Korreloiko temperamentti 'hulluuden' kanssa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Aloitan vielä tämän vakavaan pohdiskeluun.
Itse olen vakaasti sitä mieltä että mielenterveysongelmoinnilla ei ole ei niin mitään suhdetta/korrelaatioita/kiinnekohtaa sen kanssa onko ihminen vauhdikas, hidas, impulsiivinen, puhelias, vaisu, jne.

Masennushan on usein se minkä kautta hitaasti ihminen päätyy olotilaan jossa elämänhallinta repsahtaa ja voi pettää tykkänään.

Joskus näkee huutelua "hullu", "lääkkeet" .. kun jollakulla on vauhti päällä ja sanojat on kuka mitenkin paranoidisia, masentuneita, ties mitä.
Jummarran toki että arkikielessä sinkoilee alatyyliset ilmaukset ja puhutaan rahvaanomaisuudesta.

Silti väitän ettei mielenterveysongelmat ole edes mikään "rahvaan" juttu. Myös eliitti potee. Siellä on se paremmuus että introverttien ja hiljaisten, tasaisempien temperamenttien, keskittymiskykyisten, sosiaalisempien, jne. - heidän on helpompaa muodostaa vakituisia verkostoja, pitää niitten naruja käsissään, valikoida ja hyötyä enemmän ja heillä on sitten varaa kalliisiin lääkäreihin, terapioihin, lääkkeisiin, kuntoutukseen ja olletikin se "hulluus", sehän muuttuu ihanteeksi kun sen kantajalla on rahhaa!

Toki niin että normaali on kullekin omaa tavallisuutta ja ne muut on hulluja mutta minä siis heitän ilmaan väittämän ettei temperamentti sinällään korreloi mielipuolisuuden kanssa

Miten on?

[size=50:24g9w51b]Muokattu teksti yleisluontoiseksi jotta asiakirjoittaminen mahdollistuisi.
Ja pyyntö modelaan siistiä ketju kun aihe on mielenkiintoinen.. [/size:24g9w51b]

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat