Kuinka kovaa olet ajanut?

Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Tulipa tuosta toisesta ketjusta mieleen, että täytyy kysellä.

Mikä on suurin nopeus, jonka olet saavuttanut itse ohjastamallasi ajoneuvolla? Ajoneuvoksi kelpaa mikä tahansa, kunhan vain, kuten sanottu, olet itse ajanut sitä. Kyydissä istumista ei siis lasketa.

Kyselyn tarkoitus ei ole kannustaa hurjasteluun tai rikkeisiin.

Valitkaa edellisen lukeman ja seuraavan väliltä, vaikka 40 onkin esimerkiksi pienempi kuin 400.

Sivut

Kommentit (24)

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009
fenomenologi
Onko lentokone ajoneuvo?, sillä vajaa 300, camarolla 220 ja prätkällä 160.

Joo, lentokone lasketaan mukaan. Avaruusrakettikin käy, jos vain on itse ajanut.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Kyllä mun fillari varmaan joskus on viittäkymppiä kulkenut... ainaskin alamäkeen.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Moukale
Mikä on suurin nopeus, jonka olet saavuttanut itse ohjastamallasi ajoneuvolla? Ajoneuvoksi kelpaa mikä tahansa, kunhan vain, kuten sanottu, olet itse ajanut sitä. Kyydissä istumista ei siis lasketa.

70-luvun alkupuolella Rantaperkiöstä Ikaalisten kylpylään 30 asteen pakkasella noin puolessa tunnissa. Opel Commodore oli vekotin. Liikennettä ei ollut juuri lainkaan, joten pääsin ajamaan Tampereen läpikin toista sataa.
Kolmostiellä ei ollut samaan suuntaan menijöitä yhtään, ja vain pari tuli vastaan ajoni aikana.

Pakkanen nousi yllättäen päivän aikana pari kymmentä astetta; piti nopeasti viedä veljen pakettiautoon virtaa, jotta saataisiin se käyntiin ennen kuin se jämähtää lopullisesti. Piti sittenkin laittaa öljypohjan alle tervakattila

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

Noin 160-170 km/h (mittarin mukaan 170-180) olen pari kertaa ajanut. Tojotalla ei huvita sen kovempaa ajaakaan, ainakaan maantieoloissa, kunhan testasin koeajolla suorituskykyä. V8-Mersu sensijaan antaa jämäkkyydellään sen verran valheellista turvallisuuden tuntua, että sillä olisi voinut vielä hyvinkin ottaa satasen lisää, jos ei järki olisi alkanut tuoda mieleen skenaarioita metsästä eteen hiipivistä hirvistä, poliisien tutkapartioista ynnä muista kaaharien kauhuista (no, ei se vanha rähjä kovin paljoa yli kahdensadan olisi kulkenut, mutta liikaa minulle). Itse asiassa en ole koskaan ajanut millään autolla huippunopeutta.

Eipä sitä näin perheellisenä haluakaan testata rajojaan tuon enempää, mutta ehkä sitten täytyy vuokrata joku reippaampi menopeli ja korjata ennätykset miehekkäämpiin lukemiin, kun lapset muuttavat pois kotoa ja viiden kympin kriisi painaa päälle.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
Aweb
Kyllä mun fillari varmaan joskus on viittäkymppiä kulkenut... ainaskin alamäkeen.

Oma ennätys on 71 km/h, alamäessä toki. Selvisipä sitten sekin, minkä takia rahvaan fillareihin asennellaan 48 piikkisiä rattaita. Viiteen kymppiin runnoo terve nuori mies tasamaallakin muutamaksi sekunniksi, jos on lukkopolkimet.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26997
Liittynyt13.5.2005

Ennätysnopeuteni lienee n. 140 km/h ± 10 km/h. Moottoripyörällä.

Neutroni
Aweb

Oma ennätys on 71 km/h, alamäessä toki. Selvisipä sitten sekin, minkä takia rahvaan fillareihin asennellaan 48 piikkisiä rattaita. Viiteen kymppiin runnoo terve nuori mies tasamaallakin muutamaksi sekunniksi, jos on lukkopolkimet.

Olen aikoinaan itsekin ylittänyt 70 km/h rajapyykin. Se tapahtui 26 tuumaisella nuorten kilpapyörällä Ruotsinkylän alamäessä Helsinki-Vantaan lentoaseman pohjoispuolella joskus 15 vuotta sitten.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Reilut 135 km/h on varmaankin nopeusennätykseni. Auton olen katolleen saanut kuitenkin alle 60 km/h:n nopeudesta - se vaatii jo taitoa.

Vierailija
Sakarias
Auton olen katolleen saanut kuitenkin alle 60 km/h:n nopeudesta - se vaatii jo taitoa.

Tai tarpeeksi jyrkän rinteen...

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
ZiPA
Sakarias
Auton olen katolleen saanut kuitenkin alle 60 km/h:n nopeudesta - se vaatii jo taitoa.

Tai tarpeeksi jyrkän rinteen...

Tai tarpeeksi kevyen kotteron, vastatuulen ja liian ärmäkän kaasun. Fiiatti keulii kuin Jopo!

Hämmentää.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

En tiedä nopeudesta, mutta moottorkelkan sain käännettyä päälleni. Pieniä mahakipuja tuli, mutta ei siellä lekurin mukaan paljoa hajonnut. Virstsarakon epäilivät puhjenneen... mutta kai sekin kesti.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Pyörä n. 50 km/h
Mopo n. 90 km/h
Auto n. 205 km/h

Auton nopeus noista ainoa laillinen. Pyörällä ei kait saa ajaa kuin kolmeakymppiä, ja mopoa oli vähän käsitelty.

Vierailija

Tekisi mieli mahtailla ja tarinoida että täysii oon aina ajanu, mutta se ei pidä paikkaansa. Muutamaan otteeseen nuorempana kaahaillessa ihan fillarilla jäin ihmettelee et en saanu luitani rikottuu vaik fillari kerran vauriotu aika pahasti alamäessä yllättävään vesikouruun, hieno ilmalento kyl. Siinä jäi runsaasti matkalla aikaa vielä puntaroida että kuinkahan paljon kohta sattuu. Ilman mitään kypäriä ajo kaikki silloin, silloin kypäriä pidettiin lähinnä lätkämatseissa jos sillonkaan.

Julkisissa ei pääse ikävä kyllä vaikuttaa nopeuteen edes motarilla, vaikka huutais kurkku suorana siitä etupenkin syrjiökartanlukijan paikalta kuskille et "paina ny sitä kaasua kun ei oo jyrkkii kurvei tulos, mikä sua riivaa! Moon jo ny myöhäs saatana ku ei herätykset pelannu!"... varmaan ihan jees toi hissuttelu loppupeleis kuitenki.

Juu, ja mainittakoon nyt, että en todellakaan kannata yksityisautoilua kaupungeissa. Virnuillen tuon heitin.

Nopeiten oon varmaan lentokoneessa liikkunu, ohjastamatta sitä itse.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat