Nukku-Matti oli kommunisti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Meitä 1970-luvulla eläneitä kidutettiin tsekkiläisillä animaatioilla parhaaseen katseluaikaan.

Nyt 20 vuotta kommunismin romahtamisen jälkeen tuotiin julki, että myös Nukku-Matti oli avotrabantilla ajeleva Itä-Saksan tv-tuotannon brändi. Selittääkö tämä vasemmiston suuren osuuden Suomessa tänäkin päivänä ?

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/08/ ... 64006.html

Sivut

Kommentit (17)

JouniE
Seuraa 
Viestejä52
Liittynyt2.6.2009

Siis ei kai tässä mitään uutta ollut? Kyllä minä olen sen jo pitkään DDR:n pojaksi tiennyt. Erottamaton osa lapsuuttani silti, ei sitä silloin mistään muureista tiennyt.

per solem ad astra

Vierailija

Kyllä minä tämän tiesin. Olin vaalitarkkailijana 1948 kun se sika tuli paikalle ja äänesti kommareita. Pisti lähtiessään vielä fluoria vesikuppiini.

Jurpula
Seuraa 
Viestejä722
Liittynyt1.12.2006

DDR:n parasta antia

Jännää se oli kun Masa tuli ja paiskas hiekat pitkin ruutua niin heti alko väsyttään.

You just made the list, buddy.

Vierailija

Entäs Nalle Luppakorva sitten?

Kaverillani on pysyviä traumoja, hän nimittäin kuuli tunnuskappaleen sanat muodossa "... Korvani nää slerputtaa."

Vierailija
Lektu-Elli
Meitä 1970-luvulla eläneitä kidutettiin tsekkiläisillä animaatioilla parhaaseen katseluaikaan.

Nyt 20 vuotta kommunismin romahtamisen jälkeen tuotiin julki, että myös Nukku-Matti oli avotrabantilla ajeleva Itä-Saksan tv-tuotannon brändi. Selittääkö tämä vasemmiston suuren osuuden Suomessa tänäkin päivänä ?

Maija Mehiläinen oli vaskisti. Näin ainakin väitettiin.

Puhumattakaan Belgian Leopoldin "Tintistä" (Tampereen pormestarinkin identetiteettihamosta... ), joka seikkaili tyhmähköjen mutta onnellisten joukossa, kun näitä tapporahalla lahdattiin kohti "lopullista ratkisua" Nykyisten EU-maiden edeltäjien mittavimmassa kansanhurhaoperaatiossa kautta aikojen.

"Neuvostojen maasta" sen sijaan "Tintti" "Suuren Teurastamon"...

Että semmosta euroropakantaa...

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Lektu-Elli

Miten niin kidutettiin, pöh. Nukkumatti on jännä tyyppi - ei ikinä tiennyt millaisella kulkupelillä tulee ja lähtee. Myöhemmin olen kuullut, että silmät saatto laittaa kiinni unihiekan heittoajaksi, itse en keksinyt ja olen aina nukkunut hyvin. Jotenkin jäi kuitenkin tunne, että olin aika vanha katsomaan nukkumattia.

Mutta minulla oli samasta suunnasta kirja: "Kuinka myyrä sai housut". Myyrä on paljon parempi kuin Nukkumatti.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Nuoruudensa päivillä Nukkumatti oli vähän villimpi tapaus. Se nakkeli hiekkaa lasten silmiin jotka eivät nukkuneet ja niiden silmät tippuivat ulos. Sitten tämä keräsi silmät ja syötti ne lapsillensa jotka olivat kuussa vankina rautaisessa häkissä.

Wikipediasta:

E.T.A. Hoffmann (1776-1822) wrote an inverse depiction of the lovable character in a story called Der Sandmann, which showed how sinister such a character could be made. According to the protagonist's nurse, he threw sand in the eyes of children who wouldn't sleep, with the result of those eyes falling out and being collected by the Sandman, who then takes the eyes to his iron nest on the moon, and uses them to feed his children. The protagonist of the story grows to associate this nightmarish creature with the genuinely sinister figure of his father's associate Coppelius.
Vierailija

Tottakai Nukku-Matti oli kommunisti. Hänhän vieraili tasapuolisesti kaikkien lasten luona, eikä vaatinut siitä maksua. Jos Nukku-Matti olisi ollut kapitalisti, hän olisi myynyt lapsille kalliita patentein suojattuja unilääkkeitä.

Vierailija
Moses Leone
Tottakai Nukku-Matti oli kommunisti. Hänhän vieraili tasapuolisesti kaikkien lasten luona, eikä vaatinut siitä maksua.

Sitten kai Joulupukki on myös kommari? Selittää ainakin punaisen värin.

Vierailija
HMV

Sitten kai Joulupukki on myös kommari? Selittää ainakin punaisen värin.

Joulupukin ulkoasu eri aikoina. Huomaa viimeinen kuva, jossa joulupukki on juuri antanut isoluiselle lapselle lahjan, ja lapsi tästä innostuneena halaa pukkia.

Vierailija
Barbaari
Joulupukki on saanut värinsä coca-colalta.

No joulupukki tuo enempi lahjoja hyvätuloisiin perheisiin ja vanhemmat tästä vierailusta menettää rahaa eikä ole ilmainen.

Tarkoitin tietenkin oikeaa Joulupukkia enkä niitä palkattuja pukin esittäjiä.

Lisäys:
Googelin kuvat todistavat selvästi Joulupukin ja kommunismin yhteydet.

Vierailija

Lienee nyt kiistämätön tosiasia, että koko Coca-Cola oli alkujaan Kominternin ovela salajuoni maailmanvallankumouksen aikaansaamiseksi. Tulkoon myös mainituksi, että O.V. Kuusisella oli merkittävä rooli juonen kehittelyssä.

Vierailija

Aiheesta tuli kiehtova dokkari joskus männävuosina Yleltä, siis nukkumatista ja ko. nukkeanimaation taustoista.
Voisivat laittaa sen pyörimään uudestaan, vaikkakin multa jäis näkemäti kun olen ollut 'telkkari lakossa' jo aikapäiviä. (En lähde selventämään tätä tässä sen tarkemmin, muuten menee taas sivuraiteelle).

Vierailija
Arkkis
Lektu-Elli

Maija Mehiläinen oli vaskisti. Näin ainakin väitettiin.

Puhumattakaan Belgian Leopoldin "Tintistä" (Tampereen pormestarinkin identetiteettihahmosta... ), joka seikkaili tyhmähköjen mutta onnellisten *Kongon neekeriden* joukossa, kun näitä tapporahalla lahdattiin kohti "lopullista ratkisua" Nykyisten EU-maiden edeltäjien mittavimmassa kansanmurhaoperaatiossa kautta aikojen.

"Neuvostojen maasta" sen sijaan "Tintti" teki "Suuren Teurastamon"...

Tintti on kielletty vaskistihahmo noin puolessa maailman valtioista, muuallakin kuin Afrikassa.

Että semmosia esikuvia...

Että semmosta euroropakantaa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat