Vetääkö kumisaappaanne?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eräs täti väitti, että hän ei voi pitää kumisappaita kuin korkeintaan yhden tunnin kerrallaan, jonka jälkeen ne alkavat vetämään jaloista.
Itselleni ei tuollaista liikavoimaa jalkoihin ilmaannu.
Mitä tuo tuollainen taas nyt on?

Ja helkutti vie. Oikeinkirjoitus hilavitkutin on viestiosioista kadonnut. Kai H. Tanskalainen on sen lainannut.tarpeeseensa.
Mistä minä saisin uuden tilalle?

Kommentit (12)

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009

Siis hän saa kramppeja (vrt. suonenvetoja), kokee kylmän vuotavan ilman "vedon" saappaissaan vaiko tuntee saappaidensa synnyttävän imua? En nyt oikein yksiselitteisesti hahmota, mitä "vetämään jaloista" tarkoittaa.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Eivät minun saappaani ainakaan vedä. Parhaimmillaan olen nokialaisilla peruslätkyttimillä kävellyt puolisentoista sataa kilometriä parin viikon aikana, enkä ole yhtään tuntenut "jalkaan vetoa".

Vierailija
Kohaon

Mitä tuo tuollainen taas nyt on?

Mä oon ihan normi peruskännin alotuksen vetäänny saappaasta. Kontio nelineli. Ihan sama kuin vappuna ottaa pallosta startin. Nam.

Vierailija

petsku:
"Siis hän saa kramppeja (vrt. suonenvetoja), kokee kylmän vuotavan ilman "vedon" saappaissaan vaiko tuntee saappaidensa synnyttävän imua? En nyt oikein yksiselitteisesti hahmota, mitä "vetämään jaloista" tarkoittaa."

Siis, joillekin kumisaappaan käyttäjälle ilmaantuu ajan oloon krammpeja ja muita vaivauksia jalkoihin. Mutta miksi?
Saavatko sukeltajat märkäpuvusta kramppeja, oletan, että materiaali on kumista. Sen minä kyllä ymmärrän, että kondomin käyttäjät saavat kumin hyötykäytöstä krammppeja.

Vierailija
Kohaon

Saavatko sukeltajat märkäpuvusta kramppeja, oletan, että materiaali on kumista.

Olen usein saanut kramppeja sukelluksen jälkeen. Pukua ja varusteita laittaessa tulee hiki. Tunnin sukelluksen aikana haihdutat paljon nestettä. Sukelluksen jälkeen krampit ovat herkässä nestehukan ja suolojen menetyksen takia. Siksi imeskelen merisuolaa ennen ja jälkeen sukelluksen.

Kumisaappaissa en kramppeja saa, mutta aika huonot ne on tukemaan jalkapöytää. Jos olen pitäny saappaita pitkään jalassa ja hikoillut paljon, niin kramppi saattaa tulla kun vedän saapasta pois.

Vierailija

Olen elämäni varrella niin monen kuullut valittavan kuinka he eivät voi pitää kumisaappaita kauankaan jaloissa kun ne alkavat "vetämään".
Tämän mystillisen tapahtuman syy ja seuraus taitaa nytkin tälläkin erää jäädä selvittämättä.

Vierailija

Moukale:
"Asiaa voisi tietysti havainnoida laittamalla kumisaappaat käteen ja tutkailemalla, vetävätkö ne myös käteen."

Näyttäisi tuo mystillinen tapahtuma kiinnostan Suomen Epätieteellisen seuran jäseniäkin.
Ei hätiä mitiä kunhan vain tuolta alhaalta vaaleaa tilaa löytyy.
-----
Yhttäkkiä muistin,
että joillakin käyttäjillä kumisaappaat alkavat kummasti "jomottamaan" jalkoja.

Vierailija

Moukale, sinun kirjoituksestoastasi puuttunee objekti.
Hieman tarkkuutta kirjalliseen ilmauksiisi.Kiitos!
Niin ja LÄHDE.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009
Kohaon
LÄHDE.

Jos sinulla on jokin aiempi yhtä viisas älynväläys löydettynä netistä, niin linkitä ihmeessä. Oliko Epät. seuralla jokin samanlainen systeemi?

Samalla korjaan aiemman tekstini: objekti.

Tämän kirjoituksen objekti puolestaan on tässä: objekti.

EDIT: Lähde unohtui, se on tässä: lähde.

Uusimmat

Suosituimmat