Työvaatteet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hei!

Miksi työpaikoilla on pidettävä työasuja raskaita haalareita ynnä muita? Omalla kohdallani työntekonopeus kasvaa mikäli saa työskennellä omassa kevyessä vaatetuksessa, pomo sanoo että työasua täytyy pitää.

Vaatteiden likaantuminen ei haittaa mukavaa että vaatteet likaantuu ainakin on tehnyt jotakin.

Kommentit (8)

Vierailija

Työnantajan vastuut monissa paikoissa. Työvaatteet ei saa olla itsestään paloa ylläpitäviä eikä työvaatteissa saa olla mitään löysänä roikkuvia osasia jotka voi tarrata koneisiin, näin esimerkiksi..

Vierailija
OzziXX
Työvaatteet ei saa olla itsestään paloa ylläpitäviä eikä työvaatteissa saa olla mitään löysänä roikkuvia osasia jotka voi tarrata koneisiin, näin esimerkiksi..

Joo, voi hieman kirpaista, jos sorvi tempaisee mukaansa, villapaita syttyy palamaan hitsatessa, päähän kolisee ilman kypärää jne...

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Ei ne haalarit minusta raskaat ole. Turvakengät on paljon raskaammat, mutta niidenkin käyttöön tottuu. Samoin on kuulonsuojaimien laita. Jotkut jaksavat pitää niitä kuppisuojaimia kaiket päivät, mutta minä en niihin tottunut, vaan käytin tulppia.

Ai niin, unohtui vielä, että työnantaja hommasi ne haalarit ja työviikon jälkeen ne laitettiin keräilylaatikkoon. Maanantaina sai taas pukea puhtaat haalarit.

Vierailija

Se kertoo että olet töissä, vastuussa sinulle annetusta tehtävästä. Se erottaa ammattilaisen kadunmiehestä. Tunnet ylpeyttä ja olet vakuuttava, kun työasussasi komeilee työnantajasi logo. Se tuo kantajalleen ylvästä ryhtiä, mitä muut keskiverrot ihmiset eivät ympärilläsi osaa kuin hämmästellen kunnioittaa. Haalari, hiellä ja orvaskedellä vuorattu uhritemppeli, jonka kantaja on hienon mekanismin balsamilla voideltu osanen, jota ilman isänmaamme ei olisi rakennettu, se ei pysyisi pystyssä, se ei menisi eteenpäin.

Mitään käytännön syitä ei ole.
Kohta entinen toimitusjohtaja.

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007

Mä joudun käyttämään oransseja työasuja heijastimilla varustettuna koska olen töissä puistoissa, kaduilla ja teillä. On syytä näkyä ja myös eu-direktiiviit määräävät näin.( Voisin kertoa monta tarinaa "läheltä piti" asiasta, mutta jätetään toiseen kertaan )

Eikä tää sirkusasu ole enää oikeasti epämukava, vaan pelkästään helavatan räikeä.

.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Työvaate, kuten haalarit, voi olla myös tuotteiden ja raaka-aineiden suojaksi. Ei pelkästään työntekijän. Esmes elintarvikealalla ei saisi edes olla omat vaatteet samassa kaapissa työvaatteiden kanssa, tai ainakin ne on erotettava toisistaan. Ilman työvaatteita ei esim. saa mennä kaikkiin raaka-ainevarastoihin, säilytystiloihin ja vastaaviin.

Hämmentää.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005

Mulla oli kesäduunissa tollaset houst ja musta paita. Olin mielestäni puoliksi kirurgi ja puoliksi ninja.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Pohtija
Seuraa 
Viestejä883
Liittynyt16.3.2005
Kana Murva
Se kertoo että olet töissä, vastuussa sinulle annetusta tehtävästä. Se erottaa ammattilaisen kadunmiehestä. Tunnet ylpeyttä ja olet vakuuttava, kun työasussasi komeilee työnantajasi logo. Se tuo kantajalleen ylvästä ryhtiä, mitä muut keskiverrot ihmiset eivät ympärilläsi osaa kuin hämmästellen kunnioittaa. Haalari, hiellä ja orvaskedellä vuorattu uhritemppeli, jonka kantaja on hienon mekanismin balsamilla voideltu osanen, jota ilman isänmaamme ei olisi rakennettu, se ei pysyisi pystyssä, se ei menisi eteenpäin.

Mitään käytännön syitä ei ole.
Kohta entinen toimitusjohtaja.

Ylväitä sanoja. Ja tosia.
Paitsi, että työvaatteissa on kyllä enemmän käytännöllisiä taskuja ja pidikkeitä työkaluille ja mieluummin likaa työvaatteensa kuin omansa...

"Perhosten liihottelu voi näyttää epämääräiseltä haahuilulta, mutta se on harhaa. Ne tietävät tarkkaan, mitä tekevät."

Uusimmat

Suosituimmat