Kenelle Stadi kuuluu

Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Helsinki on ilman muuta Suomen keskipiste, mutta kenen ansiosta se on olemassa. Pistetäänpä käyntiin demokraattinen selvitys asiasta.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Sivut

Kommentit (69)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Suomen keskipiste, sori vaan, sijaitsee jossain Kajaanin kieppeillä.

Stadi on vaan itsekeskeisten urpojen keskittymä, joka voidaan myydä eniten tarjoavalle.

Tsaarin ansiosta se stadi on siellä... kaiketi mitä oikein muistan. Ja mitä joku sellanen on päättämään Suomen asioista. Joten stadin olemassa olo on aika tyhjän arvoista. Vois olla parempi ilman sitäkin.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Vatkain
Saw

Eipäs sijaitse kuin Pulkkilassa/Siikalatvassa.
No, levyspiiri heittää, mutta korkeus lähes oikea. Joka tapauksessa kaukana Vantaajoen suusta.

Rere
No LOL.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Vierailija

No Tsad tietysti kuuluu tsadilaisille, kenelleppä muullekkaan. Johan se on ollut itsenäisenä vuodesta 1960.
Otsikossa on muuten kirjoitusvirhe.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Rere
Vatkain
Saw

Ja tämä on mukamas tiedefoorumi? En siis tarkoittanut tätä kysymystä pelkästään sinulle. Pannaanpas vähän tiedettä peliin, häh häh hää!

http://www.maanmittauslaitos.fi/PopUpDo ... t_2005.pdf

Lisää tiedettä: http://www.tiede.fi/blog/2009/04/26/mis ... eskipiste/

Eli riippuu niin siitä mistä katsoo... Itse muuten tarkoitin Piippolaa, en Pulkkilaa. Noi menee mulla aina sekasin kun on niin samankuulosia.

Saw
Vatkain
Saw

No, levyspiiri heittää, mutta korkeus lähes oikea. Joka tapauksessa kaukana Vantaajoen suusta.

Totta! Hesa ei ole keskipistettä nähnytkään muuta kuin unissaan.

Hämmentää.

Vierailija

Suomen keskipiste on täsmälleen siellä missä minä juuri nyt olen. Samoin maailman napa. Keskipiste ja napa muuttavat seuraavan kerran paikkaa huomisaamuna, kun lähden töihin.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008

Se o vähä väkisi perustettu kauppapaikka 1550, Kustaa Vaasan käskystä. Väkisi siinä mielessä, et aluks ihmiset ei oikei halunu sielä ees asua. Nyt onneks haluuvat, ni täälä ei oo nii tunkutäyttä, nii et pitäköö iha omananne.

Vierailija
sigfrid
Helsinki on ilman muuta Suomen keskipiste, mutta kenen ansiosta se on olemassa. Pistetäänpä käyntiin demokraattinen selvitys asiasta.

Tsaarin ansiosta pääkaupunkina ja niin suurena kuin se nykyisin on Suomen oloissa, vaikka Kustaa Vaasa sen perustikin. Ja jos viime sotia ei olisi ollut, Suomen silloinen toiseksi suurin kaupunki, stadia kansainvälisempi Viipuri olisi vienyt suuren osan Helsingin kasvusta. Tästä oli joskus Hesarissa monia vuosia sitten hauska entäpä jos - artikkeli, jossa talousmiehet, historioitsijat ym arvioivat, millainen Suomi (ja Viipuri) olisi jos sodilta olisi vältytty (kuitenkin ilman Baltian kohtaloa, tosin eivät Baltian maatkaan sodalta välttyneet). Sotien tuloksenahan esimerkiksi Itä-Suomesta jäi jäljelle vain kuihtuvat takamaat.

Mutta ihan mukava pikkukaupunki stadimme on ja varmasti parhaita paikkoja asua Suomessa. Riippuu tosin paljon siitä, mitä asioita arvostaa. Toiset arvostavat maaseutua asuinpaikkana eikä siinä mitään pahaa, kunhan ei kepua äänestä. Itse asun suurimman osan vuodesta 11 miljoonan asukkaan monietnisessä metropolissa ja viihdyn hyvin.

Vierailija
Peter Bätrefolk
Suomen keskipiste on täsmälleen siellä missä minä juuri nyt olen. Samoin maailman napa. Keskipiste ja napa muuttavat seuraavan kerran paikkaa huomisaamuna, kun lähden töihin.

Kato, köyhät raahautuu töihin

Vierailija
Rere
Itse asun suurimman osan vuodesta 11 miljoonan asukkaan monietnisessä metropolissa ja viihdyn hyvin.

Eli monikulttuurisuus voi siis toimia?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat