Äänilevyjen / CDn / DVDn hankkiminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko perinteinen "levyjen" ostaminen tullut tiensä päähän?
Nykyään tuntuu, että ihmiset imuroivat haluamansa musiikin ja jopa elokuvat netistä.
Ei tarvi ostaa "täytekappaleita", joita CD:llä voi olla.
Mitä tämä vaikuttaa artistien työhön?
Itse olen huomannut, että lähes kaikkea on saatvilla netissä valikoidusti.
Ovatko teosto ja vastaavat organisaatiot sopeutuneet tähän maailmanlaajuisesti?
Itsestä tämä tuntuu hyvältä, eri asia mitä tekijät miettivät ja ovatko he valmistautuneet tilanteseen ( ilmeisesti, koska aineistoa on virallisesti saatavilla)?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Minua ottaa pattiin monien DVD-levyjen alussa olevat uhkaukset rangaistuksista kopioinnista ja piratismista. Niistä kun ei pääse edes skippaamalla eroon millään (jos yrittää, kaikki alkaa alusta). On vain pakko kestää muutama minuutti paskanjauhantaa ja lakitekstiä ennenkuin elokuva alkaa. Miksi asiat pitää tehdä niin hankaliksi? En ymmärrä moista.

Vierailija
IFEUN_2.0
Minua ottaa pattiin monien DVD-levyjen alussa olevat uhkaukset rangaistuksista kopioinnista ja piratismista.

Parasta on, että piraatit eivät niitä koskaan itse näe.

Vierailija
IFEUN_2.0
Minua ottaa pattiin monien DVD-levyjen alussa olevat uhkaukset rangaistuksista kopioinnista ja piratismista. Niistä kun ei pääse edes skippaamalla eroon millään (jos yrittää, kaikki alkaa alusta). On vain pakko kestää muutama minuutti paskanjauhantaa ja lakitekstiä ennenkuin elokuva alkaa. Miksi asiat pitää tehdä niin hankaliksi? En ymmärrä moista.

Tuo korpeaa minuakin aivan älyttömästi. Jos jostain saisi soittimen joka ei "kunnioita" tuota "kaukosäätimen esto-bittiä" niin vaihtaisin kaikki soittimeni moiseen välittömästi.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009

Fyysisiä musiikki-CD:itä en ole ostanut vuosiin. iTunes Music Storesta on tullut muutamakymmentä levyä imuroitua. Siinä vain harmittaa maksaa Applelle ja levy-yhtiöille. Oi jos artistit älyäisivät haistattaa pitkät levy-yhtiöille, ja laittaa musiikkinsa suoraan kotisivuillensa myyntiin.
Niinkuin nämä foorumit näyttävät olevan keskenään kovin samankaltaisella tekniikalla toteutettu, voisi löytyä joku vapaa ja vaivaton käyttöliittymä verkkokaupankäyntiin — eivät edes web designerit pääsisi artisteja riistämään.
Levy-yhtiöt toki saavat artistin näkyville ja tarjoavat pelit ja vehkeet. Omia suosikkejani tosin tuskin koskaan näkee medioissa promottavan ja monet omakustanteet ovat, kiitos nykytekniikan, aivan yhtä laadukkaita, kuin isoissa studioissa tuotetut.
Leffoja ja sarjoja voisin mieluusti imuroida netistä tekijänoikeuslakeja kunnioittaen, mikäli hinta-palvelun laatu-suhde olisi kohdallaan. Osaisiko joku suositella?

Vierailija

No itse tilasin tuossa juuri muutaman LP:n ja CD:n yhteensä maksaa +130e...

Jonkin verran tulee musiikkia ostettua, mutta ei käytännössä yhtään leffaa. Undeground musiikkia saa suhteellisen halvalla ja LP:n ääni kyllä mp3:n voittaa. Ei LP ja CD:t kokonaan häviä ainakaan tietyiltä piireiltä.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
ZiPA
IFEUN_2.0

Tuo korpeaa minuakin aivan älyttömästi. Jos jostain saisi soittimen joka ei "kunnioita" tuota "kaukosäätimen esto-bittiä" niin vaihtaisin kaikki soittimeni moiseen välittömästi.

Ihme rikollinen olet haluat ryöstää teokset, etkä ole valmis maksamaan.

offmind
Seuraa 
Viestejä14540
Liittynyt19.8.2008
ZiPA
IFEUN_2.0

Meikäläisen halpa Sony mahdollistaa niiden tyhjänpäiväisten moraalissaarnojen pikakelauksen lähes poikkeuksetta. Ei tarvitse kärsiä minuuttikaupalla.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Vierailija
tiäremiäs
Suomessa jos levy maksaa noin 20 euroa sen on kallis, pitäis joku 8-11 euroa maksaa korkeintaan niin myynti lisääntyisi.

No itse ostin äsken CD:t 12e/kpl ja LP:t 15e/kpl poislukien tupla LP:t tai CD:t, mielestäni aika kohtuullisen hintaiset.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

DVD:itä ostelen silloin tällöin ja ripppaan ne kovalevylle n. 2500-3000 kbps h.264 (x264 huippusäädöillä) + äänikopiolla.
Levyjen kanssa en leiki siis pidemmälle.

Piraattisysteemit ovat laadutonta ja katselukelvotonta roskaa.

Tosin olisihan niitä hd-pätkiä valikoidusti saatavissa, mutta en rupea warettamaan.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

petsku
Seuraa 
Viestejä1473
Liittynyt6.6.2009
tiäremiäs
Kyllä musiikki säilyy paremmin CD-levyllä kuin tietokoneen kovalevyllä.

Kannattaa ostaa CD-levyjä plus muita fyysisiä medioita.

Ei pidä paikkaansa. Ei minun tapauksessani.
Jok'ikinen fyysinen ostamani albumi on ties missä ja täynnä naarmuja. Kaikki ostamani virtuaalinen musiikki on varmassa tallessa ja hyvässä järjestyksessä.
Time Machine pitää huolen, että mikään muukaan ei katoa. Lisäksi varmuuskopioin ne vielä manuaalisesti toiselle ulkoiselle kovolle silloin tällöin.

Vierailija

Oletteko huomanneet .. heh heh.. varmaat olette, että
imuroitaessa musiikkia, niin yksittäisen kappaleen hinta suomalaisilta toimittajilta on tyypillisesti 1,39 €, kun taas ulkomaisilta toimittajilta löytyy laajoja valikoimia, joissa yksittäinen kappale maksaa 0,10 U$D.
Aika pirunmoinen ero, yhdellä härmäläisistä sivustoilla imuroidulla biisillä saa muualta yli 18 kertaa saman määrän.

Vierailija
tiäremiäs
ZiPA
IFEUN_2.0

Ihme rikollinen olet haluat ryöstää teokset, etkä ole valmis maksamaan.

Mietippäs nyt Tiäremies uudelleen mitä tuolla "esto-bitin" kiertämisellä tarkoitettiin...syttyykö jo lamppu pään yläpuolella? Sillä ei ole mitään tekemistä levyn ostamisen/ostamattomuuden tai varastamisen kanssa.

Vierailija
w00x
tiäremiäs
Suomessa jos levy maksaa noin 20 euroa sen on kallis, pitäis joku 8-11 euroa maksaa korkeintaan niin myynti lisääntyisi.

No itse ostin äsken CD:t 12e/kpl ja LP:t 15e/kpl poislukien tupla LP:t tai CD:t, mielestäni aika kohtuullisen hintaiset.

Varmaan tiäremies tarkoittikin uudempien levyjen hintoja. Suomen 18+ euroa on itsellenikin yleensä liikaa. Sen takia ostankin suomalaisista kaupoista pääasiassa tarjouslevyjä alle 10 euron kappalehintaan. Uudemmat ulkomaisten artistien levyt tulee hankittua esim. briteistä. Sieltä kun ne saa yleensä alle 12 eurolla postikuluineen. Suomalaisten artistien uutuuslevyistä on sitten pakko maksaa hampaat irvessä lähemmäs 20 euroa, jos ei malta odotella hintojen tippumista paria vuotta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat