Oikein ajoitetut tervehtimiset

Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

[size=150:2qijwdob]Oikein ajoitetut tervehtimiset[/size:2qijwdob]

Käytöskoulu jääny väliin mulla... Olen tässä miettinyt, miten kauan aikaa täytyy kulua, että toista ihmistä tulee tervehtiä uudelleen. Eli jos heebo tulee vastaan useaan kertaan päivässä... samana päivänä ei ehkä kätellä kahteen kertaan? vai kätelläänkö aina tilaisuuden vaihtuessa oleellisesti?

Keissi 1: Porvari jota tulee kätellä
Keissi 2: Nainen jota tulee halata
Keissi 3: Heebo jolle tervehditään moikkaamalla
Keissi 4: Ilonen heebo jolle tervehditään kättä heilauttamalle
Keissi 5: Herra Isoherra, suora esimies militaariyhteisössä
Keissi X: Kerro tervehtimistavasta jolla saa ystäviä ja vaikutusvaltaa

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Kommentit (4)

Vierailija
Saw
[size=150:1qtt8bv7]Oikein ajoitetut tervehtimiset[/size:1qtt8bv7]

Käytöskoulu jääny väliin mulla... Olen tässä miettinyt, miten kauan aikaa täytyy kulua, että toista ihmistä tulee tervehtiä uudelleen. Eli jos heebo tulee vastaan useaan kertaan päivässä... samana päivänä ei ehkä kätellä kahteen kertaan? vai kätelläänkö aina tilaisuuden vaihtuessa oleellisesti?

Keissi 1: Porvari jota tulee kätellä
Keissi 2: Nainen jota tulee halata
Keissi 3: Heebo jolle tervehditään moikkaamalla
Keissi 4: Ilonen heebo jolle tervehditään kättä heilauttamalle
Keissi 5: Herra Isoherra, suora esimies militaariyhteisössä

Ensimäisen tervehtimisen jälkeen samana päivänä kohdatessa silmiin katsominen ja näin huomioiminen riittää. Jos ei ole sosiaalista vammaa niin tietää kuinka toimia minkäkin hemmon kohdalla.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005
Saw

Keissi 6, eli "vanhanaikainen": joillain kutsuilla/kuppilassa voi tehdä aloiteen kättelylle ja kun tervehdittävä ojentaa käden, lyö siihen tyhjän oluttuopin/muuta turhanpäiväistä roskaa.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
-:)lauri
kutsuilla/kuppilassa voi tehdä aloiteen kättelylle ja kun tervehdittävä ojentaa käden

Sikaflunssan takia nykyään ei kätellä. Nykyään tehdään terrorist fist jab.

Vierailija

Suosittelen lämpimästi kaikille lukijoille, en vain ketjun aloittajalle, Tuomi Elmgren-Heinosen Käytöksen kultaista kirjaa (1954). Siitä pitäisi löytää vastaus lähes kaikkiin länsimaisten käytöstapojen perusteisiin. Kaikki nykyiset käytöstavathan ovat enemmän tai vähemmän niiden johdannaisia.

(kuva on ensimmäisestä painoksesta, osa erästä vanhaa typografista tutkielmaani.)

Uusimmat

Suosituimmat