Haussa kattava maantieteen kirja

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Osaatteko auttaa löytämään suomenkielistä maantieteen kirjaa, joka käsittelisi monipuolisesti mm. luonnonmaantiedettä ja kulttuurimaantiedettä takertumatta kuitenkaan aivan pikkuseikkoihin. Itselläni on tiedossa ainoastaan Worldwatch-instituutin Maailman tila -kirjat, jotka käsittelevät kuitenkin suhteellisen suppeaa aihealuetta, kuten viimeisimmässä osassa ilmastonmuutosta.

Kommentit (5)

Vierailija

TUollaista kirjaa en tiedä yht'äkkiä kertoa,mutta itselläni on ollut silloin tällöin mielessä joku samantapainen, mutta kuvitteellinen kirja. Ehkä elämästä jollain toisella planeetalla tai ehkä maapalloakin, mutta jotenkin, että olisi ihan mielikuvitusta vain.
Ehkä tietysti voisi olla joku kertomuskin, jossa kuitenkin olisi kuvailtu hyvin luonnonmaantieteen, kulttuurimaantieteen näkökulmasta mielikuvitusplaneettaa. Onkohan sellaisia?

Taitaa kyllä mennä vähän aiheen vierestä sitten kuitenkin...

Petri Riikonen
Seuraa 
Viestejä245
Liittynyt16.3.2005

Geographica on minunkin tietämistäni paras. Olen ikäni ollut kiinnostunut rakentamaan itselleni yleiskuvaa maantieteestä, ja siksi olen koko ajan katsellut alan populaarikirjoja sillä silmällä, ja tuota parempaan yleisteokseen en ole törmännyt.

V.A.Littaa
Seuraa 
Viestejä873
Liittynyt1.4.2008
biologi
Geographica on minunkin tietämistäni paras.

Tuollainen minullakin on iltalukemistona. Ei koskaan lopu Minulla on sellainen pienellä tekstikoolla oleva versio, mitä on kyllä hiukan kinkkinen lukea, mutta opus maksoi vain noin 15 euroa.

Vierailija

Newscientist lehden verkkosivuilla on aika mielenkiintoinen juttu liittyen karttoihin: linkki. Katsokaa video sivustolta.

Etenkin ne kartat, joissa keskitytään maamassoihin tai vesistöihin oli todella upeat. Vielä kun saisi kyseiset esimerkiksi isona julisteena, niin kyllä seinälle laittaisin.

Kirjaa en osaa suositella.

Uusimmat

Suosituimmat