Ilkivallan syitä ja kurjuutta :( Ratkaisuja? :)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Meikäläistä vainoaa kyllä se Murphyn laki ja aina.. Jos en itte töpeksi ja ajaudu hankaluuksiin niin joudun anaonyymin ilkivallan kohteeksi.

Olen kesän puuhastellut kasvimaatani hoidellen. Mielipuuhaani ja takuulla sellaista mikä ei oo keltään pois enkä jaksa luulla että asiaan liittyis mitään henkilökohtaista. Siellä oli käynyt riehumassa jotain kahjoja. Olivat repineet hupaisan variksenpelättini tuusannuuskaksi, viskoneet sen osia hujanhajan, harsoja oli revitty ja riivitty joilla olin suojannut satoa hallalta.

Eipä nyt pirahtanut edes itku kun kohtasin hävityksen. Olin kait osannut odottaakkin sitä kun oon ennenkin saanut tuta sitä. Kasvimaani on Tampereella Kaukajärven lähiön tuntumassa ja taitaapi olla osittain kyse jostakin slummi-ilmiöstä, tjms. ja oon muutaman kerran aiemminkin, esmes v. -78 ja 81 joutunut sattumanvaraiseksi kohteeksi kerrostalotaajamassa tai sellaisen läheisyydessä asuessani.

Tähän ei siis liity kaiken järjen mukaan mitään henkilökohtaista kun en tietääkseni tunne näiltämain sellaisia jotka moista tekis. Dokkarina oli Hubbabubba purkapaperia ja vihree sytkäri. Ainakin joku viite siihen ettei kyse ollut kukaan mun tietämäni kun en hegaile "hubbabubbien" kaa.

Tiäris on myös pohdiskellut iölkivaltaa mutta luullut tietävänsä sen syyt..
psykologia-aivot-ja-aistit-f12/ilkivalta-ja-vakivalta-johtuu-turhautumisesta-t7761.html?hilit=ilkivalta

Johtuuko vaan turhautumisesta?
Jos niin miks ne kakrut ei vuokraa omaa palstaa sieltä ja koe samoja riemuja kuin me joilla on ilo seurata miten siemenet itää, versot nousee maasta, kasvaa ja alkaa tuottaa maan hedelmää?

Tämä..

Pelättiakankutkale oli saanut tuta mitä kuuluu ja kuka käskee silloin kun ei oo ketään paikalla eikä siis vaaraa jäädä kiinni. Todennäköisesti yö- tai aamuyö aikana tehtyä ja mahdollisesti jossain keppanapöhnässä..

Tietenkin mua vitutti ja paljon oon pohtinut miks ja mitä vois tehdä ettei tuollaista olis.
Jotain kaheleita nuoria mutta mitä pitäis tehdä? Ei minusta ole koko ikääni pitämään joillekin lähiöpennuille, syrjäytymisuhan vaarassa tai syrjäytyneiden tenaville jotakin "pioneerikerhoa", etenkin kun nykyään alkaa syrjäytyä jo keiden vaan kersat ja tehtävä tuntuu mahdottomalta ja tarvittais yhä lisää ja lisää vapaaehtoisia kun yhteiskunta sulkee sosiaalipalveluja ja terveyspalveluja "tehostetaan" niin että niitäkään ei kohta ole laadukkaina missään..

Valtava ongelmatiikka..

Selviäisin voittamalla lotossa, ostamalla yksityistiluksen ja ympärille piikkilanka-aidat ja pari Dobermannia kuolaamaan portille = hyi saatana! Kauhuvisioni eristäytyä pelkäämällä ja uhittelemalla.
Mieluimmin "lennän luudalla", jolla voin hutkia rysänpäältä kiinni saamani nulikat pussaamassa kurpitsaa ja jälkeenpäin makoisat naurut yhdessä!
Elämä on laiffia ja siihen kuuluu ongelmat loppumattomana vuona mutta tykkään puhua elämästä ja setviä ongelmia, niitäkin joista aiheutuu riipivää *tutusta ja kiroilua.
Minua ei riiviöt lannista.

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija
Pönni

Tämä..

Pelättiakankutkale oli saanut tuta mitä kuuluu ja kuka käskee.

Miksi laitat variksenpelättimen kasvimaalle, ei sellaista muutkaan tarvitse. Kun se on vielä noin huvittavan näköinen, ei ole mikään ihme että jotkut ovat pitäneet vähän hauskaa sen kustannuksella. Jos olisin törmännyt teininä kännissä kavereiden kanssa vastaavaan ilmestykseen, kyllä pelätti olisi saanut ihan varmasti "turpaan"
Ei ne sitä ilkeyttään tehneet, ihan normaaleja teinixejä varmaankin.

Vierailija
Pönni
harsoja oli revitty ja riivitty joilla olin suojannut satoa hallalta.

Harsojen repijä on varmaankin joku muu, ehkä joku nälkäinen on selvittänyt löytyykö sieltä ruokaa.

Vierailija
fenomenologi
Pönni

Harsojen repijä on varmaankin joku muu, ehkä joku nälkäinen on selvittänyt löytyykö sieltä ruokaa.

Kilin pimpit! Mitään ei oltu viety. Kait oli sit vaan kiihottanut pelättieukko jota oli himottanut pöllyttää. Teinixpissikloppeja asialla sieltä heikommasta päästä. Olivat ehkä treenanneet "böönalla" unelmana päästä "paneen" oikeetakin eukkoa sitten kun amisviiksihaivenet on tuuheutunu?

Kaikkee sitä sairaan mieli tekee, ilkivaltaakin.

Takuullavarmasti ei ihan joka teini tee ilkivaltaa eikä omaa potentiaa siihen. Vai.. riippuuko iästä? Useimmat pöljäilee ennen teini-ikää ja joillekkin vasta apauttia 25v. alkaa paljastua millä säännöillä mennään ja mitä kannattaa repiä, "vastaantulevat" variksenpeätit vai omat pelivermeet tai ei mitään?
Ne jotka selviää kaahamatta kännisää ajokortitta hengissä..

Veikkaan että just sellaiset uuvatit rempoilee mummujen potkijoina myös. Aina pahanteossa kun luuleevat ettei kukaan nää. Reppanat.

Epäilen vahvasti jotakin XYYY kromosmia, tjms.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Se on jännä juttu se neljännesvuositaisikäisenä iskevä härökausi. Itellä se menossa.

Hirvee himo terrorisoida ja lirkutella teinityttöjä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
fenomenologi
Miksi laitat variksenpelättimen kasvimaalle, ei sellaista muutkaan tarvitse. Kun se on vielä noin huvittavan näköinen, ei ole mikään ihme että jotkut ovat pitäneet vähän hauskaa sen kustannuksella. Jos olisin törmännyt teininä kännissä kavereiden kanssa vastaavaan ilmestykseen, kyllä pelätti olisi saanut ihan varmasti "turpaan"
Ei ne sitä ilkeyttään tehneet, ihan normaaleja teinixejä varmaankin.

Siiskö niin ohjeistat että kaikkien pitää olla mahdollisimman huomamattomia, vaatimattomia ja nöyriä että teinit voi pitää valtaa.. *huh*..

Saakohan niitä väripommeja jostakin mitä pankeissa sujautetaan ryöstäjien värjäämiseksi? Tai.. miten olis iso rotanloukku tai ketunraudat tjms. "tänään yxin kotona" mummoviritelmä itsesuojelumielessä.

Minua ei pompota ja pallottele jotkut teinit.
En minäkään niitä. Suojautua koitan kyllä.

Vierailija
Pönni
fenomenologi
Pönni

Kilin pimpit! Mitään ei oltu viety. Kait oli sit vaan kiihottanut pelättieukko jota oli himottanut pöllyttää. Teinixpissikloppeja asialla sieltä heikommasta päästä. Olivat ehkä treenanneet "böönalla" unelmana päästä "paneen" oikeetakin eukkoa sitten kun amisviiksihaivenet on tuuheutunu?

Kaikkee sitä sairaan mieli tekee, ilkivaltaakin.

Takuullavarmasti ei ihan joka teini tee ilkivaltaa eikä omaa potentiaa siihen. Vai.. riippuuko iästä? Useimmat pöljäilee ennen teini-ikää ja joillekkin vasta apauttia 25v. alkaa paljastua millä säännöillä mennään ja mitä kannattaa repiä, "vastaantulevat" variksenpeätit vai omat pelivermeet tai ei mitään?
Ne jotka selviää kaahamatta kännisää ajokortitta hengissä..

Veikkaan että just sellaiset uuvatit rempoilee mummujen potkijoina myös. Aina pahanteossa kun luuleevat ettei kukaan nää. Reppanat.

Epäilen vahvasti jotakin XYYY kromosmia, tjms.

Kyllä ton näköisen variksenpelättimen hakkaaminen känni-iloittelussa on ihan normaalia teinimeininkiä, eikä ole verrattavissa muuhun ilkivaltaan.
Teineillä on tarve näyttää miten potku lähtee, eikö ole parempi että kohteena on tarpeeton linnunpelätin mielummin kuin joku mummo.

Vierailija
Saw
Se on jännä juttu se neljännesvuositaisikäisenä iskevä härökausi. Itellä se menossa.

Otan osaa kaikkien osapuolten johdosta mutta varo jos eksyt mun seuraavalle kasvimaalle. Taidan laittaa seuraavaksi variksenpelätiksi joko ison karvakullisen äijäntorson tai pumpattavan barbaran ja molemmille rotanloukkuja niin ettei kivutta niitä pöllytellä.

Kasvimmaallani kun oli revitty kaikki hallaharsot riipinraapin, se ei ollut mitään hyväntahtoista "esileikkiä". Se oli sodanjulistus tjms. Idiootteja?

Vierailija
Pönni

Eihän ne niin ole tehneetkään, ne pompotteli pelätintä. Syytä itseäsi kun laitoit sen sinne, ja vielä noin huvittavan näköisen.
Alkaakos pönni kalkkeutumaan, oletko ollut koskaan nuori?

Vierailija
Saw

Yritä saada piirakkaakin, ettei jää pelkäksi lirkutteluksi.

Vierailija
fenomenologi
Kyllä ton näköisen variksenpelättimen hakkaaminen känni-iloittelussa on ihan normaalia teinimeininkiä, eikä ole verrattavissa muuhun ilkivaltaan.
Teineillä on tarve näyttää miten potku lähtee, eikö ole parempi että kohteena on tarpeeton linnunpelätin mielummin kuin joku mummo.

Seliseli. Typerykset ei ymmärrä kunnioittaa toisen omaa.
Se että ne mun työllä ja toki ilollakin tekemäni jutskat siellä ärsytti ja oli pitänyt repiä harsoja ja viskoa kasveja yms. se on tyhmyyttä jota ei tarvi puolustella kenenkään. Asioita voi ymmärtää vaikka niitä ei hyväksyiskään.

Oon mä tähän ikään kuullut ja nähnyt miten teinit tai pojat on aina poikia. inhoan molempia tyyppejä ja laitan sellaiset rotanloukut seuraavalla kerralla että tietää stna ääliöt hilluvansa ihan väärän mummon palstalla!

Oon niin kyllästynyt finninaamaisiin älykääpiöihin että alkaa jo "virallinen nuorisotyö" tympiä. Ei oo järkeä paapoa pöljiä. Menkööt hoitoon jos ei nuppi skulaa.

Vierailija
Pönni
fenomenologi

Seliseli. Typerykset ei ymmärrä kunnioittaa toisen omaa.
Se että ne mun työllä ja toki ilollakin tekemäni jutskat siellä ärsytti ja oli pitänyt repiä harsoja ja viskoa kasveja yms. se on tyhmyyttä jota ei tarvi puolustella kenenkään. Asioita voi ymmärtää vaikka niitä ei hyväksyiskään.

Oon mä tähän ikään kuullut ja nähnyt miten teinit tai pojat on aina poikia. inhoan molempia tyyppejä ja laitan sellaiset rotanloukut seuraavalla kerralla että tietää stna ääliöt hilluvansa ihan väärän mummon palstalla!

Oon niin kyllästynyt finninaamaisiin älykääpiöihin että alkaa jo "virallinen nuorisotyö" tympiä. Ei oo järkeä paapoa pöljiä. Menkööt hoitoon jos ei nuppi skulaa.

Harsojen repiminen olisi saanut jäädä tekemättä, ehkä ne kuitenkin repi joku muu. Älä laita ensi kesänä pelätintä pellolle, ei varikset kaivele varmaankaan siemeniä mullan alta.

Vierailija
fenomenologi
Pönni

Eihän ne niin ole tehneetkään, ne pompotteli pelätintä. Syytä itseäsi kun laitoit sen sinne, ja vielä noin huvittavan näköisen.
Alkaakos pönni kalkkeutumaan, oletko ollut koskaan nuori?

Kai mä nuori oon ollut kun vauvana synnyin?
Ei kait ikä kuitenkaan voi olla synonyymi tyhmyydelle ja ilkeydelle?

Olin 12v. ravintolassa tiskurina ja välillä sulkemisaikaan yhteen ja joskus kahteen ja aamulla kouluun. Yhden kesän 13v. olin hoitamassa kolmea serkkumuksua joista nuorin oli 1½v ja yks oli niistä henkihaukka astmaatikko. Eka vakkari poikaystävä oli 14v. Ei mulla ollut intressejä käydä repimässä keidenkään kasvimailla, en mä niin tyhmä ole ollut saati hullu. Iästä viis. Sehän on se "mielentila". Ilkiöt voi olla haitanteossa syntyissään ja kuollessaan ilman tajua paremmasta.

Vierailija
fenomenologi
Harsojen repiminen olisi saanut jäädä tekemättä, ehkä ne kuitenkin repi joku muu. Älä laita ensi kesänä pelätintä pellolle, ei varikset kaivele varmaankaan siemeniä mullan alta.

Laitan piruuttanikin. Vielä houkuttavamman jos vaikka samat rupiaivot olis liikkeelä. Fyllään sen rotanloukuilla ja ties millä niin että sana leviää sitten kuin kulovalkea että yx hullu ämmä ei tykkää yhtikäs siitä että sen hauskanpitoa terrorisoidaan.

Vierailija
Pönni

Ei ne varmaan ajatellu et vois olla nyt vähän ilkeitä, teinit vain piti hauskaa. Edelleenkin, syytä itseäsi kun laitoit pelättimen sinne.

Vierailija
fenomenologi
Pönni

Ei ne varmaan ajatellu et vois olla nyt vähän ilkeitä, teinit vain piti hauskaa. Edelleenkin, syytä itseäsi kun laitoit pelättimen sinne.

En syytä itteeni. Melki tässä voi jo luulla että siellä oot hillunut sinä?! Ettäs kehtaat! Rotanloukkua saat maistaa kuin myös suojattis.. Minä en väistä. Se parhaiten nauraa joka viimetteks nauraa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat