Sukupuoli ja sen vaikutus kirjoittamiseesi.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Täälläkin usein syytetään toisia keskustelijoita sovinismistä ja akkamaisuuksista. Tästä tulikin mieleeni, että ajatteletko kirjoittaessasi toisen sukupuolta ja vaikuttaako se siihen miten ja mitä kirjoitat?

Omasta mielestäni omaan kirjoittamiseeni ei vastapuolen sukupuolella ole vaikutusta.

Sivut

Kommentit (63)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mjoo, ei ole tullut paljon heruteltua ja sekä miehet että naiset tällä foorumilla on joka tapauksessa fiksumpia kuin minä niin että aika sama kelle sitä kirjoittaa. Kettuilen tarpeen mukaan molemmille.

Hämmentää.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10596
Liittynyt16.3.2005

Akkamaisille ämmille vittuilen aina, kun tilanne sallii. Muille yritän kirjoittaa asiaa.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija
googeli
Ketkä nämä kaksi sankaria ovat, jotka sukupuolen mukaan kirjoittelevat? Astukaa esiin!

En ollut minä kumpikaan noista.
En ole vielä äänestänyt ja mietin, että äänestänkö ollenkaan.

Vierailija

Joskus.

Yksittäisten keskustelijoiden sukupuoli merkitsee lähinnä silloin kun keskustelija itse haluaa korostaa sitä. Jos joku ei kerro sukupuoltaan, pyrin kunnioittamaan hänen valintaansa ja voi olla että jopa arvostan sitä. Ei se niin helppoa ole olla neutraali ja jättää sukupuoli omaan arvoonsa, jos joku siihen kykenee niin pointsit hänelle.

Ehkä tulee oltua naisia kohtaan solidaarisempi siinä mielessä että en mielelläni lähtisi heille räpättämään foorumilla jolla he ovat vähemmistö. Toisaalta miesten kanssa väitteleminen on kehittävämpää, koska siinä ei heti ajauduta sellaiseen sossuselvitystilaan jossa jokaisen pitää ryhtyä perumaan sanojaan ja olla mielevä että nyt varmasti kaikilla olisi takuulla ihqu olla keskenään. Miehet antavat palaa loppuun asti ja vaikka se prosessi voi olla kivulias, niin hiton antoisaa se myös on jos kestää olla siinä kilpalaulelossa mukana. Ehkä miesten sosiaalisuus vaan on sellaista jatkuvaa pientä keskenään kähistelyä, ja lopulta se joskus tuntuu turvallisemmalta kuin se että joutuu jonkun naisen kanssa napit vastakkain, koska siitä voi seurata vaikka millainen iso viha tai kylmä sota.

En tiedä sitten että olenko epäreilu miehiä kohtaan jos olen heille ärhäkämpi? Mutta tällaisen miettiminen on juuri sitä sossuselvitystilaa joka on naisille tyypillistä. "Eiks me voitais kaikki vaan olla kavereita, piis änt lav..."

Vierailija

Niissä tapauksissa kun asiaan liittyy jotain sukupuolisesti painottunutta asiaa niin varmaan joskus kyllä. Aika harvoin kuitenkaan tulee vastaan.

Vierailija
anomalia

En ollut minä kumpikaan noista.
En ole vielä äänestänyt ja mietin, että äänestänkö ollenkaan.

Sieltä niitä selityksiä satelee

Vierailija

Tottakai se vaikuttaa. Täällä vain ei tiedä kenenkään sukupuolta, joten voi varmuuden vuoksi heittää läppää kovemman kautta.

Vierailija

En jummarra kymysystä oikein. Vastasin 'joskus'

Pisti kyllä miettimään viesteilenkö jollekin tietylle nickille täällä vain onko näpyttelyni puhdasta tajunnanvirtaa (harmaita vesiä vaiko uh, ihan viemärikamaa).

Yleensä vastaan johonkin ketjun postaukseen ja silloin perusteena on selkeä mielikuva kenelle vastaan. Sitten vaan sanoja peräkkäin sen mukaan?

Kunnon kaukorakkauttahan olisi kirjoittaa aina rakkauskirjeitä tai viettelykutsuja jollekin kuvittelemalleen Torille tai Odysseukselle. Ei ainakaan loppua näkyisi. Onkohan nettikirjoittelulla tuollainen komponentti?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26834
Liittynyt16.3.2005

Kyllä sitä tulee kirjoiteltua hieman varovaisemmin, jos tietää toisen osapuolen olevan nainen. Ihan samoin kuin reaalielämässäkin naisten kanssa yleensä varoo enemmän, kun pelkää toisen osapuolen kiukustuvan jostain pikkujutusta. Naiset ottavat monet jutut keskimäärin selvästi henkilökohtaisemmin kuin miehet, tai ainakin näyttävät reaktionsa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat