Suomalaisen avioliiton dialogi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Avioliiton salaisuus (TUNTUUKO TUTULTA?)

Rooleissa: Aviomies ja aviovaimo.
Näytelmän kulku: Vuoropuhelu.

Aviomies aloittaa: - Ostin sulle kukkasia.
Aviovaimo jatkaa: - Jaa. Miksi?
- No ostin kun ajattelin että kaipaat kukkia.
- Onko tapahtunut jotain?
- Ei. Miten niin?
- No kun ostit kukkia.
- Siis mä ostin kukkia ihan vaan ostamisen ilosta.
- Et siis mua varten. Ostamisen ilosta. Luulekko saavas sillä perusteella?
- No en. Ostin kukkia, kun olet sanonut etten mä koskaan osta kukkia ja kun ne sattui eteen ja oli halpoja.
- Nii just! Halpoja. Et voi yhtään niinku sijoittaa meidän suhteeseen; halpoja ne olla pitää.
- No voi hitto. Nytkö sä suutuit?
- EN!
- Siis oikeesti. Hankala tässä on tuoda kukkia kun sä suutut niistä.
- En mä kukista suutu. Ne on ihania, mutta miksi sä ostit niitä nyt?
- Voi luoja. Anteeksi että mä ostin kukkia. Voin viedä ne pois.
- Älä vie. Ne on ihania. Ihmetyttää vaan miksi sä ostit just nyt.
- Ok. Selvä. Mä en osta enää kukkia sitten jos niistä nousee poru.
- Sä et siis halua ostaa mulle kukkia, niinkö?
- Täh? No tietysti haluan ostaa!
- Älä huuda! No miksi ihmeessä sä sitten et yleensä osta mulle kukkia? Ainoastaan silloin kun sun tekee mieli tai on tapahtunut jotain.
- No just! Niinpä. Vain silloin kun tekee mieli. Ei mun tee aina mieli. Ja just nyt ei tosiaan tee mieli. Ostin vaan kukkia. En mä nyt halua seksiä.
- Sä et siis halua mua, niinkö?
- Uskaltaakohan tähän vastata?
- Tulee vaan sellainen olo nyt että sä et halua mua ollenkaan.
- No haluan. Herran jestas. Tottakai mä haluan sua!.
- Kyllä huomaa että sä olet mies. Huudat koko ajan ja ajattelet vaan seksiä.
- Kuule. Mä tulin just kotiin. Väsyttää ja on ollut pitkä päivä. Ja mä ostin vaan kukkia.
- Ei kukat ole vaan kukkia. Ne on romanttinen ele ja normaalisti mies haluaa huomioida naisen tarpeet ostamalla kukkia.
- Niin just! Sitä mä yritin selvittää!
- Miksi sä taas huudat? Niin, mut kun sä et osta kukkia ilman että sulla on joku juju.
- Oikeesti. Lopeta nyt. Annetaan noiden kukkien olla nyt. Onko jotain ruokaa?
- SIKA! Ensin sä tuut ovesta sisään kukkapuskan kanssa ja sitten kysyt onko jotain ruokaa. Luuletko että mä olen täällä sua varten palvelemassa ja pyllistelemässä heti jos sä tuot kukkia.
- En mä tuonut kukkia sen takia. Ja ainahan sä teet ruokaa. Äläkä SINÄ huuda koko ajan.
- AI! Mäkö en saa ilmaista tunteitani koskaan! Ja kauanko meni että tuon huomasit että mä teen aina ruokaa?
- Mä en sano nyt tohon mitään.
- Niinkuin yleensä. Sä et puhu koskaan mistään mitään, mykkäkoulua vaan!
- No uskaltaako tässä enää puhua kun AINA asia kääntyy väärin päin.
- Ei ne mitään väärin päin käänny. Itsehän tämän alotit!
- Jaa että aloitin, tuomalla kukkia?
- Niin!
- No nyt on selvä että mä en tosiaan enää tuo sulle kukkia..
- Sä et siis välitä musta, kun et halua tuoda edes kukkia.

Seuraa viiden minuutin hiljaisuus. Keittiöstä kuuluu ääni, johon vaimo reagoi:
- Ei jumalauta. Miksi ihmeessä sun pitää heti kotiin tullessa avata kaljapullo. Mitä nyt on tapahtunut kun toit kukkia ja heti alat ryypätä!?!

Kommentit (7)

Vierailija

Asioita, mitä suomalainen mies ei sano koskaan!

1.) Sä voisit vaikka illalla mennä ulos ystäviesi kanssa, kun mä menen käymään Ikeassa ja haen sen uuden kaapin, kasaan sen ihan parissa tunnissa.
2.) Oikeastaan hänen rintansa ovat minusta aivan liian isot.
3.) Ei aavistustakaan missä olemme. Avataan auton ikkuna ja kysytään tuolta mieheltä ohjeet.
4.) Se punainen näytti sinulla aika hyvältä, mutta eihän tässä ole kiirettä, kokeillaan useampaa kauppaa, voit rauhassa valita minkä haluat.
5.) Tänään tulee ensi-iltaan uusi leffa, jossa on Brad Pitt – haluaisitko mennä katsomaan?
6.) Hei voinko tuoda sinulle jotain, kun käyn keittiössä?
7.) Ei, nyt ei mene alas enää yhtään ainutta kaljaa.
8.) Muistathan, että tiistaina on vanhempainilta ja meidän on hyvä mennä sinne ajoissa.
9.) Kirjoitin kaikki joulukortit. Tekisinkö listan hankittavista lahjoista?
10.) Puhuttiin töissä Mikan kanssa, heillä on vaimon kanssa ongelmia. Sanoin, että ammattimainen parisuhdeneuvonta olisi nyt heille paras ratkaisu.
11.) Katsos, saatiin kutsu sun serkkusi häihin. Sinnehän me mennään!
12.) Näytähän ensin niitä kokoamisohjeita.
13.) Olisi kiva piipahtaa anoppilassa, milloin mahtaisimme keretä sinne?
14.) Peruutin saunailtaan menemiseni koska firma lupasi tarjota ilmaiset viinat ja juon kuitenkin ihan liikaa siellä
15.) Olisi mukavaa hieman imuroida täällä asunnossamme, taidanpa hakea imurin heti.
16.) Tuo naapurin 19-vuotias tyttö keikkuu alasti taas tuolla pihallaan, suljenpa sälekaihtimet.
17.) Kulta, melko edullisia nämä sinun uudet vaatteesi. Voisimme ehkä huomenna käydä shoppailemassa niitä lisää?
18.) Katso vaan Kauniita ja Rohkeita. Toiselta kanavalta tuleekin vain jotain typerää Formula ykköstä...
19.) Ai tyttöjen ilta? No kiva; voinkin heti alkaa siivota täällä ja haenko kaupasta teille vähän "snäksiä"?
20.) Eihän meidän tarvii nyt rakastella? Voimme katsoa sitten viikon päästä uudestaan, jos päänsärkysi on hellittänyt.

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

Edelliset kommentit johtuvat mm. siitä, että suomalainen mies ei ikinä eksy ja ymmärtää pysyä poissa Ikeasta.

Sen sijaan kummallista, sillä vastaukset osoittavat naisten olevan syypää suomalaisten heikkoon seksielämään. YleistYs. Maailmaltahan tulvii ohjeita, että suomalaisten pitäisi panna menemään enemmän.

Everything you know, is about to change.

Vierailija

Namibian ja Suomen evankelis-luterilaisten kirkkojen välillä ovat vahvat yhteistyön ja oli saada syntymään avoin dialogi tästä vaikeasta aiheesta. Kirkon opetuksessa olisi erityisesti korotettava avioliiton pysyvyyttä ja.

Thanks

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Naimisissa 25 vuotta ollut aviomies sanoi eräänä päivänä vaimolleen: "Kulta, 25 vuotta sitten meillä oli halpa asunto, halpa auto, nukuimme vuodesohvalla ja katselimme 10-tuuman mustavalkotelkkaria, mutta vieressäni oli joka yö upea 25-vuotias blondi. Nyt meillä on upea talo, hieno auto, leveä sänky ja plasma-tv, mutta vieressäni on 50-vuotias nainen. Minusta tuntuu, että sinä et ole pitänyt omaa osuuttasi sopimuksesta."

Hyvin järkevä vaimo lupasi aviomiehelleen, että jos tämä etsisi upean 25-vuotiaan blondin, niin hän puolestaan varmistaisi, että aviomies voisi taas asua halvassa asunnossa, ajaa halvalla autolla, nukkua vuodesohvalla ja katsella 10-tuumaista mustavalkotelkkaria. Naiset sitten osaavat ratkaista keski-iän ongelmat.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

- Tuopa akka kaljaa, alkoi justiinsa lätkämatsi TV:stä.
- Enkä tuo kun nyt tiskaan, nii!
- Jos et tuo, niin et näe minua kahteen päivään.
- Usko nyt, en tuo.

Oikeassa mies oli. Kahteen päivään ei vaimo häntä nähnyt. Kolmantena päivänä alkoi toisesta silmästä laskea turvotus niin, että hän näki miehestä jo jonkinlaisen hahmon.

Uusimmat

Suosituimmat