Saunalahdesta Eliisaan...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vaihdan kohta interini Saunalahdesta Elisaan. Mökillä Elisa toimii rivakammin kuin Saunalahti. Siinä syy.
Oikeastaan kysymykseni koskee tuota Saunalahden sähköpostiosoitetta. Olen sen kautta merkkauttanut itseni tänne foorumille.

Toimiiko Saunalahden sähköposti silloinkin, vaikka en ole sen maksavana osapuolena?

gmail.com osoite on minulla kyllä, että ei sen puoleen.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Oletko jotenkin mitannut tuota rivakkuutta? Saunalahti käyttää nimittäin juurikin tuota samaa Elisan verkkoa, kuin Elisan omat liittymätkin.

Vierailija
Kohaon
Vaihdan kohta interini Saunalahdesta Elisaan. Mökillä Elisa toimii rivakammin kuin Saunalahti. Siinä syy.
Oikeastaan kysymykseni koskee tuota Saunalahden sähköpostiosoitetta. Olen sen kautta merkkauttanut itseni tänne foorumille.

Toimiiko Saunalahden sähköposti silloinkin, vaikka en ole sen maksavana osapuolena?

Aivan järjetöntä. Saunalahti on elisan tytäryhtiö. Käyttää samaa verkkoa. Saunalahden laskutus ja asiakaspalvelu toimii.Saunalahden sähköposti ei toimi enää kun/jos vaihdat elisaan.
Vaihda puhelin.
Aina kun elisan puhelimella soittaa tekee mieli käsidesiä.
Sis. ja ulk.

Vierailija

Kun ostin tämän kannettavani, niin myyjän kanssa katsoimme netistä eri operaattorien ilmoittamat kattavuusalueet. Kysymyksessä olivat DNA, Sonera, Elisa ja Saunalahti. Tulimme siihen tulokseen, että Eliisan kattavuus on paras.
Sanoin Saunalahden sopimukseni irti ja solmin uuden sopimuksen Elisan kanssa. Tämä on tilanteeni ja tältä pohjalta toimin.

Siis Saunalahden sähköpostiosoitteeni lakkaa toimimasta.
Kuinka käy silloin yhteyksilleni Tiede.fi:n kun sen rekisteriin ilmoittama osoite on poissa bittitodellisuudesta?

Vierailija
Kohaon
Siis Saunalahden sähköpostiosoitteeni lakkaa toimimasta.Kuinka käy silloin yhteyksilleni Tiede.fi:n kun sen rekisteriin ilmoittama osoite on poissa bittitodellisuudesta?
Sitten ne ovat samassa paikassa.

Vierailija

Kohaon kirjoitti:
"Siis Saunalahden sähköpostiosoitteeni lakkaa toimimasta.Kuinka käy silloin yhteyksilleni Tiede.fi:n kun sen rekisteriin ilmoittama osoite on poissa bittitodellisuudesta?"

EI TILKOO:
"Sitten ne ovat samassa paikassa."

Siis Saunalahdella ja Elisalla on siltä osin yhteistoimintaa.
Jäämme odottamaan mitä tulemaan piti.
Kiitos sinulle!

Vierailija
Kohaon
Kiitos sinulle!

Kiitoksesi kuuluukin minulle.
Ymmärrä nyt, Saunalahti Oy on elisa Oy:n tyräyhtiö. Elisa osti sen pari kolme vuotta sitten. Saunalahti toimii ja käyttää justihin samaa verkkoa elisan kanssa. Se verkko, eli ne antennit, mastot ja lähettimet, ovat elisan rakentamia. Justiin sama signaali tulee saunalahden korttiin kuin elisankin.

P.S. Sillä mitään väliä ole jos sähköpostiosoite ole voimassa tiede.fi saitille. Kunhan olet kunnolla etkä änkyröi niin tetoa, taitoa ja tekniikkaa saapuu putkellesi.

Vierailija
Kohaon

Yksi syy tähän nopeuseroon on varmasti se, että GSM verkossa äänipuhelut menevät aina dataliikenteen ohi. Eli jos olet testannut saunalahtea silloin, kun äänipuheluja on runsaammin, on tulos hitaampi, kuin silloin, kun puheluja ei paljon ole.

Tuurista kiinni on hetkellinen nopeus.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
EI TILKOO
Kohaon
Kiitos sinulle!

Kiitoksesi kuuluukin minulle.
Ymmärrä nyt, Saunalahti Oy on elisa Oy:n tyräyhtiö. Elisa osti sen pari kolme vuotta sitten. Saunalahti toimii ja käyttää justihin samaa verkkoa elisan kanssa. Se verkko, eli ne antennit, mastot ja lähettimet, ovat elisan rakentamia. Justiin sama signaali tulee saunalahden korttiin kuin elisankin.

Aamen! Olen ollut Saunalahdella töissä joskus ja voin kertoa että juurikin näin. Nyt on Kohaon tehnyt turhan vaihdon. Valittavanasi on siis Elisan tolpat, Telia-Soneran tolpat tai DNA:n tolpat. Operaattoreita on sitten useampiakin. Esmes netissä ei Saunalahdella edes ole omaa peittoaluekarttaa vaan se ohjautuu Elisan sivuille. Sama verkko, nääs.

Hämmentää.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Saunalahden verkko on Elisan verkon sisäverkko.

Ja jos verrataan ilmatietä moottoritiehen, siellä on useampi kaista. Saunalahden kaista voi joskus olla käytetympi kuin Elisa-tuotenimellä myytyjen liittymien kaista.

Verkkoasioissa kannattaa aina muistaa verrata tietoliikenneverkkoa tieverkkoon. Ihmiset ovat suunnitelleet kummatkin, ja samat plussat ja heikkoudet löytyvät kummastakin. Eli plussaa reittien mahdollisuuksista, mutta risteyskohdat varsinkin ovat usein ongelmallisia.

Asian toteutus on monimutkaisempi, mutta jokainen liikennettä ymmärtävä voi ymmärtää myös tietoliikenneverkkojen toiminnan.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Vatkain.
Oli tarkoitus laittaa kysely "Kysy mitä tahansa, me vastaamme" ketjuun, joka on Tiedevitsit osion alaotsake.
Moka mikä moka ja seli seliä tarpeen mukaan.

Vierailija
Kohaon
Vatkain.
Oli tarkoitus laittaa kysely "Kysy mitä tahansa, me vastaamme" ketjuun, joka on Tiedevitsit osion alaotsake.
Moka mikä moka ja seli seliä tarpeen mukaan.

Annoit mulle vinkin...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat