Hurja nimimerkki

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minä kun luulin että tämä nimimerkkini tarkoittaa "pyhää huoraa" eli kauniimmin sanottuna temppeliprostituoitua. Pidin hienona ajatuksena sitä että sekä maallinen että hengellinen sekoittuvat toisiinsa, sillä sellaiseksi ihmiselämän miellän että kumpikin tekijä on läsnä. Ihmiset mielellään jaottelevat asioita selkeän kaavan mukaan kahteen kauniiseen läjään, eivätkä ajattele että rumuudessa voisi olla kauneutta ja kauneudessa rumuutta; pyhyydessä epäpyhää ja epäpyhässä pyhyyttä. Lopulta siten että se mitä usein pidämme kaikkein fyysisimpänä ja jotkut jopa rujoimpana eli seksuaalisuus olisikin eräänlainen jumalan- (jumalattaren!) palvelus...

Tällaisia ajatuksia oli vuosia sitten nikkiä valitessa. Sittemmin olen jostain kuullut että nimimerkkini tarkoittaisi jumalatarta, ja aika usein on kyselty olenko muslimi (en ole).

Mutta tämä on kaiken huippu, en olisi kyllä ikipäivänä voinut kuvitella että sodomia mitenkään liittyisi Qadeshaan (edes ilman loppu-a:ta):

http://www.gaychristian101.com/sodomites.html

Että joo...

Onko teille muille tullut jänniä yllätyksiä omien nikkienne kanssa? Väärinymmärryksiä, väitteitä, oletuksia jne.?

Kommentit (9)

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Qadesha(-h) on vain sanan qadesh feminiinimuoto, tarkoitti se temppelihuoraa tai ei. Mahdollisesti qadesh/qadesha tarkoitti jonkinlaista pappia/papitarta ilman seksuaalista tehtävää. Temppelihuora (mies tai nainen) näyttäisi olevan yleisempi käsitys tosin.

Vierailija

Jäljennökset yleensä tunnistaa kyllä aika nopeasti. Niissä ei vaan ole samaa... potkua. Hajua. Tatsia.

Joku kaunis päivä päähäni jäi pyörimään sellainen sanayhdistelmä kuin ha-qadesh ja guugletuksella se kuulema tarkoittaa mm.

- the Four Holy Creatures
- Holy Living Creatures

ja sitten tule juttua evankelistojen merkeistä härkä, leijona, kotka ja enkeli/ihminen, jotka vähänkin astrologiaa ja jopa astronomiaa tunteva liittää neljään eläinradan merkkiin, kotkan ollen Skorpioni ja enkelin Vesimies (nämä tietenkin esoterian taholta katsoen, siellä kun Skorpioni henkistettynä jotenkin kummasti muuttuu petolinnuksi).

Juutalaisuuden esoteria on helkkarin kiinnostavaa ja ei ihme että joku Madonnakin Kabbalaa harrastaa. Vaikka en kyllä pidäkään siitä että intresantti juttu on muoti-ilmiö. Nämä Jeesuksen vaimo -jututkin harrastelin kyllä jo kauan ennen kuin koko asiasta tuli jokaisen yläastetyttelin vouhotettava aihe. Nykyäänhän niistä ei voi sanoa mitään ilman että lyödään danbrownilla päähän.

Jaahas, minä se vaan tuikkaan näitä NA-juttuja vaikka mihinkä. Ihan vaikka piruuttanikin. Vaikka henk.koht. olen kyllä sitä mieltä että mitään ylipääyyperpirua ei ole. Että sikäli se on ihan sama mitä ihminen pohtii, ei siitä seuraa sitä että vihtahousu eli sielunvihulainen tulee ja vie. Joten pelko pois siellä lukijakunnassa.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Juutalaisesta salatiedosta puheenollen, kun nimimerkin Phony translitteroi hepreaksi (voi käyttää vaikka tätä työkalua: http://www.stevemorse.org/hebrew/eng2heb.html), saa tämän:
[size=150:3nsikmj1]פוני[/size:3nsikmj1]

Hepreankielisestä wikipediasta tuolla hakusanalla löytyy tämä sivu:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99

P.S. Jos URLissasi on erikoismerkkejä joita tämä foorumi ei onnistu näyttämään ilman että linkki menee rikki, voi käyttää tätä työkalua:

http://www.w3schools.com/TAGS/ref_urlencode.asp

Tuolta sivulta lomakekenttä "URL Encoding Functions" muuntaa oudon merkkijonon tämän foorumin ymmärtämään muotoon, ainakin tässä tapauksessa.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
Phony
Myös tällainen yhteys löytyy

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Kadesh

Ramses löi tuossa taistelussa heettien armeijan ja saavutti voiton, joka vankisti hänen asemansa Egyptin johdossa.

Ja minä olen muuten aito Phony, en mikään halpa feikki jäljennös.

sinä senkin tärkeiliä.

onko muita tällaisia Qadeshan tyyppisiä nimimerkki ratkaisuja jotka eivät ole ihan sitä mitä nimimerkin omaava luulee?

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
sinnipirtti

onko muita tällaisia Qadeshan tyyppisiä nimimerkki ratkaisuja jotka eivät ole ihan sitä mitä nimimerkin omaava luulee?

Öhem. Ratkaisu on kylläkin tasan tarkkaan se minkä luulin eli tiesin sen olevan, sillä en minä tätä omasta päästäni keksinyt vaan valitsin tarjolla olevan tiedon perusteella. Qadesha = pyhä huora ja sillä siisti.

Se mitä en tiennyt on että joku voi liittää asian sodomiaan, jota tuossa aloitukseni linkissä käytiin läpi. Toki temppelihuora voi olla miespuolinenkin, joten kaiketi sen pitäisi sitä kautta olla ilmeistä, ei vain ole tullut mieleeni.

Niin ja sitäkään en aikoinani eli vuosia sitten tiennyt että tämä olisi muslimeille erityisen tärkeä nimi. Siksi olin aika ihmeissäni kun minua jatkuvasti oletettiin muslimiksi eräässä chatissa. Mutta siihen vaikutti sekin että ko. chatissa liikkui Qadija-niminen tyyppi joka on muslimi, joten eiväthän jäykkäkieliset suomalaiset tietenkään osanneet näitä kahta eri nikkiä toisistaan erottaa.

Mutta eteenpäin elävän mieli, eli toivottavasti muidenkin nikkejä pohditaan tässä. En minä tätä ketjua halua yksinomaan oman napani ympäri kieppumaan.

Mutta kas, huomaan että tuo sodomiakin on vielä itselleni epäselvä aihe. Luulin kyseessä olevan anaaliseksin, ja tuolla jossain Google-haussa puhutaankin eläimiin sekaantumisesta. Johan on. Nämä asiat on kuitenkin hyvä tietää siltä pohjalta että jos joku alkaa heittää jotain oikein levotonta läppää nikkini vuoksi, tiedän ainakin etukäteen että mistä närästää.

Vierailija

Desi tarkoittaa montaa asiaa: Intiassa ja Pakistanissa se tarkoittaa "one from our country", eli kotimainen vastaan ulkomaalainen, joku joka tulee Intian niemimaalta. Sanskritiksi se tarkoittaa maata (country). Se saa myös merkityksen "one hot baller chick", siis "kuuma kissa", ja on lyhennys sanasta desire, intohimo. Australiassa se merkitsee humalaista hölmöä ja intialaisissa piireissä myös niin sanottua pissistä. Suomessahan se tarkoittaa desilitraa, eli merkitys ei ole järin kummoinen.

Mielenkiintoista. Itse valitsin nimen koska se on lyhennys vanhasta yahoo-chattinickistäni designfistä.

Uusimmat

Suosituimmat