Vanha kunnon rakkaus.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Koen onnetonta tilaa,mutta tuli mieleen että onko kaikki rokkilaulajat rakastuneessa tilassa kun ne laulaa niin lapsellisia?

Kommentit (6)

Vierailija

Rakkaus ON naurettavaa, kliseistä ja lapsellista... tai siltä ainakin kuulostaa, kun itse ei ole rakastunut... Vaihda levyä!

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Freudin teorioiden mukaan ihmisen psyyke on rakentunut rakastamaan. Meidän kulttuuri tosin käsittää asiat likaisesti että kyse on pelkästään seksistä tai seksuaaliteoriasta. Jos päästään eroon tästä ja nähdään laajemmin niin huomataan että rakastamisen kaipuustahan tässä on kyse. Ihmisten pitäisi kasvaa ja kypsyä ihmisenä huomatakseen tämän.

Rakkaus on siis inhimillisyyden määritelmä. Rakastaminen on siis tavallaan oman itsensä löytämistä, ihmisenä olemisen oppimista.

Sitä pohdin nyt mitä mahtaa olla rakkauden kohteena oleminen ja että onko kysymys mieleinen.

Vierailija
Barbaari
Freudin teorioiden mukaan ihmisen psyyke on rakentunut rakastamaan.

Sitä pohdin nyt mitä mahtaa olla rakkauden kohteena oleminen ja että onko kysymys mieleinen.

Ja sitten meillä on tämä luterilainen tausta: pitää uskoa ja sitten pitää tehdä, että näyttää uskovansa oikeaoppisesti. Yksi suorituskeskeisimmistä opeista?

Siitäkö johtuu, että rakastaminen on aika suorituskeskeistä? Menee usein aika pitkään ennen kuin huomaa yksin olevansa se antava osapuoli. Toinen ottaa tyytyväisenä vastaan. Saattaisi tykätä ihan ilman sitä kaikkea hyysäämistä, huomioonottamista ja lällyempatioimista.

Pitäisi miettiä kestäisinkö itse kaiken sen objektivoimisen mihin kumppanini alistan? "Lisää keittoo?", "oliks liian suolasta?", "kahvinporot on siellä missä ne aina onkin - kyllä mä keitän, jos maltat oottaa, että saan kädet irti taikinasta..."Oops. Onneks suurimmaks osaks fiktiota But ny tajuttu öbaut ein bisschen

Uusimmat

Suosituimmat