parrankasvuongelma

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hei

Huomasin yhtäkkiä, että ylähuuleeni on tullut pari kaljua kohtaa. ja niihin ei kasva enää partakarvoja. minulla on allergioita; siitepölyt, kissa, koira jne. Mutta en usko niiden olevan syynä.

En ymmärrä, miten yhtäkkiä näin? olen vasta reilut 30 vuotta.

tuskin vika on partakoneessa?, 6 vuotta vanha Philipsin philishave hq 5426. olen pitänyt lyhyttä sänkeä. konetta ei ole kukaan muu käyttänyt, mutta ei kai se nyt koneesta voi johtua?
en käy solariumissa, enkä aurinkoa ota muutenkaan, mutta ei kai sekään tällaista voi aiheuttaa.

nyt kun ajan paljaaksi, niin muutama kohta aina jää kaljuksi, en ole vielä huomannut muualla kuin ylähuulessa parissa kohdassa. Mikä voi aiheuttaa tällaista lähtöä?

Kommentit (1)

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007

Kysy tohtorilta:
http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=4503614

Hiusten (ja muun karvoituksen) normaali kasvukierto:
Ihmisen hiukset eivät kasva jatkuvasti, vaan niiden normaaliin kasvun kiertoon kuuluu noin 2-6 vuotta kestävä kasvukausi, jota seuraa noin 3-4 kuukauden mittainen lepokausi, jonka aikana hius putoaa pois. Hiustenlähtöön voi liittyä myös muiden karvojen, kuten kulmakarvojen, silmäripsien sekä kainalokarvojen ja sukuelinten alueen karvojen lähtöä.

Pälvikaljuisuus:
Pälvikalju on tuntemattomasta syystä johtuva tauti, jossa hiukset lähtevät hiuspohjasta läiskittäin.
Hiuspohjan lisäksi läiskittäistä karvojen lähtöä voi esiintyä myös parran, silmäripsien, kulmakarvojen alueella sekä muillakin karvaisilla ihoalueilla. Noin 20 %:lla esiintyy myös kynsimuutoksia.

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Uusimmat

Suosituimmat