se on totta ettei minulla ole kivaa, mutta mistä uhreista puhut? Keitä ovat uhrini?

Viran ja viisauden vuosikymmenet - lastensuojeluasioissa! Se nostattaa minulle karmuryöpyt sydämmeen ja aivoihin, mitähän sinäkin olet perheille saanut aikaiseksi? Teikäläiset ovat yhtä karmeita kuin uskonlahkolaiset ateistille.

Miten sinä noin tarkkaan tiedät työhistoriani?

Ja toisekseen kyllä lapsia pitää suojella, jos vanhemmat eivät pysty lapsilleen kotia tarjoamaan.

Vierailija
Canccu
Miksei kukaan ajattele lapsia!

Lasten vanhemmat ajattelevat ainakin lapsiaan ja vieläpä sen oksitosiinin voimalla. Lapsilla on kiintymyssuhde vanhempiinsa.

Lastensuojelun uskomustieteilijät pyrkivät estämään tätä lastensa ajattelemista kaikin keinoin. Pari prosenttia lapsista ei saa uskomustieteilijöiden pääättömyyksien takia asua kotonaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat