Turusen vankila

Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Nyt en oikein tajua tuota vankilajuttua. Heppu on siis kasannut sarkofagin kovavillasta. Se on tavaraa, josta talitintit nyppivät tavaraa irti.

Miten on mahdollista, että joku älyllinen olio on vankina tuollaisessa höttörakennelmassa 17 vuorokautta? Tarkoitan sitä, että rakenne hajoaa painamalla. Samoin siihen voi nyppiä reiän tinttitekniikalla eli ottamalla irti kuitua isompina ja pienempinä tolloina.

Selityksiä kehiin.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Kommentit (21)

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

olisiko turunen ollut niin tyhmä että olisi jäättänyt laittamatta jonku kovan levyn sisäpintaan? itse kyllä olisin potkinut ja kynsillä kaivanut tietä ulos, tai ainakin yrittänyt.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

1. Sut huumataan, kaapataan ja viedään puulaatikossa tuntemattomaan paikkaan tuntemattoman henkilön toimesta.
2. Sua kuvataan 24/7 kameralla.

Olisitko itse riskeeraanut henkesi yrittämällä karkuun? Entä jos henkilö uhkasi aseilla/räjähteillä? Kuinka pystyisit sisältä päin tietämään onko rakenne missä ja onko esim laitettu räjähteitä?
Jos rakenne olisikin ollut tehdashallissa Venäläisten mafiosojen keskellä ja olisit "juossut" ulos?

Vierailija
hi3

Olisitko itse riskeeraanut henkesi yrittämällä karkuun? Entä jos henkilö uhkasi aseilla/räjähteillä? Kuinka pystyisit sisältä päin tietämään onko rakenne missä ja onko esim laitettu räjähteitä?
Jos rakenne olisikin ollut tehdashallissa Venäläisten mafiosojen keskellä ja olisit "juossut" ulos?

Elikä tilanteeseen pitää alistua?

Mitä jos nainen olisi kaivanut itsensä irti kotelosta ja avannut oven rappukäytävään ja juossut karkuun???

Vierailija
thuga101
hi3

Mitä jos nainen olisi kaivanut itsensä irti kotelosta ja avannut oven rappukäytävään ja juossut karkuun???

Moisesta rakennelmasta olisi todennäköisesti vapautunut jos olisi vain seiniä jaksanut tarpeeksi potkia.
Suurin vankila tuossa oli psykologinen. Herääppä itse huumattuna pikkuisesta kopista jossa on kamera.

Vierailija
Cosmic-Fairy
thuga101
hi3

Moisesta rakennelmasta olisi todennäköisesti vapautunut jos olisi vain seiniä jaksanut tarpeeksi potkia.
Suurin vankila tuossa oli psykologinen. Herääppä itse huumattuna pikkuisesta kopista jossa on kamera.

Olen täysin samaa mieltä.

Paniikki yli järjenkäytön.....

Diam
Seuraa 
Viestejä2295
Liittynyt14.9.2006

Oikea passiivitalo,joka valitettavasti vaatii sähköäkuluttavan jäähdytyspuhaltimen. Paitsi ellei laiteta katolle Savonius roottoria.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Vierailija
Äemänkäki
kahtokaas kuvia tarkkaan ni näkyy vaneri välissä...

Ja vanerista ei pääse loppuunsa asti koulutettu SAS tai läpi?

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Vahva vaneri kyllä kestää satojen kilojen painon. Riippuu toki siitä kuinka monta kerrosta siinä on. Potkimalla ja päin ryntäämällä voi kestää jonkinaikaa. Riippuu toki seinän muusta rakenteesta, se on niin heikko kuin sen heikoin kohta on.

Järkyttävä tapaus tuo toki on. Nainen alasti pienessä kopissa kahlehdittuna lämpöpatteriin 17 päivää ja naamioitu poliitikko käy vähän väliä siellä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

Minäkin luulen, että psykologia pitää ihmisen vankina tuollaisessa kopissa. Metri vuorivillaa eristää ääntä niin vähän, että huutamalla olisi saanut hälytettyä naapurit. Itse en kyllä tuollaisessa tapauksessa luottaisi siihen, että vanki ei saisi paniikkikohtausta ja alkaisi huutaa hysteerisenä, vaan veisin hänet jonnekin korpikämppään jossa saisi huutaa ja riehua rauhassa. Mutta voihan tuollaisessa aina olla takana myös jotain katkeruutta ja sairasta kostomielialaa kostoa ökyrikkaiden lapsille, joille kaikki näyttää wannabe-rikkaan mielestä olevan niin helppoa. Tai sitten tapaukseen liittyy seksuaalista riistoa, jota vain ei ole haluttu julkistaa.

Luulen, että miehet olisivat keskimäärin taipuvasempia yrittämään pakoa tai vastarintaa vaikka riskillä. Siksi kai useimmin naisia siepataan lunnaiden toivossa, ainakin jos ei sieppaajana ole joku rutinoitunut terroristijoukko kehitysmaassa, joka voi vartioida vankejaan aseellisesti yötä päivää. Rikkaalla korkean riskin pakoyrityksiä varmaan hillitsee sekin, että jouduttuaan siepatuksi tunnetusti rikas voi olla melko varma, että sieppaaja tekee sen lunnaiden toivossa ja vapauttaa hänet saatuaan rahat.

Vierailija

Meillä on aika helvetisti enemmän tietoa kuin neidillä sillä hetkellä. Mistä hän tiesi et se on rakennettu Turussa olevaan normaaliin kerrostalohuoneistoon? Tai mistä hän tiesi et homman takana on yksi ja ainoa henkilö? Tottakai tuon olisi saanut hermostuneena potkittua paskaksi ja tultua ulos, ei kai siitä ole kysekään loppujen lopuksi. Kyse on siitä miksi JÄRKEVÄ ihminen ei niin tee tuollaisessa tilanteessa.
Lähtekää ajattelemaan asioita Turusen näkökulmasta. Hän oli oikeasti aika helvetin fiksu vaikka loppu kusikin. Olisiko häneltä jäänyt käyttämättä sellaiset bluffit kuin: "sun mutsis on meillä kans, joten parempi totella" "Liikautakin seiniä niin paikkas lentää ilmaan" ja tietysti aseella osoittelut yms.

Meillä jokaisella on vain yksi elämä ja sitä ei voi niin helposti riskeerata kuin leffoissa/peleissä on tapana tehdä. Nähtiin sama "minäminä sankarisankari" tapahtuma jo Jokelassa, jossa teinipojat lähtivät paljain käsin jahtaamaan yhtäkkiä paikalle ilmestynyttä aseistautunutta henkilöä.

Uskon poliisienkin kehuneen neidin käytöstä ja rauhallisuutta, se saattoi oikeasti pelastaa sen hengen. Mies joka on hautonut suunnitelmia kuukausia, huumannut ja käyttänyt sähkölamautinta+vienyt puuboksissa nokkakärreillä viatonta naishenkilöä ei voi olla kovin kiltti ja huomaavainen mikäli nainen alkaa "kiukutella".

Tämän mediatietoisuuden takiahan syyttäjillä on työtä. Kansalaisen silmin mies ei vahingoittanutta ketään ja kaikki on hyvin, näin media meille kertoo siis. Entä tilanne ihan vain faktoina?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
hi3
Tämän mediatietoisuuden takiahan syyttäjillä on työtä. Kansalaisen silmin mies ei vahingoittanutta ketään ja kaikki on hyvin, näin media meille kertoo siis. Entä tilanne ihan vain faktoina?

Kyllä minä olen täysin varma, että jos kansalaiset äänestäisivät rangaistusta Turuselle, se olisi todella paljon rajumpi kuin lain sallima maksimirangaistus puhumattakaan oikeuslaitoksen määräämästä huomattavasti maksimia lievemmästä, josta ensikertalainen lusii kolmasosan.

Vierailija
Neutroni
Minäkin luulen, että psykologia pitää ihmisen vankina tuollaisessa kopissa. Metri vuorivillaa eristää ääntä niin vähän, että huutamalla olisi saanut hälytettyä naapurit. Itse en kyllä tuollaisessa tapauksessa luottaisi siihen, että vanki ei saisi paniikkikohtausta ja alkaisi huutaa hysteerisenä, vaan veisin hänet jonnekin korpikämppään jossa saisi huutaa ja riehua rauhassa. Mutta voihan tuollaisessa aina olla takana myös jotain katkeruutta ja sairasta kostomielialaa kostoa ökyrikkaiden lapsille, joille kaikki näyttää wannabe-rikkaan mielestä olevan niin helppoa. Tai sitten tapaukseen liittyy seksuaalista riistoa, jota vain ei ole haluttu julkistaa.

Luulen, että miehet olisivat keskimäärin taipuvasempia yrittämään pakoa tai vastarintaa vaikka riskillä. Siksi kai useimmin naisia siepataan lunnaiden toivossa, ainakin jos ei sieppaajana ole joku rutinoitunut terroristijoukko kehitysmaassa, joka voi vartioida vankejaan aseellisesti yötä päivää. Rikkaalla korkean riskin pakoyrityksiä varmaan hillitsee sekin, että jouduttuaan siepatuksi tunnetusti rikas voi olla melko varma, että sieppaaja tekee sen lunnaiden toivossa ja vapauttaa hänet saatuaan rahat.

Oikeuden tarkastuksessahan todettiin, että kahden metrin päähänkään ei kuulunut oikeastaan mitään. Joku naapuri arveli kuulleensa huutoa, mutta tiedättehän te suomalaiset - taas joku naapuri mekkaloi, ei olla kuulevinammekaan...

Muistetaan vielä, että kopissa oli 30 lämpöastetta ja happi koko ajan loppumassa. Vähemmän sellaisessa tilanteessa saa harrastettua raskasta fyysistä liikuntaa. Pelkkä vangittuna olo pudotti uhrin painosta kymmenen kiloa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Barbaari
Vahva vaneri kyllä kestää satojen kilojen painon. Riippuu toki siitä kuinka monta kerrosta siinä on. Potkimalla ja päin ryntäämällä voi kestää jonkinaikaa. Riippuu toki seinän muusta rakenteesta, se on niin heikko kuin sen heikoin kohta on.

Joo. Jos tukirakenteet on kunnossa, sentin paksuista vaneria ei kyllä noin vain murra.

Jos pitäisi yrittää, kannattaisiko yrittää hajottaa katto vai seinät? Katto voisi olla heikompi, koska silloin potkiessaan tai selällä puskiessaan voisi tukeutua lattiaan?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat