Esineitä ikävä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ihmisiä on ikävä, mutta niin on esineitäkin.
Mun on ikävä esim. erästä vähän aikaa sitten menettämääni minua vanhempaa radiota "lapsuudestani".
Välillä on myös ikävä sellaista ylikuumenevaa punaisenvalonheitintä, sekä pientä bassovahvaria johon sai kätevästi mikin kiinni räbäystä varten.

Kysyin ystävältä, ja se sanoi että sen on ikävä erästä niittikorua joka sillä joskus oli.

Täälläkin löytyy varmasti ihmisiä joilla on mitä erikoisempia omistamiaan/käyttöoikeus esineitään.
Jos löytyy ikävää, niin tänne topicciin saa antaa tilitystä....

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Kyllä. Oikeastaan yhtä esinettä olen kaivannut. Ostin ensimmäisillä itse tienaamillani rahoilla -60 -luvulla itselleni kirjoituskoneen. Enkä mitä tahansa konetta, vaan Olivetti Velentinen

Kone on itsensä Valentine Olivettin suunnittelema ja nykyisin klassikkokitchiä. Minulle rakas esine, jonka kuitenkin 80 -luvulla hukkasin, kun vaihdoin konetta uuteen Adleriin. Adler on aikaa sitten ollut romuna, mutta tuota Olivettiä vieläkin kaipaan. Harmittaa.

Vierailija
Moukale
Minulla on täsmälleen samanlainen kirjoituskone. Sillä joutuu kirjoittamaan kuulosuojaimet päässä.

Siinä sitä sitten käännetään veistä haavassa...

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005

Miksi tuossa kirjoituskoneessa on roskakori jalustana? Tai siis luullakseni siksi, että oletusarvona on, että kirjoittajan hengentuotokset joutavat sinne, mutta haluaisin vielä epäilylleni vahvistuksen.

Vierailija

Kyllä kyllä, vääntöä on.

Muistan, että opiskelukaverilla olisi ollut tuollainen keltainen Olivetti - oliko mahdollista? Oliko niitä monta väriä?

Mulla on monta vempainta ikävä, on päällämme tuo valkea vaihe. Raajat kiinni niin että saan syleillä itseäni ihan kahmalovaltaisesti koko ajan. Seinään hoksasin laittaa näppäimistön, näppylät pään kokoisia... Saa moukauttaa koholla olevaan kohtaan eikä satu päähän. Onneks Nekään ei ihan kaikkea tiedä?

"Dey komin2 t3ik U away hahaa..."

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
asdf
Miksi tuossa kirjoituskoneessa on roskakori jalustana? Tai siis luullakseni siksi, että oletusarvona on, että kirjoittajan hengentuotokset joutavat sinne, mutta haluaisin vielä epäilylleni vahvistuksen.

Olivetilla jo alunperinkin tekivät ehkä jonkinlaiset tutkimukset varsinaisista käyttäjistä ja heidän tuotoksiensa tasosta...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
asdf

On koneen suojus. Nerokasta. Edelleen: oliko värkkejä muitakin värejä kuin punainen? Vai väistänkö tässäkin muurin?

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009
Phony
Moukale
Minulla on täsmälleen samanlainen kirjoituskone. Sillä joutuu kirjoittamaan kuulosuojaimet päässä.

Ei ole tarkoitus.

Katsastin netistä huvikseni tuon arvoa. Näyttäisi olevan antiikkituote.

EDIT: Netissä joku näyttää myyneen koneen melko halvalla: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=112271772

Toisaalla sitä myydään 800 dollarilla. Joku teki hyvät kaupat.

EDIT2: Saa sen näköjään satasellakin, kun vähän etsii. Ei siis ole mahdotonta vielä palata Valentinen omistajaksi.

Vierailija
Phony
Moukale

Vain puoli kierrosta! Näet Espoon Matinkylän kierrätyskekuksessa nuita saa ilmaiseksi. Joka viikko, maanantaina, edellisen viikon jämät heitetään silppuriin ja haketetaan. Tiistaina tuo puru levitetään KOURALLA:

(Tässä vääräväri-kuvassa takana kierrätyskeskus. Etualan "puru" on oikeasti punaista.)

Vierailija

Se "roskakori" [phelvetti sentään] on itseasiassa nerokkaasti suunniteltu kantolaukku. Kyseessä on siis matkakirjoituskone. Tuossa koneessa yksi ideoista oli se, että kantokahva oli kiinni koneessa, eikä kotelossa. Jos sattui kovassa menossa onnettomuus, niin kone käteen, ei kausin rasia. Roskakori¤#%"¤#%

Minusta noita ei tehty kuin tuon punaisena. Ainoa muu väritys tuossa on noissa mustenauhakiekkojen holkeissa.

Siisti kone. Nyt, Moukale, harmittaa vielä enemmän.

Tuolla olen siis oppinut kirjoittamaan, nyt tiedätte syyn miksi tulos on nykyisinkin muodikasta (muoti = mode).

Vierailija
EI TILKOO
kierrätyskekuksessa nuita saa ilmaiseksi.

Hitto! Mahtasikos Hannu hakea mulle tollasen, jos okein nätisti pyytäisin? Vois sitä ainaskin kokeilla.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Itsellänikin oli koululaisena olivetti kun opettelin kirjoittamaan. Taisi olla syntymäpäivätoivomukseni. Ei oikeastaan ikävöi sitä tai esineitä yleensäkkään kun en ole oikein taitava sellaisessa. Kaiken mitä ikävöisin en ole kadottanut.

Ikävöin kyllä vähän kadonneita hetkiä ja paikkoja ja kaupunkeja. Muistelen joskus lapsuudenystäviänikin sekä naisia jotka ovat antaneet ajateltavaa.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Miulla oli kanssa pienenä kirjoituskone. En muista merkkiä tosinkaan. Taisi sekin olla sama. Sen takia mulla onkin niin vähän kirjoitusvirheitä, kun olen oppinut kirjoittamaan näppäimistöllä taitavasti jo pienenä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Mulla on uskomaton ikävä mun Rolling Stones ja Jimi Hendrix -levykokoelmaani ja erittäin kaikenkattavaa sarjakuvakokoelmaani, jotka joskus myin pois pilkkahintaan kun tarvitsin basson ja vahvistimen. Näen nykyään (viimeiset 10 vuotta) märkiä unia siitä, että pistän turpaan sitä divaarin omistajaa, joka minua kaupoissa kusetti.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat