näppäimet

Seuraa 
Viestejä40
Liittynyt14.5.2009

Ennen oli tunnetusti makkarakin parempaa. Ennen taisi olla näppäimetkin parempia. Oli mulla aikoinaan vanhassa koneessa sellaiset, että eipä paljon tarvinnut hakata eikä sanat juuttuneet toisiinsa tai viimeinen kirjain siirtynyt seuraavan sanan alkuun tai shifti ei toimi kuin silloin tällöin. Vai pitääkö näppäimistä maksaa vähintään 100 e, että saisi kunnollisen?? Tai eikö niitä osata enää valmistaa kunnollisia tai ei viitsitä?

Kommentit (8)

Vierailija

Näppäimistö on rikki jos siinä on jotain vikaa. Uusia saa vaikka biltemasta 5,90 eurolla. Jos se on langaton, patterit on ehkä loppu.

Vierailija
fenomenologi
Näppäimistö on rikki jos siinä on jotain vikaa. Uusia saa vaikka biltemasta 5,90 eurolla. Jos se on langaton, patterit on ehkä loppu.

Nyt meni fenomenologilta ohi, ennen näppikset todellakin vastasivat kutsuun, l. parempi vaste.

T. kirioituskone

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

itselläni on tämän kannettavan kanssa sellainen ongelma että jos tahdon kirjoittaa niin ettei sanan viimeinen merkki poistu painaessa spacea niin minun pitää lisätä random-merkki sanan perään jolloin vain random-merkki poistuu.

esmes jos haluan kirjoittaa: "äiti lähetä rahaa"
on minun kirjoitettava: "äitid lähetää rahaai"
mikäli en lisää random-merkkiä sanan perään tulee teksti seuraavasti: "äit lähet rahaa"

kertokaatte mistä voisi vikaa lähteä hakemaan? puolikas kahvikuppi oli kaadettu tämän koneen päälle pari vuotiaiden kaksosten toimesta. näppäimistö on kyllä puhdistettu ja muut näppäimet toimivat moitetta.

ps. kirjoitusvirheet ovat sitten asia erikseen ja niiden vian kyllä itsekkin olen tiedostanut.

toisen polven pilkkuvirhe

Iisakki
Seuraa 
Viestejä40
Liittynyt14.5.2009
fenomenologi

Claes Olssonilta ostin! Yhtä tyhjän kanssa. Yhtä huono kuin entinenkin Fujitsun vehje. Tää on joku Made in China. Ei tää oo langaton. Kirpputorilla oli myytävänä langaton 6 e. En uskaltanut ostaa, jos ei toimikaan tässä. (XP) .Olan takaako näitä pitää hakata kuin halkoja hakatessa. Ennen riitti hipaista peukalolla shiftiä.

Vierailija
sinnipirtti
itselläni on tämän kannettavan kanssa sellainen ongelma että jos tahdon kirjoittaa niin ettei sanan viimeinen merkki poistu painaessa spacea niin minun pitää lisätä random-merkki sanan perään jolloin vain random-merkki poistuu.

esmes jos haluan kirjoittaa: "äiti lähetä rahaa"
on minun kirjoitettava: "äitid lähetää rahaai"
mikäli en lisää random-merkkiä sanan perään tulee teksti seuraavasti: "äit lähet rahaa"

kertokaatte mistä voisi vikaa lähteä hakemaan? puolikas kahvikuppi oli kaadettu tämän koneen päälle pari vuotiaiden kaksosten toimesta. näppäimistö on kyllä puhdistettu ja muut näppäimet toimivat moitetta.

ps. kirjoitusvirheet ovat sitten asia erikseen ja niiden vian kyllä itsekkin olen tiedostanut.

Kokeile kirjoittaa joku sana, poistuuko se kokonaan välilyöntiä näppäilemällä?
Siellä on ehkä joku komponenttivika, spaceosasto vuotaa <-- näppäimeen tai sitten voisi auttaa jos asentaa emolevyn ajurit uudestaan.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009
Iisakki

Claes Olssonilta ostin! Yhtä tyhjän kanssa. Yhtä huono kuin entinenkin Fujitsun vehje. Tää on joku Made in China. Ei tää oo langaton. Kirpputorilla oli myytävänä langaton 6 e. En uskaltanut ostaa, jos ei toimikaan tässä. (XP) .Olan takaako näitä pitää hakata kuin halkoja hakatessa. Ennen riitti hipaista peukalolla shiftiä.

Entisaikaan näppäimistöt olivat myös kalliimpia. Nykyisin tuotetaan hyvin muotoiltua määrää, ei hyvin valmistettua laatua.

Kun lisäät tuohon kuuteen euroon parikymppiä, niin saat hyvän näppiksen.

EDIT: Lainaus Wikipediasta:

[size=85:lgsfy0b9]Neuvostoteollisuuden eräänä ongelmana oli keskittyminen määrään. Tuotantolaitoksia arvioitiin lähinnä tuotantolukujen perusteella, mikä haittasi laadun kehittämistä. Lisäksi suunnittelijoilla oli tapana nostaa suoritusvaatimuksia aikaisempien suoritusten perusteella, minkä vuoksi läpimurto tuottavuudessa olisi lähinnä vain nostanut seuraavan vuoden suoritusnormia.[/size:lgsfy0b9]

Nykyisin määrän voisi korvata kasvulla, tässä "kapitalistisessa" maailmassamme.

Uusimmat

Suosituimmat