KHO ja verotietojen julkisuus

Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt28.9.2007

Eli tänään sai KHO julkaistuksi päätöksen:

KHO:n tiistaina antaman ratkaisun mukaan 1,2 miljoonan suomalaisen verotietojen julkaiseminen massarekisterinä rikkoi henkilötietolakia. Verotietojen julkisuutta ratkaisu ei sinänsä koske.

Ja itse päätös, http://www.kho.fi/paatokset/47977.htm

Mikä muuttuu, vai muuttuuko mikään?

Ketä edes hyödyttää yksittäisten ihmisten tulotiedot? Ellei kyseinen "henkilö" ole päättämässä julkisista asioista tai jonkin suuren firman johtoporukkaan kuuluva, jonka toimet voivat vaikuttaa huomattavaan määrään ihmisiä?

Kommentit (9)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Demokraattisessa valtiossa naapureilla on valta päättää, paljonko sä saat tienata.

Ei ole tasapuolista tuollainen, sillä rekisterissä ei ole harmaan talouden tulot mukana. Oikeasti tienaavat joutuvat uhriksi!

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Yleensä avoimuus nähdään myönteisenä arvona. Mielenkiintoisempaa olisi kuitenkin varallisuustiedot, jos niitä olisi mahdollista kerätä, koska ne kertovat henkilöt, joilla on valtaa (=rahaa) yhteiskunnassa.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
JW
Yleensä avoimuus nähdään myönteisenä arvona. Mielenkiintoisempaa olisi kuitenkin varallisuustiedot, jos niitä olisi mahdollista kerätä, koska ne kertovat henkilöt, joilla on valtaa (=rahaa) yhteiskunnassa.

Kaikki mitä on sun, on myös mun. Mutta se mikä on MINUN, ei todellakaan ole sinun...

Mitä hyvää me saadaan siitä että tiedetään paljonko Pekka (nimi muutettu) tienaa tai omistaa?

Vierailija
Saw
Kaikki mitä on sun, on myös mun. Mutta se mikä on MINUN, ei todellakaan ole sinun...

Mitä hyvää me saadaan siitä että tiedetään paljonko Pekka (nimi muutettu) tienaa tai omistaa?

Mitä Pekka menettää, jos tiedämme hänen tilanteen?

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
JW
Yksityisyyden, sekä oman identiteetin.

Vierailija
JW

Suomi, kateellisten naapureiden luvattu maa.

Vierailija
Saw
JW
Yksityisyyden, sekä oman identiteetin.

Joo se voi olla neideille kova paikka.

Vierailija
Vasara
JW

Suomi, kateellisten naapureiden luvattu maa.

Kateellisuus on hyve, jos pyrkii itse parempaan. Mutta mitä tekemistä sillä on varallisuustilastojen julkisuuden kanssa?

Vierailija

Oikeus yksityisyyteen on yksi osa ihmisoikeuksia. Se kuinka paljon minä ansaitsen rahaa ei pitäisi kuulua kenellekkään muulle. Korkeintaan verottajalle.

Uusimmat

Suosituimmat