Mitä kaikkea rahalla saa...?

Seuraa 
Viestejä883
Liittynyt16.3.2005

Törmäsinpähän hauskaan kiintoisaan sivustoon, jossa voi ironisen tekstin siivittämänä tutustua mammonan ihmeisiin:

http://www.geekologie.com/mt/mt-search. ... &blog_id=1

Tiedä sitten mitkä kaikki noista ovat fantasiaa rikkaillekin...?
Tämä nyt ainakin:

...

Mutta kyllä sitä voi rahansa laittaa mitä järjettömimpiin asioihin sillon kun sitä on vaan niiiin... paljon, ettei todellakaan enää keksi [size=85:2iy2qk2v](mitään järkevää)[/size:2iy2qk2v] mihin sitä voisi tunkea.

Siitä hyvä esimerkki tämä sivusto.

"Perhosten liihottelu voi näyttää epämääräiseltä haahuilulta, mutta se on harhaa. Ne tietävät tarkkaan, mitä tekevät."

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Otsikon kysymykseen vastaan:
Rahalla ei saa viisautta.
Rahalla ei saa älykkyyttä.
Rahalla ei saa käsin tehtyä kivilinnaa.
Rahalla ei saa elämän arvoja.
Rahalla ei saa asennetta, jolla elää tynnyrissä ja julistaa herroille: Väisty auringon edestä!

Rahasta politiikkaa tekeviltä on mahdotonta saada lakia, joka tekisi tynnyrissä asumisen lailliseksi

Pohtija
Seuraa 
Viestejä883
Liittynyt16.3.2005

Erittäin totta.

Toivoinkin tällaista kommenttia.

Ei raha=tavara pelkästään tuo onnea.

Rahalla ei saa mitään omin käsin tehtyä, siis tehdyksi... Vaikkakin materiaalit sillä saa...

"Perhosten liihottelu voi näyttää epämääräiseltä haahuilulta, mutta se on harhaa. Ne tietävät tarkkaan, mitä tekevät."

D'oh
Seuraa 
Viestejä281
Liittynyt17.3.2005
mensaani
Rahalla ei saa viisautta.

Rahalla saa halutessaan monipuolisempia elämänkokemuksia jotka voivat johtaa viisauteen jos rahakas on sille avoin.

Rahalla ei saa älykkyyttä.

Mitä pidemmälle ihmiskunnan aivojen tuntemus ja farmakologinen/teknologinen osaaminen etenee, sitä mahdollisempaa on kasvattaa älykkyyttä rahalla saatavilla lääkeaineilla (esim. bdnf, nootroopit jne) sekä kenties mahdollisilla henkilökohtaisesti optimoiduilla harjoitusmetodeilla ja myöhemmin kyborgitekniikalla.

Rahalla ei saa käsin tehtyä kivilinnaa.

Tottakai saa.

Rahalla ei saa elämän arvoja.

Epäselvä käsite. Täsmennä?

Alennuskoodi ensitilaajille @ iherb.com: RIX283

Vierailija
Pohtija

Rahalla ei saa mitään omin käsin tehtyä, siis tehdyksi

Ei tarvikaan saada, kun on kerran rahaa teetättää se työ jollakulla muulla.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26840
Liittynyt16.3.2005
ZiPA
Pohtija

Ostamalla toisen tekemää jää tekemisen ilo saamatta. Esimerkiksi monessa harrastuksessa suurin osa mielihyvästä tulee nimenomaan siitä, että voi kokea itse tekevänsä konkreettisia asioita. Mutta vaikka ilman rahaakin voi tehdä kaikenlaista, kohtuullinen rahamäärä antaa valtavasti mahdollisuuksia materiaalien, työkalujen ja työmenetelmien suhteen.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Neutroni
ZiPA
Pohtija

Ostamalla toisen tekemää jää tekemisen ilo saamatta. Esimerkiksi monessa harrastuksessa suurin osa mielihyvästä tulee nimenomaan siitä, että voi kokea itse tekevänsä konkreettisia asioita. Mutta vaikka ilman rahaakin voi tehdä kaikenlaista, kohtuullinen rahamäärä antaa valtavasti mahdollisuuksia materiaalien, työkalujen ja työmenetelmien suhteen.

Rahalla saa vapauden valita, mitä tekee itse. Silloin tekeminen on lähinnä puuhastelua. Esimerkkinä kutomani käyttökelvottomat villapaidat, joita voin kutoa, kun siivouksen voin ostaa. Tämän ylellisyyden saa aika pienellä rahalla, mutta rahaa siis tarvitsee.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Pohtija
Seuraa 
Viestejä883
Liittynyt16.3.2005

Nimenomaan.

Omilla käsillä & aivoilla tekeminen ja tuottaminen...
...Ennenkaikkea jos itse sekä suunnittelee että toteuttaa, kun tuntee saavansa jotain aikaiseksi, kun onnistuu hyvin omasta mielestään ja varsinkin jos myös toisten mielestä saa aikaan jotain hyvää ja/tai hienoa, tai kun vain saa toteuttaa itseään ja omia aivoituksiaan ja käyttää osaamistaan, tai voi tuntea osaavansa ja voi siinä samalla myös kehittyä taidoissaan ja tuntea kehittyvänsä... Varsinkin jos tätä kaikkea saa tehdä omilla ehdoillaan omaan vapaaseen tahtiin, siinä asiassa missä haluaa eniten kehittyä ja täten toteuttaa itseään, motivaationa ollessa inspiraatio ja tekemisen ilo...
...On yksi suurimmista ilon ja onnen sekä itsekunnioituksen lähteistä elämässä , mitä ei vaan pysty ostamaan, kun se kaikki lähtee itsestä ja on itsestä kii.

En sano, etteikö myös rikaskin voisi saada tätä kyseistä onnea ja iloa, sanon vaan, että tekemisen ja inspiraation iloa ja onnea ei voi ostaa... Ainakaan suoranaisesti.

En sitten tiedä kumman kaltainen tuo enemmän tätä tyytyväisyyttä...

...Se että omalla innovatiivisuudellaan ja osaamisellaan on kehittänyt bisnesidean ja suurimmalta osin omilla johtamistaidoillaan tehnyt siitä suuren bisnesimperiumin...(enempi delekaation kautta, omilla aloitteilla ja ohjailulla itse tehtyä)

Vai...

...Se että on omalla kekseliäisyydellään keksinyt ja omin käsin rakentanut jonkin toimivan laitteen, tai useammankin sellaisen...(konkreettista omin käsin työkaluja vääntäen itse tehtyä)

Riippuu varmaan aika paljon siitäkin kuinka montaa kanssa ihmistä ja kumppania, omaa tietänsä raivatessa, oma kiintopiste silmissä kiiluen, on nirhaissut ellei suu vaahdossa kaatanut... Ja siitä kuinka paljon todellista hyötyä siitä ideastaan ja aikaansaannoksestaan oikeasti kellekkään on.

Vierailija

Rahalla ei saa kait parempia aivoja jos omat on huonot? Kemialliset parantelut on yhä vähän sitä sun tätä. Aivoleikkauksia tehdään ja rahalla niitä saa mutta aivoista ei tiedetä riittävästi että voitais tehdä mittatilausaivoja.

Nooh.. sitten rahalla ei saa uutta lapsuutta eikä parempia ystäviä. Tuttuja kyllä paljon ja suuren riskin sairastua paranoidisuuteen kun ei luota enää ihmisiin kun epäilee etteä rahaahan ne vaan kyttää eikä ole "aitoja", mikä on usein tottakin. Tosin.. rahan perässä juoksevat taitaa usein olla jo valmiiks ihan sairaalloisen epäluuloisia ja itsekkäitä kummajaisia eikä siinä sitten mikään muutu. Se mistä ei mitään tiedä, sitä ei tavallaan ole ja niin sitten on että rahalla kaikenlaisen hankkiminen on joillekin tuttua ja turvallista.

Sitten jos ihminen leuhkii ja retostelee rahoillaan ja kaikella mitä sillä on saanut niin ei sillä kaikki ole kai reilassa? Onnelisuus puuttuu ehkä? Ainakin ittestäni olen huomannut että joskus kun oon pahalla tuulella tjms. niin saatan olla katkera ja siitä kumpuaa tarve näyttää muille "närhen munat"..

Raha tietenkin voi helpottaa elämää mutta pitää olla kongnitiivisesti lahjakas ja tunnetasapainoinen ettei pilaa elämäänsä rahan avulla. Joka kolikollahan on myös kääntöpuoli! Ja.. ihminen jolla on älliä ja terveyttä, joka sitten niillä avuilla saa rahaa ja osaa käyttää saamaansa/hankkimaansa välinettä taiten, semmoinen elämä voi olla ihanteellistakin välillä tai ihanteellisempaa kuin joittenkin muitten mutta en tiä.. ihmisenä olemisesta ei pääse oikein millään pakoon. Ei taida olla esmes sellaista rahaa jolla vois estää painajaisunet, yms.
Niin kyllä on että joku jatkuvasti toistuva painajainen voi estää hannkimasta rahaa..

Ja.. onko tää "älykkyyskään" niin hyvä asia aina, se että ymmärtää.. hm.. välillä asioita joiden kohdalla olis parempi mennä lujaa ohi ja olla miettimättä turhia. Vai onko kyse empatiakyvyistä? Rahalla ei voi osta empatiakykyä kait?

asdf
Seuraa 
Viestejä11066
Liittynyt16.3.2005
Sakarias

Ainakin tällaisen saisi rahalla. Tuntisin itseni hieman onnellisemmaksi tuollaisessa kotilotalossa - eipä silti, onnellinen olen nykyiselläänkin.

Tuohan on vasta tämän prototyyppi:

Kieltämättä aika äijämäinen pytinki. Siellä olisi hyvä kirjoittaa jatko-osia Maskulinian Kronikoihin. Tuota Hemingwaykin olisi käyttänyt.

Vierailija

Ei pytinkejä pelkällä rahalla saa..
Niihin tarvitaan yhä ne jotka niitä tekee.
Ja mielikuvitusta. Sitä ei saa millään rahalla sinällään.

Ja hm.. nyt mä meen taas "kaivaan ojaa" ja raivaan pytinkiä. Saan näprätä täällä yhtä "muumitaloa" ja toteuttaa itteeni ja oon onnellinen siitä vaikka ei mulla ittellä oo latiakaan kiinni tässä. Mulla on liossa geenejä, sosiaalista sietoa, jaksamista, osaamista ja "rakkautta"..

Eilen sain polun laatoitettua ja nyt meen kaivaan vanhoja pusikoita pois ja sitten.. *tral lal lei*..

Joku btw oli riehunut mun vuokrakasvimaalla. Repinyt hallaharsot kasvipenkeistä, kaatanut ja riipinyt variksenpelätin pitkin palstaa, viskonut tavaroita ympäriinsä, repinyt kasveja naapuripalstalta ja heitellyt niitä hujan hajan..

Mahtaisko millään rahalla ja mitenkään voida auttaa sellaista hulluparkaa joka on niin läpeensä katkera että kun ei oo ittellä kivaa niin ei sais olla kellään? Voisko verorahoista löytyä sellaisia taikalantteja että vaikka huostaanoton kautta joitain päihdelapsia tai narkkilapsia vois pelastaa päihdevanhemmiltaan ja narkkivanhemmiltaan kuin myös mielenterveysvanhemmilta, kehareilta, jne?

Rahalla on vaihtoarvoa ja verorahat pitäis vaihtaa myös kansanterveyteen eikä antaa joittenkin kusipääliliuykisen ryöstää kansan kassaa pikkuhiljaa sieltä täältä mielikuvituksettomasti ja niin että sekin herättää kostonhimoa, sitähän se on kun ihmiset on eriarvoisia ja ilman oikeeta vapautta vaikuttaa ilman vastuuta.

Vierailija
asdf
Kieltämättä aika äijämäinen pytinki. Siellä olisi hyvä kirjoittaa jatko-osia Maskulinian Kronikoihin. Tuota Hemingwaykin olisi käyttänyt.

Eipäs taas sukupuoliteta meidän hapsenkakkiaisten habituksia..
Erot ovat yksilöllisiä, ei sukupuolisia.

Tiede ei vielä ole ratkaissut intersukupuolisuuden ja hulluuden kaikkia saloja ja meitä on myös isompinisäisinä!

Vierailija
Pönni

Erot ovat yksilöllisiä, ei sukupuolisia.

"Olennainen ero
totuus miehen ja naisen aivoista

Keskimäärin miesten ja naisten aivot ovat erilaiset. Simon Baron-Cohen kertoo tässä teoksessa, miten erot ilmenevät.

Miehillä on naisia suurempi taipumus systemointiin, järjestelmälliseen ajatteluun. He ovat suuntautuneet ajattelemaan järjestelmiä.

Naiset taas empatoivat miehiä enemmän. Heillä on taipumus eläytyä, korostaa tunteita.

Simon Baron-Cohen väittää, että miesten ja naisten erot ilmenevät selvimmin systemoinnin ääritapauksissa, autisteissa, joista 80 prosenttia on miehiä ja joilla on taipumus ajatella täysin järjestelmällisesti ja empatoimatta.

280 sivua, mv-kuvitus,
suomentanut Kimmo Pietiläinen,
ISBN 952-5202-82-8,
ovh. 35 euroa."

mitkä helvetin aivo erot...
nähkeehän tuon kannestaki...
hölmö kansi kuka nyt enää kirjaa ostaa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat