Kooma

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Entä jos olenkin oikeasti koomassa enkä tiedä sitä? Näkeekö koomassa unta? Kertokaapas

Kommentit (12)

Vierailija
opge
Entä jos olenkin oikeasti koomassa enkä tiedä sitä? Näkeekö koomassa unta? Kertokaapas

Ajattelen, olen siis olemassa.

Koomassa tai ei.

Vierailija

[size=85:1d5zdwfx]

wikipedia
Kooma on syvän tajuttomuuden tila, jossa oleva henkilö ei tiedosta ympäristöään, eikä reagoi minkäänlaisiin ulkoisiin ärsykkeisiin. Henkilöä ei voida täten myöskään herättää koomasta voimakkaillakaan ääni-, näkö-, tai kipuärsykkeillä. Mikäli kyseessä on syvä kooma, potilas ei välttämättä pysty hengittämään, jolloin hänet voidaan pelastaa vain laittamalla hänet hengityskoneeseen.

[/size:1d5zdwfx]
Sehr_Klug 50(answers.yahoo.com)
NO you cant.
Coma is a pathologycal (non-normal) state of the brain functions, that do not have the components of normal sleep
In normal sleep we have normally, what we call "four stages" that are defined by very clear cut "sleeping waves".
When we reach phase III, we start involuntarily moving our eyeballs, and we reach the maximum muccle relaxation, (the so called REM or Rapid Eye Movements). and in THIS period of REM, we do dream.... (you can see at times,people who are asleep, actually moving the eyeballs, as if " they were pursuing a moving object")
In coma, there is no sleep wave pattern, nor REM stage, and thus, there are no dreams by definition, and the electrical waves taken to comatose persons, do not show the typical IV phases of NORMAL sleep.
As you can see, dreaming ina coma, is utterly impossible, otherwise, it wouldnt be a coma
Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

What happens during a coma?

"There are different stages of a coma. Most people believe that a person in a coma is in a deep sleep. This is not entirely true. Some stages of coma resemble a deep sleep but not all. The progress of coma is measured by the patient's increasing awareness of external stimuli. There are many levels of coma which the patient will pass through as functionality increases. Depending on the stage, a person in a coma may make movements, sounds and experience agitation. Coma patients may also have reflex activities that mimic conscious activities. Sometimes, coma patients must be restrained to prohibit them from removing tubes and IVs." http://www.mamashealth.com/coma.asp

Hämmentää.

Vierailija
opge
mutta näkeekö koomassa unto vai näkeekö siinä vain tyhjää?

Ei näe unta, asia selviäisi EEG:n avulla.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
fenomenologi
opge
mutta näkeekö koomassa unto vai näkeekö siinä vain tyhjää?

Ei näe unta, asia selviäisi EEG:n avulla.

Siis aivosähkökäyrän?

Hämmentää.

Vierailija

When we reach phase III, we start involuntarily moving our eyeballs, and we reach the maximum muccle relaxation, (the so called REM or Rapid Eye Movements). and in THIS period of REM, we do dream....

Tämä on aina ollut vähän hämmentävä väite. Minä kyllä alan nähdä ja kokea kaikenlaista heti, kun alan nukahtaa. Kyllä 5-10 minuutin torkahduksen aikanakin näkee vaikka mitä.

Menenkö minä sitten suoraan kolmosvaiheeseen ja REMiin?

Vierailija
Cubemon

When we reach phase III, we start involuntarily moving our eyeballs, and we reach the maximum muccle relaxation, (the so called REM or Rapid Eye Movements). and in THIS period of REM, we do dream....

Tämä on aina ollut vähän hämmentävä väite. Minä kyllä alan nähdä ja kokea kaikenlaista heti, kun alan nukahtaa. Kyllä 5-10 minuutin torkahduksen aikanakin näkee vaikka mitä.

Menenkö minä sitten suoraan kolmosvaiheeseen ja REMiin?

Googleta hypnagoginen hallusinaatio

Vierailija
fenomenologi

Googleta hypnagoginen hallusinaatio

Onko unelle sitten jokin hienompi nimi, jos nämä ovat kerran eri asioita?

Uusimmat

Suosituimmat