Sydän muljahtelee

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

On nyt pari viikkoa sydän muljahellut useita kertoja päivässä. Onko se sydän kun muljahtelee vai joku muu tuolla rinnassa? Vaikka joku elohiiri? Hipsisinkö lääkäriin?

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (107)

Vierailija
Vatkain
On nyt pari viikkoa sydän muljahellut useita kertoja päivässä. Onko se sydän kun muljahtelee vai joku muu tuolla rinnassa? Vaikka joku elohiiri? Hipsisinkö lääkäriin?

Kyse lienee rytmihäiriöistä. Niitä on yli 50%:lla ihmisistä ja usein ne ovat täysin vaarattomia.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
anomalia
Kyse lienee rytmihäiriöistä. Niitä on yli 50%:lla ihmisistä ja usein ne ovat täysin vaarattomia.

Joo niin mäkin olen kuullut. Ihmetyttää vaan kun nyt on ollut niin usein, useita krtoja päivässä parin viikon ajan. Voikohan niihin ite vaikuttaa mitenkään että loppuisivat?

Hämmentää.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Minulla on ollut tuota sydänmuljahtelua silloin tällöin. Inhottavan tuntuista, mutta ei näyttäisi olevan kovin vaarallista, koska olen vielä täällä kirjoittelemassa.

Vierailija
anomalia
Vatkain

Elohiiri ja sydänmuljahdus on kovin eri asia. Kunnollinen sydänmuljahdus kun tulee, niin sen jälkeen olet kalpea ja syke kiihtyy. Sitä oikeasti säikähtää.

Vaarallisia ne on ainakin silloin, kun tulevat autoa moottoritiellä ajaessa. Itsekin niistä aiemmin kärsin.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
parantunut
Elohiiri ja sydänmuljahdus on kovin eri asia. Kunnollinen sydänmuljahdus kun tulee, niin sen jälkeen olet kalpea ja syke kiihtyy. Sitä oikeasti säikähtää.

Vaarallisia ne on ainakin silloin, kun tulevat autoa moottoritiellä ajaessa. Itsekin niistä aiemmin kärsin.

En mene kalpeaksi ja syke ei vissiin kiihdy, en ole mitannut. Ei liene tämä kovin vaarallista, mutta ärsyttävän tuntosta ainakin on. Miten pääsit omistasi eroon vai loppuivatko ne vaan? Mulla tosiaan on aiemminkin muljahellut ja värissyt ja väpättänyt, mutta ei koskaan näin pitkää aikaa kerrallaan

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain

En mene kalpeaksi ja syke ei vissiin kiihdy, en ole mitannut.

Eli et säikähdä sitä. Ei siis tunnu kovin pahalta.

Vatkain

Miten pääsit omistasi eroon vai loppuivatko ne vaan?

Rintarangan lukoista ne mulla johtui ja näkyy sama syy olevan monilla muillakin. Myös hyvin koulutetut OMT-fysioterapeutit tietää sen.

SamBody
Seuraa 
Viestejä5789
Liittynyt3.5.2008
Vatkain
parantunut

En mene kalpeaksi ja syke ei vissiin kiihdy, en ole mitannut. Ei liene tämä kovin vaarallista, mutta ärsyttävän tuntosta ainakin on. Miten pääsit omistasi eroon vai loppuivatko ne vaan? Mulla tosiaan on aiemminkin muljahellut ja värissyt ja väpättänyt, mutta ei koskaan näin pitkää aikaa kerrallaan

Itselläni tuo sydämen "epätahtisuus" loppui samalla kun ryhdyin säännöllisesti nauttimaan kalaöljyä ja mangnesiumia. Sattumaa tai ei.

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
parantunut
Vatkain

En mene kalpeaksi ja syke ei vissiin kiihdy, en ole mitannut.

Eli et säikähdä sitä. Ei siis tunnu kovin pahalta.

Vatkain

Miten pääsit omistasi eroon vai loppuivatko ne vaan?

Rintarangan lukoista ne mulla johtui ja näkyy sama syy olevan monilla muillakin. Myös hyvin koulutetut OMT-fysioterapeutit tietää sen.

Ei tunnu silleen pahalta muutakun ärsyttävältä ja pitkään kun on nyt jatkunut niin vähän pelottaa jo. Mikä se on tuo rintarangan lukko ja miten siitä pääsee eroon?

Hämmentää.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008
anomalia
Vatkain

Näin varsinkin nuorilla perusterveillä ihmisillä. Vaan jos asia huolettaa, kannattanee käydä lekurissa.

Itselläni on ollut rytmihäiriöitä lähes koko ikäni. Muljahtelee, muljahtelee ilkeästikin. Pahinta on jos sellainen tulee sarjana, eli kammiot supistuu väärään aikaan, jolloin tehokasta pumppausta ei tapahdu.
Se on aika kamottavaa, hävisi värit maailmasta.

On tutkittu ja mitään varsinaista elimellistä vikaa ei ole löytynyt.

Sähköhäiriö, syystä tai monesta. Nuorenpana pysyi pitkiäkin aikoja poissa, nykyisin rytmi sekoilee tuon tuosta.

Provosoivia tekijöitä mm. Valvominen, iso annos kahvia, alkoholi varsinkin se krapula pienikin sellainen, joku satunnainen asennon muutos, tressi yleensäkin, jne.

Lääkitys: Beettasalpaaja, tehoaa kohtalaisesti.

Omatoiminen rytmihäiriön lopetusyritys itselläni on aina että, yskin tahallaan, puristan rintalihaksilla painetta sydämeen ja pidätän hengitystä (valsalvaus), ja nopeat asennon muutokset. Joskus on auttanut selvästi, joskus en tiedä loppuiko se häiriö "muuten vaan".

Kaikki tässä sanottu on maallikon höpinöitä. Joskin omakohtaisesti olen jo pakostakin ko. asiaan jossain määrin perehtynyt.

Vierailija
Vatkain
Mikä se on tuo rintarangan lukko ja miten siitä pääsee eroon?

Se on eräänlainen mekaaninen toimintahäiriö. Hyvin yleinen ihmisillä, lähes kaikilla on jonkinlaisia.

Siitä pääsee eroon, kun käy hyvällä osaajalla kuten jotkut harvat OMT-fysioterapeutit, kiropraktikot, osteopaatit ja naprapaatit joskus on. Jos siis kyseessä on se tapauksessasi.

Vierailija
naddis
juokaa enemmän vettä
auttaa monesti

Itseasiassa liika veden juonti saattaa järkyttää suolatasapainoa ja aiheuttaa rytmihäiriöitä. Kun itse vedin yhdessä vaiheessa erittäin kovia treenejä ja join pelkkää puhdasta vettä erittäin runsaat määrät (taisi tulla vedettyä litran verran tai ehkä enemmänkin) tuli näitä aika usein. Vaihdoin sitten urheilujuomaan ja en enää kärsinyt asiasta.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Aika monia syitä tässä nyt tullut. Mulla onkin naistenlääkäri sattumoisin kohta puoleen niin voisi siltä kysästä samalla sitten vaikka ei hänen spesiaaliteettiaan olekaan. Mutta luulis tuommoisenkin jotain tietävän. Auttaisikohan jos kävisi hierojalla? Tuskimpa tuo on mitään vakavaa kun niin monet tuntuu siitä kärsineen. Ärsyttävää tämä tosiaan lähinnä on.

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat