Sivut

Kommentit (57)

Peksu
Eikait noitten kolmiolääkkeiden kanssa saisi ottaa alkoa. Siksikait niissä ilmeisesti on se kolmio...

Taisikin olla niin että Sirdaludini olivat 2 mg, ja otin siis siitä puolikkaan illalla. Jos annostusohje Leukalle on jopa 12 mg päivässä, niin aika tuhdit on tropit.

Aina välillä jompsi kumpsi selkä tahi niska ollut jumissa jo vuosia..

Aluksi tuo troppi nukutti aika mukavasti, ekalla keralla muistan jotta 8 tunnin välein heräsi kipuun. Nappi relaksantti ja 600 burana nassuun, puolen tunnin kolotus ja taas petiin 8 tunniksi. Muutama päivä hävisi silloin kalenterista tähän tyyliin. Sitten alkoi elimistö sietää tuota nappia, eikä se enää nukuttanut.

Nyttemmin tuota uskaltaa syödä ainakin tupla annoksen mitä lääkäri määrää eikä huomaa mitään vaikutusta. Ei vaikuta muuten mitenkään alkoholin kanssakaan enää.

Taino enpä ole pariin vuoteen noita syöny, jos toleranssi noihin hieman pienenisi tässä..
Särkylääkkeissä vaan on pitänyt vaihtaa tujumpiin..

Lisäystä, kun väliin kerettiin, enpä enää muista mikä se viimeisin lekurin määräämä annostus oli, niitä vahvempia 3krt vuorokaudesa kuitenkin taisi olla, eli onkos se nyt sitten tuo 12mg. Dokki kuitenkin sanoi että voi ottaa tuplanakin, ellei vaikuta, ja kirjoitti reseptiin "perhekoon pakkauksen" elikkästä 200kpl. Eivät kuulemma ole "vaarallisia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mullakin tuo resepti on 1-3 kertaa päivässä 4mg, mutta en ota muuten kuin tarvittaessa illalla ennen nukkumaanmenoa. Kyllä pitäis tipahtaa uneen jos nappaa sen 12mg kerralla, ainakin itse nukahtaisin varmasti.

Alaselän kipuun auttaa periaatteessa kaikki liikunta.

Kävelylenkin, uinnin tai pyöräilyn jälkeen selkä ei ole kipeä, koska välilevyt ovat päässeet liikkumaan.

Kotioloissa tai kiireessä toimi näin:

1) Lataa esim www.youtube.com/watch?v=2c4L4CPfQY8

2) Väännä nupit kaakkoon

3) Pompi 3-4 minuuttia kuin viimeistä päivää

U.Boltin jänis

Kävelylenkin, uinnin tai pyöräilyn jälkeen selkä ei ole kipeä, koska välilevyt ovat päässeet liikkumaan.

1) Lataa esim http://www.youtube.com/watch?v=2c4L4CPfQY8

2) Väännä nupit kaakkoon

Auttaa, tai pahentaa.. Aktiivinen liikkuminen, etenkin reipas kävely on parasta selkäkipuihin, ja ainakin minulle ainoa mikä auttaa. Uimisesta oma selkä hankkii tulla joka kerta kipeämmäksi, johtuen niskan asennosta (pää on hyvä pitää pinnalla!). (Niskassa nimittäin on 2kpl välilevyjä miten sattuu, ja toinen painaa selkäytimeen, siitä meikän vaivat.) Minkäänlaista hyppimistä ei meikän ruoto siedä, silloin tuo melooni, jota pääksi kutsutaan, rasittaa taasen niskaa.

EDIITTIÄ: Niin tuli vielä mieleen, jotta hyppimistä ei ehkä kannata suositella selkäkipuihin, enkä menis kyllä tuota pyöräilyäkään heti suosittelemaan. Jos sattuu vikaa olemaan selän välilevyissä niin pyöräily ei ole kovin hyvä asento, ainakaan jos ihan pää punaisena ylämäkeä cyklaa.

Kävelkää, kävelkää lujaa! Ei rasita niveliä, eikä selkää, näkee luontoa(Helsinkikin on luontoa! ), ihmisiä yms, jne..

Peksu
Just... 4 levyä pameja ja levoksiinit päälle... Epäilenpä kyllä, että ei ole juuri radalle asiaa.

noh...
tuskin moni pystyy vanhan veturin
tööttienkään jälkeen duunii...
vaan voi tulla kiirus lääkäriin...

ohi topikin....
ehdottomasti adhd tyyppien kipuihin
pitäs kokeilla kannabista...
se toimii kuten pitää...

monet kipulääkkeet/ rauhottavat ei sitä tee...

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Peksu
Mullakin tuo resepti on 1-3 kertaa päivässä 4mg, mutta en ota muuten kuin tarvittaessa illalla ennen nukkumaanmenoa. Kyllä pitäis tipahtaa uneen jos nappaa sen 12mg kerralla, ainakin itse nukahtaisin varmasti.

Oman kokemuksen mukaan toleranssi kyseiseen lääkkeeseen kasvaa nopeasti, alkuun 2mg toi unen/rentoutumisen jo tunnin sisällä. Kun tole oli kasvanut, nostettiin annosta 2-6mg päivässä tarpeen mukaan. Kun tästä ei enää ollut apua, lisättiin tähän vielä päälle illalla otettavaksi 6mg depot kapseli. Pari kuukautta kun tällä annostuksella meni, niin ei selkävaivoihin ollut kyseisestä lääkkestä minkäänlaista apua, vaikka annosta kokeiltiin nostaa edelleen. Itse koin sen niin, että kun unettava vaikutus katosi, lähti myös hyötykin, eli tuntui, että söin kyseistä lääkettä aivan turhaan. Selkäkipuihin lopulta auttoi eniten fysioterapia ja venytysharjoitukset sekä kävelylenkit.

Suurin säännöllinen annosmäärä/vrk minulla oli jossainvaiheessa 20mg/vrk. Tässä nopeasti vaikuttava + depot yhteenlaskettuna.

Muina merkittävinä haittavaikutuksina mitä itse huomasin kyseisestä lääkkestä oli ärtyisyys ja huonovointisuus. Lisättäköön vielä, että jotenkin lääkkeen vaikutuksen alaisena toisten käyttäytyminen minua kohtaan tuntui ärsyttävältä ja koin myös, että toisilla oli ns. naama väärinpäin ja vittuilivat minulle.

Että en kyllä suosittele kyseistä lääkettä ainakaan pitkäaikaiseen käyttöön. Paremmat lääkkeet selvävaivoihin minun kohdalla ovat olleet Voltaren retard sekä Dolan.

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

OzziXX
U.Boltin jänis

1) Lataa esim http://www.youtube.com/watch?v=2c4L4CPfQY8

2) Väännä nupit kaakkoon

Auttaa, tai pahentaa.. Aktiivinen liikkuminen, etenkin reipas kävely on parasta selkäkipuihin, ja ainakin minulle ainoa mikä auttaa. Uimisesta oma selkä hankkii tulla joka kerta kipeämmäksi, johtuen niskan asennosta (pää on hyvä pitää pinnalla!). (Niskassa nimittäin on 2kpl välilevyjä miten sattuu, ja toinen painaa selkäytimeen, siitä meikän vaivat.) Minkäänlaista hyppimistä ei meikän ruoto siedä, silloin tuo melooni, jota pääksi kutsutaan, rasittaa taasen niskaa.

EDIITTIÄ: Niin tuli vielä mieleen, jotta hyppimistä ei ehkä kannata suositella selkäkipuihin, enkä menis kyllä tuota pyöräilyäkään heti suosittelemaan. Jos sattuu vikaa olemaan selän välilevyissä niin pyöräily ei ole kovin hyvä asento, ainakaan jos ihan pää punaisena ylämäkeä cyklaa.

Kävelkää, kävelkää lujaa! Ei rasita niveliä, eikä selkää, näkee luontoa(Helsinkikin on luontoa! ), ihmisiä yms, jne..

Kävelyä itsekin suosittelen. Parikymppisenä aloin kärsiä alaselän kivuista jotka ajoittain aiheuttivat parinkin viikon session jossa piti kävellä perse pystyssä kuin ankka tai muuten tökkäisi tiettyyn kohtaan. Alkuun kuvittelin että vatsallaan makoilu "oikaisee" selän ja teinkin sitä paljon, mutta se taisi olla viimeinen virhe. Pahimmillaan kipu säteili pitkin kumpaakin jalkaa. Tässä vaiheessa (vuosien varrella) ryhdyin makoilemaan selälläni tyyny tms. polvitaipeen alle työnnettynä, mikä aina rauhoitti kivut joksikin aikaa.

Mutta sitten kun aloin tehdä kävelylenkkejä runsaammin ja pidempiä kerrallaan, vaiva alkoi laantua. Toisaalta kuulema selkäranka jäykistyy vanhemmiten, ja voihan olla että sekin on auttanut pitämään nuo noidannuoli- tai iskiasvaivat poissa.

Se vain harmittaa että jos kävelen sellaiset yli 3 - 4 km alkaa tulla "romahtamisen" tunne selkärankaan. Eli se kipeytyy hivenen ja tuntuu ettei millään jaksaisi kävellä enää pidempään. Kotona joutuu makoilemaan selällään lattialla ennen suihkuun menoa. Toisinaan tulee kävellessä pistävä kipu jonnekin sivuun selkärangasta, fysioterapeutin mukaan minulla on skolioosi (lievä?) joten ehkä johtuu siitä.

Nukkuma-alustaan kannattaa tietenkin kiinnittää huomiota. Liian pehmeä sänky aiheuttaa minulla yhä vielä kipuilutaipumusta pitkin päivää, liian kova sänky aiheuttaa selän aamujäykkyyttä (mutta ei satu pitkin päivää). Tällä hetkellä olen päätynyt kombinaatioon melko kova joustinpatja + memory-vaahtoa oleva sijauspatja (Wellpur, halpamalli merkistä Tempur). Paras vuode mitä minulla on koskaan ollut. Tukee ja tuntuu silti pehmoiselta.

Minä myös kärsin parivuotta sitten samanlaisista alaselän kivuista, eikä siihen lääkärissä selvää syytä löydetty.
Ensin määräsivät tuota sirdaludia ,mutta se ei vaikuttanut mitään. Seuraavaksi antoivat sitten tramaleita. Niillä kipu hieman hellitti mutta ei paljoa. Annos määriä en muista.

Omalla kohdallani toimi parhaiten liikunta. Kun pahin kipu oli lievittänyt niin aloitin varovaisen lenkkeilyn. Muutama kuukausi lenkkeilyä ja sen jälkeen aloin pelailemaan salibandyä. Nyt ei enää selkä ole kipeytynyt yhtä pahasti. Välillä saattaa tuntua jäykkyyttä ja lievää kipua, mutta on onneksi hävinneet muutamassa päivässä pois.

Tuo alaselän kipu on kyllä pahimmillaan ihan hirveä. Ei pysty yskimään eikä sängyssä edes kylkeä käntämään. Tuota vaivaa ei kyllä toivo kenellekään.

Sirdaludeja yleensä annetaan 2mg 1-3 päivässä reseptillä, joskus 4mg ja harvemmin 6mg depositteja. Itellä joskus kun selkä oli rikki niin dolaneita ja sirdaludeja tuli popsittua melko urakalla. Niskan jäykkyyteen olen myös syönyt sirdaludeja vaiheessa melko paljon. Maksa/munuaiset ei kyseisestä relaksantista kaikilla pidä, joten sen kanssa kannattaa olla tarkkana. En suosittele alkoholin käyttöä juuri tuon seikan JA sen takia että saattaa tulla uni väärällä hetkellä ja siinäpä sitten olet pää auki lattialla kun lähti jalat alta ja osasit osua pöydänreunaan aivojen suojakypärällä. Muutenkin alkoholin käyttö lääkekuurin aikana on todella typerää ja lapsellista. Mikäli ei voi olla juomatta, niin sitten voi katsoa itseään peilistä ja tunnustaa riippuvuutensa alkoholiin. Sekakäyttäjät erikseen toki, heillä riippuvuus on mielenkiintoisempi konsepti.

Toleranssi sirdaludeihin nousee melko nopeasti, saa popsia viikon päästä huomattavasti enemmän saavuttaakseen saman tehon kuin viikkoa aikaisemmin. Jollakin toimii puolikas 2mg, itsellä selkäkipuihin meni 10-20mg päivässä ja justjajust helpotti. Niskan jäykkyyteen ensimmäisellä kerralla joutuin syömään samanlaisia annoksia, uusiutuessa on riittänyt enää 2mg päivässä. Mielenkiintoista kyllä, pää rupesi tulemaan kipeäksi vasta kun söi 2mg/päivä... arvelisin ilmiön johtuvan siitä että niskalihakset rentoutuvat ja veri alkaa taas kiertää normaalisti. Viimeksi määräsivät väkisin 4mg 1-3 päivässä vaikka sanoin että en enää tarvi niin isoja määriä vaan 2mg kerta päivässäkin riittää. Kirjoitti vielä päänsärkylääkereseptin samoilla tulilla vaikka sanoin että mieluummin on pää kipeä kuin syön lääkkeitä. Lääkäreiden reseptinkirjoitushalut joskus ihmetyttävät, taino eivät oikeastaan koska tiedän heidän siitä hyötyvän eri tavoilla.

Nikolai

En tiedä yhtään tapausta, että olisi parin levarin jälkeen pystynyt radalle lähtemään, tai ainakaan sieltä pois .

[size=85:2uc7vqoj]Levozin voi varsinkin hoidon alussa haitata suorituskykyä liikenteessä ja muissa erityistä tarkkaavaisuutta vaativissa tehtävissä. Tämän vuoksi on syytä noudattaa erityistä varovaisuutta, kunnes lääkkeen yksilöllinen vaikutus on selvinnyt.
[/size:2uc7vqoj]

itte olin 300mg annoksella
ja todella nopea toleranssin nousu...
100mg ensin pudotti...
(viinaa.. pilvee... pohjina)
tolkku pois...

ja myöhemmin lääkärin määrämänä
100mg ei sanonut mitään...
300mg asti pääsin.. tiiä sitten kuinka
saatanasti sitä voi syödä..
ja varsinkaan onko järkee...

parantunut
Peksu

Eikait noitten kolmiolääkkeiden kanssa saisi ottaa alkoa. Siksikait niissä ilmeisesti on se kolmio...

Ei, kolmio ei ole sitä varten.

Pakkauksessa voi olla punainen kolmio. Punainen kolmio tarkoittaa, että lääke voi vaikuttaa haitallisesti koneiden käyttöön ja tarkkuutta vaativien tehtävien suorittamiseen.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat