Sivut

Kommentit (57)

kek1
Muutenkin alkoholin käyttö lääkekuurin aikana on todella typerää ja lapsellista.



Joo, voi olla, että ei enää herääkkään sen jälkeen, kun sammuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Javert

Joo, voi olla, että ei enää herääkkään sen jälkeen, kun sammuu..



niinpä.
minut on poliisi pelastanut
lumihangesta tolkku poissa...
4 kaljaa ja uusi lääke.... lyrica

100m kotiin matkaa...
olisi vituttanu kuolla...

mutta kyllä semmonen
ikuinen viinan otto taukokin
olisi persiistä.. kuuri vois mennä
mutta että aina ilman viinaa...

*sitoo ittensä hirteen*
ei saatana potkikaa penkki alta...

Tätä liikuntasuositusta kyllä komppaan. Lääkkeillä on tarkoitus päästä vain kaikkein akuuteimman kipuvaiheen ohi, mutta sitten pitää vaikka fysioterapeutin kanssa selvittää, mistä kiikastaa. Tai siis jos ei nimenomaan halua jatkaa kipulääkityskierrettä ehdoin tahdoin.

Nykyelämämme painottaa istuma-asentoa aivan liikaa. Siksi selkävaivat ovat niin yleisiä. Keskivartalon tukilihaksisto saa aivan liian vähän aktivointia ja sen normaali käyttö "unohtuu".

Menkääpäs vaikka pilates-tunnille etsimään kehonhallintaa. Tai harrastamaan jotain muuta sellaista liikuntalajia, joka itsellenne toimii. Kuunnelkaa omaa kehoanne, älkääkä ainoastaan vaientako sen viestejä lääkeannosta lisäämällä.

Qadesha
Se vain harmittaa että jos kävelen sellaiset yli 3 - 4 km alkaa tulla "romahtamisen" tunne selkärankaan. Eli se kipeytyy hivenen ja tuntuu ettei millään jaksaisi kävellä enää pidempään. Kotona joutuu makoilemaan selällään lattialla ennen suihkuun menoa. Toisinaan tulee kävellessä pistävä kipu jonnekin sivuun selkärangasta, fysioterapeutin mukaan minulla on skolioosi (lievä?) joten ehkä johtuu siitä.



Selkä- tai muukipuiselle ei kukaan voi etukäteen kertoa ohjetta kuinka paljon liikuntaa pitää saada ja millä teholla, vaan oikea määrä löytyy tarkkailemalla omaa kehoa ja tuntemuksia.
Eli... kun tiedät kokemuksesta missä vaiheessa se "romahtamisen" tunne tulee niin säädäpä lenkkisi siihen rajoille, että olet perillä juuri ennen. Siten saatat jopa kyetä tekemään samana päivänä vielä toisenkin lenkin jos siltä tuntuu.
Tällä tavoin on ehkä mahdollista vähitellen jopa parantaa selän kestävyyttä liikunnan suhteen. Toisaalta taas se liikunta joka jatkuu kipurajan yli ja aiheuttaa jälkikäteen ongelmia saattaa tuottaa "takapakkia" jolloin se ei edistä kipeytyneen kohdan kestävyyttä myöskään jatkossa vaan ongelma pysyy entisellään tai jopa pahenee.
Etenkin vammojen suhteen olisi hyvin tärkeää ja eteenpäinjohtavaa oppia kuuntelemaan omaa kroppaansa ja kyetä säätämään liikuntansa sen mukaisesti, tietenkin pyrkimyksenä nousujohteisuus.

Yllämainittu ei siis perustu suoraan tutkimustietoon vaan on oman tietämykseni, kokemuksieni ja ajatuksieni tuotosta.

Leuka
Tilapäiseen alaselän vihoitteluun otan illalla 1x4mg Sirdaludia. Paketissa lukee 1-3x päivässä, mutta lääkkeestä tulee aikamoinen väsy ja outo fiilis, joten en oo sitä uskaltanu päivällä ottaa.

Minulla se vaikutti kuin vahva Diapami.

Kokemuksia tropista? Uskaltaako nauttia ollenkaan alkomahoolia, jos illalla ottaa lääkkeen?



Jos et oo alkoholisti niin jätä väliin.
Muutenkin kannattaa miettiä olemistaan ja muuta kokonaisuutena jos illalla tarvitsee alkoholia.

On monia keinoja rentoutua mautta pitää ensin poisoppia huonoja elämäntapoja ennekuin ahnehtii lisää ja lisää vanhojen lisäksi.
Liiallisuushan se sitten stressaa ja sitä ei kannata lääkitä alkoholilla tai päälääkkeillä.

Saunominen ja vedessä lilluminen rentouttaa. Kuuman ja kylmän vaihtelut, seksi, jne. Mutta ensin siis ne turmelustavat pois..
Sinähän hehkuttelit niitä perunoita?!
Liikaa hiilihydraatteja?
Niistä voi aiheutua vaikka mitä..

juhis68
Qadesha
Se vain harmittaa että jos kävelen sellaiset yli 3 - 4 km alkaa tulla "romahtamisen" tunne selkärankaan. Eli se kipeytyy hivenen ja tuntuu ettei millään jaksaisi kävellä enää pidempään. Kotona joutuu makoilemaan selällään lattialla ennen suihkuun menoa. Toisinaan tulee kävellessä pistävä kipu jonnekin sivuun selkärangasta, fysioterapeutin mukaan minulla on skolioosi (lievä?) joten ehkä johtuu siitä.



Selkä- tai muukipuiselle ei kukaan voi etukäteen kertoa ohjetta kuinka paljon liikuntaa pitää saada ja millä teholla, vaan oikea määrä löytyy tarkkailemalla omaa kehoa ja tuntemuksia.
Eli... kun tiedät kokemuksesta missä vaiheessa se "romahtamisen" tunne tulee niin säädäpä lenkkisi siihen rajoille, että olet perillä juuri ennen. Siten saatat jopa kyetä tekemään samana päivänä vielä toisenkin lenkin jos siltä tuntuu.
Tällä tavoin on ehkä mahdollista vähitellen jopa parantaa selän kestävyyttä liikunnan suhteen. Toisaalta taas se liikunta joka jatkuu kipurajan yli ja aiheuttaa jälkikäteen ongelmia saattaa tuottaa "takapakkia" jolloin se ei edistä kipeytyneen kohdan kestävyyttä myöskään jatkossa vaan ongelma pysyy entisellään tai jopa pahenee.
Etenkin vammojen suhteen olisi hyvin tärkeää ja eteenpäinjohtavaa oppia kuuntelemaan omaa kroppaansa ja kyetä säätämään liikuntansa sen mukaisesti, tietenkin pyrkimyksenä nousujohteisuus.

Yllämainittu ei siis perustu suoraan tutkimustietoon vaan on oman tietämykseni, kokemuksieni ja ajatuksieni tuotosta.




Jep, näissä terveysasioissa ei voi koskaan liikaa alleviivata sitä että jokainen tarvitsee juuri hänelle yksilöllisesti soveltuvia menetelmätapoja. Itse yleensä pyrinkin pysyttelemään tuossa 4 km lenkissä, kesäisin varsinkin lämpimämmällä ilmalla saatan satunnaisesti heittää pidemmän lenkin. Tästä en ole havainnut mitään selkeää jälkivaikutusta ainakaan kielteiseen suuntaan, mutta eihän se kävely tietenkään hauskaa ole jos jo puolivälissä alkaa tuntua siltä että nyt ei jaksaisi enää askeltakaan. Liikunnan ei ole tarkoitus olla kidutusta.

Jossain vaiheessa vuosia sitten yritin hoitaa selkäkipuja vatsalihasliikkein (kai se oli nimeltään vatsalihasliike missä maataan selällään jalkaterät jonnekin tuettuina tai ei ja sitten noustaan monta kertaa ylös kädet niskan taakse ristittyinä? en ole tästä enää ihan varma kun asiasta on kauan). Tämä kuitenkin tuntui aiheuttavan jonkinlaista selän yliliikkuvuutta, tai ainakin toi sellaisen esiin ja muistaakseni joku taho (olisiko ollut fysioterapeutti vaiko vain "kaikkitietävä" kumppanini) mainitsi ettei oikein olisi suositeltavaa. Olen nyt kumminkin kävelemisen kanssa pysynyt jotakuinkin kondiksessa, ja tietenkin kunnollisen yöllisen makuualustan.

Samaa vikaa on ollut myös äidilläni ja veljelläni on kuulema eripituiset jalat, joten perinnöllistä tukirangan epämuotoisuutta tai heikkoutta siis on.

Tietääkö kukaan kauanko sirdalud retard depot 6 mg vaikuttaa? Pharmacassa huippupitoisuuden saavuttamisajat ja puoliintumisajat ovat samat sirdalud retard depot 6 mg kohdalla kuin sirdalud 2 mg ja sirdalud 4 mg kohdalla. Apteekissakin sanoivat, ettei vaikutusajoissa ole eroa. Eikö kuitenkin depot -valmisteen tarkoituksena ole, että aine imeytyy hitaammin elimistöön. Onko tietoa?

Nature
Seuraa 
Viestejä9371

Windspeed kirjoitti:
Karsee myrkky.

Niin on, minulle määrättiin noita erään tärskyn jälkeen rentouttamaan niskaa ja hartiaseutua. Olotila meni nupissa melko ikäväksi. Parina päivänä noita otin, mutta siihen jäi, enkä koske enää pitkällä tikullakaan.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9539

On joskus tullut kokeiltua noita relaksantteja, eivät tainneet olla tuota sirdaludia. Sitten huomasin, että pelkkä keskiolutkin voi ajaa saman asian. Illalla kun heitti huiviin yhden keskarin, saattoi selkä olla aamulla oireeton.

Muutenkin nuo tropit hiukan epäilyttää. Kävi joskus mielessä, että rentouttaako muitakin lihaksia turhan reilusti ja tulee kuset ja paskat housuun.

Diam
Seuraa 
Viestejä2808

Miten lihasrelaksantti tabletti (Dolan) selkäkipuun voi aiheuttaa sivuvaikutuksena hermostuneisuutta, sitä paitsi noihin tottuu nopeasti, eikä ne vaikuta, kun jonkin aikaa.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Diam
Seuraa 
Viestejä2808

Dolezal auttaa suonen vetoon, miksi muuten näitä suonenvetoja ilmenee nyt, mutta ei talvella. Pongotan paljon pihalla.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat