Lääketieteellinen tekniikka

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lukeeko täällä kukaan tai onko jo valmistunut DI:ksi lääketieteellisestä tekniikasta. Jos olette jo valmistunut ja alan työssä niin mitä käytännössä teette.

Itse aloitin juuri opinnot TTY:ssä sähkötekniikan koulutusohjelmassa ja suunnitelmissa olisi valita lääketieteellinen tekniikka pääaineeksi. Taustaltani en ole pelkkä ylioppilas vaan jo tietojenkäsittelytieteiden FM. Opiskelen ohjelmistosuunnittelijan työn ohella, en kokopäiväisesti. FM-tutkinnolla saan korvattua pakolliset tietotekniikan, matematiikan ja fysiikan kurssit ja periaatteessa sivuaineenkin jos valitsisin tietotekniikan sivuaineeksi.

Onkohan tuosta tietojenkäsittelytieteen FM-tutkinnon ja tietotekniikan alan työn tuomasta osaamisesta iso hyöty lääketieteellisen tekniikan kannalta, vai onko kyseessä niin eri ala ettei suurta hyötyä ole (paitsi se että saan korvaavuuksia DI-tutkintoon).

Olisiko työllistymiseni lääketieteellisen tekniikan alalle (juurikin tuon taustani ansiosta) miten helppoa ennen DI:ksi valmistumista, esim. siinä vaiheessa kun olisi tekniikan kandin paperit.

Kommentit (1)

Vierailija

Lääketieteen tekniikan alalla on paljon erilaisia aloja.
Koulutuksesta on aina hyötyä, vaikka tulevassa työpaikassa kumotaankin usein kaikki koulussa opittu. Varsinkin jos se on 90-luvulta peräisin.

Itse olen mm. tietojenkäsittelytieteiden FM mutta alan töitä en suoraan ole juurikaan tehnyt. Joka työnantajalla on ollut eri menetelmät mutta koulutus on tuonut avun omaksua uudet asiat nopeasti.

Uusimmat

Suosituimmat