Koulukiusaamista/ pahoinpitely.. rikos vaiko hulluutta?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nyt on jotkut "kiusaajat" menneet niin pitkälle että ovat päätyneet oikeuteen ja saaneet jopa hiukan rangaistusta..

http://www.vartti.fi/artikkeli/5a8573b6 ... 8b7c301c31

Omakohtaisesti en hehkuttele millään luonnonvalintajutuilla niin että paukuttaisin henkseleitäni niitten puolesta, jotka ihannoi väkivaltaa laumahierarkiassa etenemisen parhaana keinona, tai ylipäätään inhimillisesti minkäänsorttisena keinona. Kun jurppii ja suututtaa niin se on luonnollista mutta jotain vikaa on päässä jos luulee vielä murkkuikäisenä tai sen yli että muita ihmisiä voi kiusaamalla ja pahoinpitelemällä ohjailla tai pitää pilkkanaan ilman ettei tajua siitä koituvia seurauksia omallekin tulevaisuudelleen haitallisina vaikka ei erityisen empaattinen oliskaan.

Pahoinpitelijällä on siis ongelmia ynnätä että saa rangaistuksen tavalla taikka toisella. Kyse voi olla tyhmyydestä mutta kyse voi olla myös esmes masennuksesta ja sen aiheuttamasta välinpitämättömyydestä, myös niin että murrosiän hormoniheilahtelut voi sekoittaa päänupin ja vaikuttaa käyttäytymiseen.

Väkivaltaisuus on mun mielestä hulluutta. Tavallaan siis hulluus johtaa väkivaltarikollisuuteen. Ei oo synonyymi mutta yleisin syy. Päihtyneenähän suurin osa pahoinpitelyistä tehdään ja sekin kertoo jo paljon että aivotoiminnan häiriölstähän siinä on kyse.

Reppanahan se hullu on ja siten väkivaltarikollinenkin. Tauti ei taida hakkaamalla parantua mutta potilaat pitää eristää muusta porukasta kun yksikin väkivaltainen voi aiheuttaa isot tappiot niin taloudellisesti kuin muutenkin.

Kuka *tun "valopää", siis tyhmä tai hullu on lakkauttanut mielisairaaloita?!
Ne takaisin ja heti!
Kohta täällä on kuin Somaliassa jos tämä meno jatkuu.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Miten tällaisista asioista pitäis puhua kun kuitenkin pitäis puhua kaikenlaisesta inhimillisestä, pitäis miettiä miten ehkäistä ongelmanuorten syrjäytymistä?

Edelläoleva törähdys viittaa siihen että taas on yks "vatipää" itse kaivamassa omaa kuoppaansa eikä tajua sitä itse. Just kun on aloituksessa kerrottu siitä että yhteisö tuomitsee väkivallan niin sooloilija rynnistää hehkuttamaan väkivaltaa ratkaisukeinona.

Ei kostaminen ole mikään hyväksytty motiivi käyttäytyä väkivaltaisesti. Jos niin olis niin koulut olis täynnä "huoranpentuja" joille pitää antaa opetuksia kättä pidemmällä.
Niin asiat ei suju ja juurikin ne reppanat jotka kulkee sitä laitaa missä naisista puhutaan huorina ja hehkutellaan kostolla, just niitä pitäis jelppiä pärjäämään paremmin. Kaikkia ei aina voida auttaa ja jotkut kuuluu jatkuvaan valvontaan ja lääjkitykselle, jne.

Tolkuton vapauslässytys joutais jo mappi ööhön ja pahimmat pöhvelit parempaan valvontaan. Toki se niin on että jokainen on tewrve ja vapaa kunnes toisin todistetaan mutta tuossakin artikkelissa on luettavaissa että toinen tuomituista sain neljästä teosta vapausrajoitteensa.

Vierailija
kabus
Ei tuo tuomio muuta mitään.

Yks juttu vielä.. Vankeinhoidossa on tajuttu ajat sitten ettei aina ole kyse tuomiosta kun holtittomasti käyttäytyvän vapautta rajoitetaan. Yhteiskunnalla, sen täyspäisillä on velvollisuus auttaa toinen toisiaan ja jopa niitä joilla "viiraa" päässä.

Ei luolakaudelta ole selviytynyt vain väkivaltaiset sosiopaattiöykkärit.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Koulukiusaamisessa yleensä ja linkin jutun tapauksessa ei kai pääongelma ole se yksi sairas kiusaaja vaan ne muut, jotka lähtevät siihen mukaan. Helppo se yksi olisi hoitaa yhteiskuntakelpoiseksi.

Onneksi koulukiusaamiseen nykyisin puututaan aika hyvin. Ainakin kakarani koulussa. Saadaan ajoissa apua kiusaajalle, eikä kukaan joudu vuosikausia kiusatuksi.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

Taitaa olla aika kaikenkirjavaa miten missäkin.
Tämänpäivänm aamulehdessä joku kouluihminen valitti sitä ettei nykyvanhemmat enää ole kiinnostuneita lastensa koulunkäynnistä ja sanoi olevansa hyvin väsynyt tilanteeseen.

Yksittäiset koulut on kuin subjektiivinen mielipide.
Minäkin aikoinaan ravasin koululla vanhempainilloissa, olin johtokunnassakin osan muksun kouluaikaa. Soittelin joskus opettajille, poikkesin juttelemassa ja lapsi joskus tuhisi kiukkuisena että ei muitten vanhemmat änge silleen, että hän ei tykkää. Minä en kuitenkaan ole perustanut vanhemmuuttani mihinkään "mää en tykkää" juttuihin lapsen taholta ja nyttemmin hän on varisn kiitollinen poikkeuksellisesta toiminnastani ja edustaa itse enemmän auktoriteettityyppiä kuin että olis joku seinäpaperiin sulautuva vastuunpakenija.

Minä muutin usein, vaihdoin koulusta työpaikkaan ja vaihdoin paikkakuntaakin muutaman muutaman kerran kun lapseni oli pieni. Pakkohan minun oli rampata aina tutstumassa ja muutenkin olla aktiivinen yms. Lapseni olis takuulla ties mikä hampuusi jos oisin luottanut muittren osaavan hoitaa asiat paremmin kuin minnä.. siis jos olisin sysännyt vastuun kaikesta opettajille ja yhteiskunnalle.

Minä oon tämänsortin "kommari" että miellän yhteiskunnan vain kokoonpanoksi jossa pitää olla itse aktiivinen eikä vastuuta pitä siirrellä sinnetänne, yms.

Vierailija
Pönni
kabus
Ei tuo tuomio muuta mitään. Roviolla ne huoran pennut pitää polttaa.

Trolli.

En ole trolli. Minun mielestä ne paskat pitää oikeasti tappaa.

Vierailija

eipähän tiedetä mitä homman taustalta
löytyy...

ennen kuin pönni pöndelöi minut
niin kerron että en ole ollut ikinä
muiden perässä menijä...
enkä kiusaaja... vaan enemmänkin
outolintu joka puolusti heikompia...

peruskoulun perseily
voisi loppua...
jos päättäjät ja vanhemmat...
kuuntelisivat JUUSOA...
siinä on järkevin ihminen jonka olen
kuullut puhuvan koulutuksesta...
varsinkin nuorten...

kun tulisin rikkaaksi perustasin
yksityiskoulun mihin aseilla pakottaisin
ukon reksiksi...

vituttaa lasten syyttäminen...
kun me aikuiset niin usein ei
välitetä lapsista... ennenkuin... *hups.*. "soita mediheli"

http://www.halmeniemi.info/news/070301_ ... juuso.html

Opettajat ovat koululaisten työnjohtajia. Heidän tehtävänsä on olla aikuisina henkisesti läsnä, olla käytettävissä ja kuunnella herkällä korvalla; opettaa tilanteen sitä vaatiessa ja pitää työntekijänsä perustehtävän suunnassa. Tavoitteena on rikas vuorovaikutus työnjohtajan ja työntekijöiden välillä.

Palkintoja ja rangaistuksia ei ole. Asioista neuvotellaan ja ongelmat ratkaistaan näissä neuvotteluissa sopimuksia tehden. Koulussa ei ole yksityiskohtaisia järjestyssääntöjä, on vain kaksi lakia:

Koulu on työpaikka.
Kaikesta muusta - miten työt tehdään, missä ne tehdään, kenen kanssa ne tehdään, missä asennossa ne tehdään, koska ne tehdään jne. - voidaan neuvotella paitsi siitä, tehdäänkö töitä vai ei, eli syntyykö tulosta vai ei.

Kiusaaminen on kielletty.
Jokaisen ihmisen henkinen ja ruumillinen koskemattomuus on pyhä.

Kun on kaksi lakia, on niitä myös mahdollista valvoa. On paljon haitallisempaa ja moraalia murentavampaa, jos on lueteltu lukuisia sääntöjä, joita ei sitten pystytä valvomaan, kuin jos sääntöjä ei olisi ollenkaan.

http://mikaeli.mikkeliamk.fi/mikaeli/ar ... ikkala.htm

opettamisesta raadua...
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/han ... sequence=1

Vierailija
kabus
Pönni
kabus
Ei tuo tuomio muuta mitään. Roviolla ne huoran pennut pitää polttaa.

Trolli.

En ole trolli. Minun mielestä ne paskat pitää oikeasti tappaa.

Jopas on tyhmä tai mielenvikainen mielipide.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Itseeni kohdistuva koulukiusaus meni sekä ala-, että yläasteella väkivaltaiselle tasolle, mutta en ole välttämättä ko. henkilöille esim. vankeusrangaistusta vaatimassa. Mielestäni parempi keino olisi vaikkapa sellaisten kiusaajien asettaminen sitten vähän aikuisempana tai vaikkapa jo siinä kouluiässäkin huolehtimaan niistä kiusatuista, jotka eivät ole suorassa yhteydessä itse suorittamaansa kiusaamiseen. Näin oleen heille tulisi suoraa kentän tietoa siitä, miltä siitä kiusattavasta tuntuu ja tavallaan sitten ulkopuolelta katsoen joutuisivat katsomaan sitä kiusaamista ja arvelemaan syitä kiusaamiseen. Koska ko. henkilöillä on omaa kokemustakin kiusaamisesta, niin voisivat olla aika herkkiäkin huomaamaan todellisia syitä ja toisaalta sitten kykeneviä näkemään sen kiusatun ja kiusattavankin vähän erilaisemmassa valossa kuin opettajat ja tai suoraan näihin henkilöihin sosiaalisissa yhteyksissä olevat henkilöt.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Alexander Stubbista on entiset koulukaverit sanoneet että oli koulukiusaaja. Nyt hän on vastuunalaisessa tehtävässä ja velvollinen ikäänkuin huolehtimaan kiusatuista. Ehkä hän on läksynsä oppinut ja kyse on ollut kakaramaisesta taitamattomuudesta ja nyt itse isänä ja vastuuhenkilönä on kovassa koulussa ja voi olla vanhana varteenotettava neuvonantaja kun on itse pöljäillyt nuorena ja se on julkista tietoa?

Teini-ikäisille annetaan siks paljon armoa kun ne hormonit sahaa ja velloo ja mielialat vispaa ja vaikka mitä.
Niinhän se on meillä vaihdevuosioireilijoillakin usein että on vaikeeta hillitä kiukkujaan jne. mutta enemmän vastuuta tietenkin on vanhemmilla, se on päivänselvää.
Täysi-ikäisyysraja on 18v.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Pönni

Alexander Stubbista on entiset koulukaverit sanoneet että oli koulukiusaaja.

Ihanko totta? Kuulitko peräti Ruskeasuon Teboililla?

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

jaa, että täällä ei olla kiinnostuttu oikeista koulukiusaamisista, vaan enemmän politiikkaa halutaan puhua...Noh, tuohon hyljeksimiseen ovat varmaan kaikki koulukiusatut jo tottuneet ja siihenkin, miten muka ymmärretään ja sen jälkeen ollaan hyväksikäyttämässä oman aatteen edelleen ajamiseksi. Sukupuolesta riippumatta näyttää siltä, että vanhat haaskat päästelevät ympäristöönsä yököttävää löyhkäänsä mukamas ymmärtämistä esittäessään...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Seppo_Pietikainen
Pönni
Alexander Stubbista on entiset koulukaverit sanoneet että oli koulukiusaaja.

Ihanko totta? Kuulitko peräti Ruskeasuon Teboililla?

Sanomalehdestä luin eikä Stubb itse sitä kiistänyt mitä koulukaverit on haastatteluissa sanoneet. Jotain oli kait ettei muista tjms. Ei ihmisiä valtaan valita minkään nuhteettomuuden perusteella nykyään ja sinä Pietikäinen elä fidduile ettei osu omaan nilkkaas..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat