Oletko ns. iloinen veronmaksaja?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En jaksa kirjoittaa pitempää aloitusviestiä tähän aikaan illasta.

Kommentit (5)

Vierailija

En, vaikka semmosta musta yritettiin tehä ylä-asteen yhteiskunta opin tunneilla, oli ehkä 5 tunnilla yhteensä koko ylä-asteella olin yleensä, ns. klinikalla eli erityis opetuksessa, koska aineen opettaja ei pitänyt ajatusmaailmastani ja keksi syitä saadakseen laittaa minut sinne.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005

Olen usein iloinen tai ainakin tyytyväinen ja olen myös veronmaksaja, joten vastasin kyllä. Tyytyväisyyteni ei kylläkään johdu verojen maksusta, mutta sitähän ei kysytty.

Vierailija

En ole, olettaen että kyselyssä tarkoitetaan koenko saavan vastinetta maksamilleni veroille. Kun maksan vuodessa *palkkatyöstäni* enemmän veroja mitä keskimääräinen suomalainen palkansaaja (mediaani) tienaa, niin herää kieltämättä pieni epäilys nykyisen vero-progression kohtuullisuudesta...

Vierailija

Jos verot voitaisiin kohdentaa johonkin kohteeseen tai asiaan, niin se voisi olla motivoivampaa.
Tätä kai on koettu UK:ssa, en tiedä mikä lopputulos oli.
Jos tuntuu, että kaikki verot menevät "valtion suureen kaivoon", niin ihmisten usko verorahojen käyttöön hiipuu.
Se verojen kohdentaminekin maksaa, mutta motivoi.
Rahojen käyttöä kannatta valvoa, valtion byrokrtatiaan ja puoluetukeen, sekä huonosti käytytteyihin rahoihin saa verovaroja uppoamaan.
Kannataa olla poliittiseti aktiivinen, se auttaa!

Vierailija
Starman
Jos verot voitaisiin kohdentaa johonkin kohteeseen tai asiaan, niin se voisi olla motivoivampaa.

Saattaisi se olla yksilön kannalta motivoivampaa, mutta en usko että yksikään valtio pysyisi kovinkaan kauaa pystyssä jos tuohon mentäisiin.

Uusimmat

Suosituimmat