V-tuilun kohdistaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen huomannut että ihan arkielämässä saan osakseni tätä ns. munankasvatusoppia kun joidenkin isojenkin ihmisten itsetunto näyttää olevan lapsen tasolla. Olen tarkastellut tätä ilmiötä jonkin aikaa ja alkoi kiinnosta mikä moisen taustalla on?

Muistan armeijassa kun vaihdettiin tupia kahdesti koulutuskauden vaihtuessa niin kummallakin kerralla huomasin että joukossa oli yllättävän paljon näitä heikkoluontoisia. Yksi kerrallaan tosin mutta joka tapauksessa aloin miettimään että onko minulla vain tuuria vai johtuuko se ulkoisista merkeistä.
Olen suhteellisen pitkä (190cm) ja pukeutumistyyliini kuuluu mustat vaatteet. Tämä ilmeisesti vetää puoleensä näitä "elämyshakuisia". Itse en ole keksinyt oikein muita selityksiä näille tapauksille kuin tahdotaan kokeilla rajojaan jonkun itseään isomman kanssa ja todistella turhia.

Kohdistuuko tämä vittuilu tai yleisesti ottaen täysi idiotismi vain pitkiin tyyppeihin vai saavatko osansa kaikki aivan tasapuolisesti?

Kommentit (15)

Vierailija

Jos kohdallasi on kyse vertaiskisailusta armeijassa? Muita ärsyttää jos oot pitkä ja komee muutenkin ja jos lisäksi ärsytät perin asiallisella tyylilläsi tjms.

Armeijaympäristö, ne maastopukuhommelit, baskerit vinossa yms. suorastaan lietsoo mokkereita mopottamaan ja siinä keulii mopo poikineen jos on keuliakseen.

Muutoinhan ilmiö on aika arkinen ja virnuiluun syyllistyy aika helposti moni. Minä huomaan välillä ympäriltäni että oon aktiivinen *ttuilija mutta en mä tarkoituksellisesti ainakaan mitään munankasvatusta tee.. Se vaan jotenkin lipsahtaa sosiaalisessa kanssakäymisessä. Kaikkea ei voi sanoa suoraan ja sitten jutut lähtee luikertamaan tyyliin joka on sitä itteensä.

Että siis eiköhän se jotenkin liity siihen ettei ole kulttuuria jossa artikuloitais tai toimittais niinkuin jossakin vakuutusyhtiössä, KELAssa, tjms.

Jokusia autisminkirjoisia tunnen jotka puhuu sujuvaa ja huoliteltua kirjakieltä, jotka on melkoisia kontrollifriikkejä mutta ovat kyllä aika itsekeskeisiä ja pysyvät etäällä sosiaalisista suhteista. Olletikin jatkuvan kiusaamisen kohteitakin ja *ttuilun kohteina paljon enemmän kuin muut, ainakin lapsina ja nuorina. Aikuisuus voi ollakin jotakin ihan muuta sitten..

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Kyllä sitä vittuilua jaetaan muillekin. Jakoperusteet liittyvät moniin piirteisiin, joista osa on niin hienosäätöisiä, ettei niitä pysty sanoin kuvaamaan. Omina armeija-aikoinani havaitsin, että vittuilijan motiivit kumpusivat yleensä (silkan yksinkertaisuuden ja ilkeyden lisäksi) tukahdutetusta homoseksuaalisuudesta ja seksuaalissävytteisestä sadismista.

Jotkut yksinkertaisista ja ilkeistä vanhemmista lähtöisin olevat yksinkertaiset ja ilkeät yksilöt ovat joukkopaineen alla erittäin alttiita aloittamaan kyltymättömän halveksinnan ja vittuilun. Näiden ihmisten sisäinen maailma ja psyykkisten ärsykkeitten vastaanottojärjestelmä on viritetty taajuudelle, joka aistii pienimmätkin joukkoon kuulumattomuuden värähtelyt.

Tuollaisten yksilöiden sisäinen kokemusmaailma on lähes poikkeuksetta tuskaisen köyhää. Joten ilo irti siitä.

Vierailija

Lähinnä juuri tuo että jossain yhteisössä kuten armeijassa joka oli vain yksi niistä, aina joku yrittää pönkittää itsetuntoaan MINUN kustannuksellani. Luulisi noita riittävän muitakin mutta silti olen kovin suosittu. Juuri se lähinnä alkoi mietityttämään että voiko ihmisen koko vaikuttaa siihen kun molemmilla kerroilla tyypit olivat lähinnä sellaisia ressukoita jotka eivät edes kaivanneet myötätuntoa. Muutenkin jutut olivat sitä luokkaa että ei olisi kannattanut ehkä lähteä koko alakoulusta mihinkään

Vierailija

Armeija kuitenkin muistuttaa sisäoppilaitosta, tjms. olosuhteiltaan eikä ole mikään normiympäristö.

Toki kodit ja jotkut sisäänpäinlämpiävät työpaikat, yms. voi olla samanlaisia ja ne voi jopa ruokkia veetuiluhalua jos ei oo mitään auktoriteettia kontrolloimassa jos siellä alkaa "nyppiä samat naamat" niitten tavat ja käytös tai muuten ärsyttää vaikka riippumatta muista.

Ei pidä unohtaa taaskaan neurologiaa, aivotutkimusta ja sitä miks joillakuilla on jo syntyessään "päässä kusta".

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Joo, jonniin verran kyllä. Tai en vittuilusta tiedä, mut aika usein kartsalla ollessa tulee joku nyrkillä tapettava pygmi siihen jotain uhoamaan. Ja aina tulee ne vakkarifraasit, että tuuleeko siellä? ja ohhoh, onpas siinä koljatti, pitäskö vetästä neppariin hä?, tai jotain muuta yhtä omaperäistä.

Vielä ei onneksi ole kuitenkaan tarvinnut kokeilla, että kummaltako se mollikka ensin mustenis, kaipa sitä on sen verran supliikki-immeinen kuitenkin, että osaa jotenkuten luovia tuommoisista tilanteista eroon. Tai sitten se on vain jotain älämölön pitämistä sen takia, kun kännissä pitää pitää jotain älämölöä.

Päiväaikaan tommosia ei juurikaan ole, ilmeisesti pygmiuhoajat tarvitsee ne muutaman promillen pohjat.

X

Vierailija
Devil
Päiväaikaan tommosia ei juurikaan ole, ilmeisesti pygmiuhoajat tarvitsee ne muutaman promillen pohjat.

Eikös se niin olekkaan että alkoholi vaikuttaa aivotoimintaan haitallisesti?

Humalaisten puheet toisesta korvasta sisään ja toisesta pihalle. Niillä kun ei ole katetta.

Vierailija

Voi olla jotain kaukaa periytyvää tämä. Muistan kun kaksi minua pienempää naista oli päässyt samalle aaltopituudelle keskenään - olin heidät aikanaan tutustuttanut ja nyt matkattiin maita ja mantuja autolla, minä kuin iso koira takapenkillä. Sitä olivat niin hyvää pataa ja vihjailivat takapenkin mörököllistä kikatellen. No ei kai siinä paljon keskustelua voi syntyäkään, kun maisema vaihtuu ja soriseva soratie on alla...

Silloin ajattelin, että noinkohan ne simpanssit tai jotkin muut pienet apinat kohtelevat gorillaa? Onko se ihan tyhmä ja hidas tai vaan muuten lipponen...

No, on se vaan niin vahva, että sen ei ole pakko noteerata.

Vierailija
Miss Baker
Voi olla jotain kaukaa periytyvää tämä. Muistan kun kaksi minua pienempää naista oli päässyt samalle aaltopituudelle keskenään - olin heidät aikanaan tutustuttanut ja nyt matkattiin maita ja mantuja autolla, minä kuin iso koira takapenkillä. Sitä olivat niin hyvää pataa ja vihjailivat takapenkin mörököllistä kikatellen. No ei kai siinä paljon keskustelua voi syntyäkään, kun maisema vaihtuu ja soriseva soratie on alla...

Silloin ajattelin, että noinkohan ne simpanssit tai jotkin muut pienet apinat kohtelevat gorillaa? Onko se ihan tyhmä ja hidas tai vaan muuten lipponen...

No, on se vaan niin vahva, että sen ei ole pakko noteerata.

Voi kuule!
(En olis ikinä uskonut että tällaista vertaisjuttuakin löytyy? )

Kun ei taida olla fyysisestä koosta kiinni. Minulle on käynyt niin että parhaat ystävättäreni ovat ensin tutustuneet kauttani ja sitten olleet kutsuttuina järkkäämilläni pippaloilla, missä sitten ilkuttiin melkein kaikkea minussa. En ole ihan takuuvarma siitä että ovatko aitoja ystäviäni mutta onko edes olemassa mitään aitoa ystävyyttä, kykenenkö itsekkään mihinkään aitoon, osaanko ittekkään pitää päätäni ummessa vai äidynkö välillä vitsailemaan tai peräti pilkkaamaan tarkoituksellisesti jossakin mielenhäiriössäni tjms. *huh!*

Aitoa ja aitoa.. puhdasta ja täydellistä.. Aika kamalia vaatimuksia vaikka miten pilkkaamista ja kiusaamista halveksiskin.

Pitkän ajan kuluessa ne ihmiset joitte kanssa viettää paljon aikaa, siis oikeasti läheiset ehtii kyllä tuomaan julki myös huonoimmat puolensa. Kait sitä pitäis joittenkin jehovantodistajien kanssa vaan seurustella ja tehdä sekin vaikka telkkarissa niin näkis täydellisesti ihania käytöksiä. Kyllä nekin kotona osaa vittuilla ja etenkin niille jotka ei usko nitten lailla tai todista Jiitä.

Vierailija

Itse en ole kohdannut edes mielikuvituksellista älämölöä. Aina on yleensä ne muutama sana joka on se veellä alkava ja liuta muita kirosanoja, tiedä sitten mihin pyrkivät. Vedän ilmeisesti puoleeni harvinaisen tyhmiä ihmisiä

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005

Mulla oli joskus vuosia sitten tuttu, joka kehonrakennuksen ohella treenaasi thainyrkkeilyä ja kaverilla riitti tarinaa siitä kuinka Helsinkiläisissä yökerhoissa on ollut yhtä jos toistakin onnen onkijaa. Myös hän ihmetteli, mistä moinen "machoilu" johtuu. Kaverit jollain tavalla vain katsovat, että vastustaja vaikuttaa täysin ylivoimaiselta, mikä sitten jostain täysin käsittämättömästä syystä motivoi näitä aukomaan päätään, tönimään ja läpsimään --- haastamaan riitaa, keinolla millä hyvänsä.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Vittuilu voi olla mukavaakin. Sellaista leikillistä hyväntahtoista vittuilua tulee harrastettua paljonkin.

Tyhjän paskan länkyttäminen on sitten asia erikseen. Varsinkin känninen riidanhaasto vittuilu ottaa pannuun. Tuntuu jotenkin että vedän noita urpoja puoleeni keskivertoa enemmän. Syynä on varmaan laiha olemukseni ja karvainen naama. Vähän väliä joku runkkari tulee kasvattamaan egoaan vittuilemalla ja haastamalla riitaa. Huvittavinta siinä vaan on, että nuo gorilla-malliset känniurpot eivät ikinä tiedä ja arvaa sitä, että vaikka vähälihaksinen olenkin, niin sopivassa kohdassa näen mustaa ja muutun berserkiksi. Monasti on hymyilyttänyt kun känniääliö egonnostattaja gorilla korisee ja itkee.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008

Enpä ole paljon vittuiluja joutunut kuuntelemaan, vaikka pituutta on melkein saman verran. Tai sitten olen vaan niin tyhmä, etten ymmärrä, tai niin välinpitämätön, etten kiinnitä juttuihin huomiota. Oli miten oli -- pituus on kuitenkin pois suljettu tekijä vittuilun aiheuttajana.

We're all mad here.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Joo. Mäkin olen naiseksi pitkä ja aika harvoin joutuu kuuntelemaan mitään ipinää. Joskus aina jokin metrihilma yrittää uida liiveihin, mutta niihin tepsii yleensä naurun- ja säälinsekainen ylimielinen ignoraus. Hauskaa kattella kun "kovikset" nolaa ittensä

Hämmentää.

Vierailija
anomalia
Kun on tavallinen ja keskiverto, niin aika epätodennäköistä on että tuntemattomat tulevat v-tuilemaan.

Tässä taas vahvistuu teoriani että joukosta poimitaan silmiin pistävät. Etenkin jos kehonrakentaja sattuu olemaan niin vastapuoli saa jotain lapsellista ja teinimäistä kokemusta omasta hölmöilystään, joka kertoo jo pahimman luokan tyhmyydestä tai itsesuojeluvaiston puuttumisesta. Luojan kiitos edes jotkut alkavat isona miettiä mitä tuli tehtyä.

Uusimmat

Suosituimmat