WinXP palautuskonsoliongelma

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

WinXP:n palautuskonsolissa (recovery console) on estetty tiedostojen kopiointi muista kiintolevyn hakemistoista. Tulee vaan ilmoitus "pääsy estetty".

Tarkoituksena olisi siirtää windows\system32-hakemistoon eräältä c:\-hakemistolla olevat (puhtaat tiedostot) viruksen tuhoamien tiedostojen päälle. Microsoftin ohjeen mukaan vain ja ainoastaan asennus-cd:tä, siirrettäviltä kiintolevyiltä tai korppuaseman juuresta voisi tiedostoja kopioida, mutta ko. koneessa ei ole korputinasemaa

Onko olemassa jotain tiedostonhallinta-ohjelmaa mm. Hirens-CD-levyllä tms. jolla voisi vapaasti kopioida tiedostoja WinXP-kiintolevyn kaikilta hakemistoilta?

Kommentit (6)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Jos on kaksi DVD/CD-asemaa, voisi koneen käynnistää LIVE-UBUNTULLA ja sen kautta hoitaa tiedostosiirrot. Jos vain yksi levyasema, koneen voi ehkä bootata USB-tikulle laitetulla LIVE-UBUNTULLA. UBUNTUN sivulla ohjeet.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Tuomas_Akvinolainen
Microsoftin ohjeen mukaan asennus-cd:tä, siirrettäviltä kiintolevyjen tai korppuasemien juuresta voisi tiedostoja kopioida, mutta ko. koneessa ei ole korputinasemaa.

Minulla ainakin kaksi (Asuksen emolevy) konetta tunnistavat USB-tikunkin kovalevyasemaksi. Taitaa riippua vähän biosista ja tikun koostakin?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai
Minulla ainakin kaksi (Asuksen emolevy) konetta tunnistavat USB-tikunkin kovalevyasemaksi. Taitaa riippua vähän biosista ja tikun koostakin?

Hyvä vinkki. Mielestäsi WinXP:n Recovery console tunnistaisi USB-tikkuja. Minulla on muutama sandiskin ja verbatimin tikkuja joita voisi kokeilla...

Vierailija

Bioksesta käsin (riippuen ehkä versiosta) voi säätää minkä aseman kone lukee ensisijaisesti buutatessa. Eli kovon voi sivuuttaa täysin ja levykeasemat myös. USB-asema ensisijaiseksi ja tikku sopivalla sisällöllä buuttaus kohteeksi.

Sopiva sisältö esim. Norton 2005/vastaava jolla pääsee poistamaan ja lisäämään tiedostoja DOS-pohjalta, muistaakseni. Tästä on jo aikaa.

Vierailija
salai
Tuomas_Akvinolainen
Microsoftin ohjeen mukaan asennus-cd:tä, siirrettäviltä kiintolevyjen tai korppuasemien juuresta voisi tiedostoja kopioida, mutta ko. koneessa ei ole korputinasemaa.

Erinomaista. USB-tikku toimii XP:n Recovery Consolissa --> joku joskus kertoi että usb-tikut eivät toimisi siellä. Minä uskoin tähän itse kokeilematta; ei aina pidä luottaa kaikkeen mitä kuulee.

Tämä toimii myös toisinpäin eli voit pelastaa tärkeät tiedostot tuhoutuneesta XP-asemasta muistitikkuun.

Näin maailmankuvani laajenee päivä päivältä...

Uusimmat

Suosituimmat