Mitä hyvää kaksiavioisuudessa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Voiko siinä olla jotakin hyvää?
Olisko vaikka lastenhoito tai seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen helpompaa?
Vaimo tuumas että pitäisköhän sen antaa mun ottaa "mienoi" eli kakkosvaimo. Leikillään, mutta totuutta hiukkanen joukossa. Ehkä samalla yritti testata onko mulla kiinostusta johonkin tiettyyn.
No, mulla on seksuaaliset halut, ehkä hiukka ylimitoitetut jos ei vaimo anna niin täytyy pari kertaa päivässä "suhisuhi".
Ei kai se epänormaalia ole, mutta...

Oliskohan tollasesta "mienoista" enempi haittaa ko hyötyä?
Laki ja byrokratia tulis ainakin vastaan, mutta jos emännät keskenään tulis toimeen niin ei kai se hullumpaa olis.

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija
Rasputin

Voisitko luoda omille avauksillesi yhden oman ketjun ja kirjoitella ainoastaan sinne näitä?

Vierailija
JW
Rasputin

Voisitko luoda omille avauksillesi yhden oman ketjun ja kirjoitella ainoastaan sinne näitä?

EN TODELLAKAAN!

Siinähän menisi aiheet sekasin.
Oletko todellakin NOIN TYHMÄ?

Voisitko olla vastaamatta jos ei asia kiinosta tai laittaa ärsyttävät kirjoittajat userhideen?

Vierailija

Tällä thaimaassa eräs hyvin kuuluisa tehtaanomista pyörittää omaa bisnestä muistaakseni kahdeksan vaimonsa voimalla. Naiset siis tekevät työtä yhdessä ja tulevat keskenään toimeen. Lehtihaastattelussa on häneltä kysytty että kuinka on mahdollista että sinulla on kahdeksan vaimoa. Kaveri vastasi "koska ykkösvaimo sallii sen". Ykkösvaimolla on myös johtoasema.

Tämä ei oo mitenkään harvinaista. Varakkailla miehillä saattaa olla useempikin vaimo ja perhe. Joskus asuvat yhdessä, mutta useinmiten erikseen.

Vierailija
Rasputin
Oletko todellakin NOIN TYHMÄ?

Joo.

Rasputin
Voisitko olla vastaamatta jos ei asia kiinosta tai laittaa ärsyttävät kirjoittajat userhideen?

Mutta uusi aihe tulee aina tuohon aktiivisten aiheiden palkkiin ja siksi olisi näppärää, jos pistäisit omaan ketjuun, niin halukkaat voisivat aina lukea siitä.

Vierailija
JW

Mutta uusi aihe tulee aina tuohon aktiivisten aiheiden palkkiin ja siksi olisi näppärää, jos pistäisit omaan ketjuun, niin halukkaat voisivat aina sillä lukea.

Ei ilmeisesti menny jakeluun mitä kirjoitin.

Vierailija
Rasputin
JW

Mutta uusi aihe tulee aina tuohon aktiivisten aiheiden palkkiin ja siksi olisi näppärää, jos pistäisit omaan ketjuun, niin halukkaat voisivat aina sillä lukea.

Onko tuo kyllä vai ei?

Vierailija

Minulla on omakohtaista kokemusta "kolmantena pyöränä" olemisestakin.

Ihmiset on laumaeläimiä ja hierarkisia.
Parisuhteessakaan ei ole aina mahdollista päästä tasa-arvoon tai tasapuolisuuteen. Yleensä jompikumpi dominoi enemmän. Ei se mikään huono/hyväjuttu ole sinällään, riippuu tarpeista ja siitä käytännöstä missä elämää hallitaan ja eletään.

Kolmanneksi pyöräksi jää helposti sellainen "ihminen" joka ikäänkuin otetaan palvelijaksi. Ihmisarvo voi unohtua kun tarvitaan joku pano kuksittavaksi siksi että "luomakunnan kruunulta" väsyy ranteet. Suosittelisinkin yliseksuaalisille työttömille tai muuten paljon vapaa -aikaa omaaville, jotka ei muuta pysty harrastamaan kuin naimista, jotakin uutta harrastusta tai vaikka tekniikkaa apuun.

Ihmisen käyttäminen omien, ehkä sairaalloistenkin tarpeiden loputtomaan tyydyttämiseen haiskahtaa hyväksikäytöltä. Toki siellä Thaimaassa riittää "vapaita naisia". Kotinsa, kenties perheensä, koko sukunsa jossakin tsunamissa menettäneitä joilla on epätoivoinen elämäntilanne ja tuossa tilanteessa vois olla niin että se oli pääsy pois kurjuudesta kun pääsis Maukan poljettavaksi mutta pääsiskö siinä jakamaan tasapuolisesti emännyyttä, vaimoutta? Epäilen vahvasti.

Saman yrittäminen suomessa olis jotenkin reilumpaa kun täällä ei niitä tsunameja, maanjäristyksiä, hirmumyrskyjä, tulivuorenpukauksia, eikä myöskään lieveilmiönä prostitutiota suuressa laajuudessa, ei ihmiskauppaa eikä moniavioisuutta juurikaan esiinny.

Kokeneena sen miten vakirouvvan tahto, tarpeet ja halut kuin myös perheen lasten tarpeet ja halut säätelee sitä mihin ja koska perheenisä kulloinkin pääsee lähtemään - en suosittele kenellekkään itseään arvostavalle naiselle ryhtymistä suhteeseen miehen kanssa, joka on jo suhteessa jonkun naisen kanssa.

Pikkujätkien märkiä päiväunia.
Ihan samaa sarjaa kuin oman voiton maximointi niin että kun ei koulutettu ja järjestäytynyt työvoima suostu tai enää kykene siihen mitä jotkut himohidalgot haluu niin eikun ulukomaille tyydyttämän tarpeita, sinne missä on halpatyövoimaa mitä lypsää.

Toki primitiivisesti toteutuvaa, toki niin ettei kukaan tiedä mikä vaihtoehto olis universaalisti paras - mutta tässä ei kait kystyykkään jumalan mielipidettä? Vastata saa myös nainen, jolla kuukautiskierto säätelee kiimaa ja halukkuutta tai vastata voi myös mies jota joku aviovaimo voi uneksia kakkos, kolmos tai vaikka haaremiurookseen.

Missä välissä siinä sitten työt tulee hoideltua tai työttömänä harrastettua välttämättömät kotityöt, politiikat, opiskelut, sosiaaliset seurustelut, ilman sekstaamista, jne.

Taitaa sopia vaan avohoitopotilaille jotka ruokitaan kotiin?
Sori vaan mutta sellainen kuva nousee mieleen kun on itse joutunut tai peräti saanut yksinhuoltajanakin elää rikasta elämää. Oli mahdollisuus tehdä monipuolisesti vaikka mitä. Hallita oma elämänsä itse itsenäisesti. Valmistaa jopa tarvekalutkin itse käsityönä. Entrata huonekalut, ommella vaatteet, näpertää lampunvarjostimet ja vuolla pajupillit kuin muuta. Omavaraistaloutta.

Seksistä piti tinkiä. Hyvin sitä kuitenkin selibaatissakin pärjää ja jopa selainen jolla kyllä "se" mielessä on usein ja haluja paljon. Välillä löytyi vapaaehtoisia viihteellä eikä tarvinnut/saanut olla suhteessa vakituiseen.

Jos mun pitäis aatella että olisin vakisuhteessa johon mies tarvitsis useamman naisen niin luopuisin varmaan enemmin miehestä kuin omasta vapaudestani. Hillitöntä säätämistä. Toki jos olis varaa ostaa iso tila-auto mihin mahtuis kerralla monta vaimoa mutta huom! myös useampi aviomies niin .. no ei siis niinkään. Ei sopis mulle. Oon sosiaalisesti niin rajoittunut. En pärjää ees kunnolla parisuhteessa, miten suuremmassa sosiaalisessa kokoonpanossa?

Kaikenkukkuraks mukana olis hormonit ja tunteet. Kiintymys.
Se oksitosiini, eikö se edellyttäis jo ryhmäseksiä tjms. että kaikki vois kiintyä ja sitoutua toisiinsa yhtä paljon?
Mites sit negatiiviset tunteet?
Mustasukkaisuus?

Hyväksikäytöltä haisee ja pahalle.
Unohda koko juttu jos et o ihan pelle.

Vierailija
Rasputin
JW
Rasputin

Onko tuo kyllä vai ei?

Häivy nyt tästä ketjusta!
Jos sulla ei ole mitään sanottavaa itse aiheeseen niin painu vittuun!

Tää on selkeesti kulttuuriaihe ja eräs kirjoittaja nimenomaan pyysi mua kirjoittamaan thaimaan kulttuuriin liittyvistä asioista.

Just joo. Muut painuu minne painuu ja yks pomppii kuin korkki pinnalla siks että planeetalla on mahdollisuus vielä paikkapaikoin elää jossain feodaalisysteemissä ja käyttää orja- tai halpatyövoimaa hyväksi.

Mietippäs miksi moinen voi ärsyttä tai herättää muuten voimakkaita tunnekuohuja täällä suomessa tai muualla sellaisessa kulttuurissa elävissä ihmisissä jotka ei hyväksy muitten hyväksikäyttöä, yms.

Jos esittelist muutakin kuin omaa kaluas ja sukupuolielämääsi niin esittelisit sitten sitä kulttuuria siellä.

Vierailija
Pönni

Just joo. Muut painuu minne painuu ja yks pomppii kuin korkki pinnalla siks että planeetalla on mahdollisuus vielä paikkapaikoin elää jossain feodaalisysteemissä ja käyttää orja- tai halpatyövoimaa hyväksi.

Mietippäs miksi moinen voi ärsyttä tai herättää muuten voimakkaita tunnekuohuja täällä suomessa tai muualla sellaisessa kulttuurissa elävissä ihmisissä jotka ei hyväksy muitten hyväksikäyttöä, yms.

Nonii, jotain asiaa Pönniltä näköjään itse aiheestankin joskin paljo myös aiheen vierestä. Panaudun niihin kohta puoliin tarkemmin ja selitän tarkemmin paikallista ajattelutapaa.

Pönni

Jos esittelist muutakin kuin omaa kaluas ja sukupuolielämääsi niin esittelisit sitten sitä kulttuuria siellä.

Toi on muuten törkeetä.
Sano missä kohti oon tuonu OMAA kaluani esille?

On myös törkeetä yrittää sabotoida toisen kirjoitus asiattomalla aiheeseen liittymättömällä "mantralla" joka ei pidä paikkaansa, niinkuin JW tekee.

Jätetään tänsuuntanen kinastelu pois nyt ja pureudutaan itse asiaan.
Jos sopii?

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Noh, noh!

Aihehan sivuaa päivänpolttavia uutisaiheita. Toki olisin ehkä itse laittanut tämän aiheen ennemminkin psykologian alle, mutta koska nyt kuitenkin eri kulttureiden näkemyksiä aiheeseen ehkä haetaan, niin miksei täälläkin.

Tosin saattaa olla, että ongelman vakavuus ei monelle aukea kuin kuvitelmien kautta. Ja saattaa avaus jäädä tyngäksi.

Mutta siis aiheeseen. Itse olen hämmästellyt saman ongelman parissa, ja päätynyt aivan erilaisiin ratkaisuihin omassa elämässä kuin Raspu, mutta ei se silti muuta ongelmaa miksikään.

Oliko se viime perjantaina, kun lööpeissä oli iso juttu aiheesta. Parisuhdeseksi nyt vain on aika usein epätasapainossa. Ihmiset eivät kiinnitä siihen oikeasti tarpeeksi huomiota, kun on muka kunniakasta tai jotain muuta vähemmän älykästä uhrata itsensä ja omat tarpeensa. Valintoja.

Niin, jotta ymmärrän oikein hyvin tuon tarpeen, ja jos toinen tuon hyväksyy, niin mikäs siinä.

Joskus aikoinaan Suomi nimisesä valtiossakaan ei ollut tavatonta, jos miehillä oli vaimo ja rakastaja. Vaimo oli tyytyväinen kun joku toinen huolehti niistä aviollisista velvollisuuksista. Kas kun joku kumma sydeemi oli luulotellut naisille, että naiminen on vain lapsentekoa varten. Muuten se olis jollain tavalla syntiä. Hieno rouva saattoi siis pitää mielensä kirkkaana ja hartailla menemään, kun joku toinen hoiteli synnit pois kuleksimasta

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
Pönni
Minulla on omakohtaista kokemusta "kolmantena pyöränä" olemisestakin.

Kolmanneksi pyöräksi jää helposti sellainen "ihminen" joka ikäänkuin otetaan palvelijaksi. Ihmisarvo voi unohtua kun tarvitaan joku pano kuksittavaksi siksi että "luomakunnan kruunulta" väsyy ranteet. Suosittelisinkin yliseksuaalisille työttömille tai muuten paljon vapaa -aikaa omaaville, jotka ei muuta pysty harrastamaan kuin naimista, jotakin uutta harrastusta tai vaikka tekniikkaa apuun.

Kolmas pyörä on käsite suomessa. Thaimaassa kakkosvaimo voidaan ottaa puolison suostumuksella. Silloin ei mielestäni ole kysymys tälläisesta asetelmasta. Toki jotkut tekee sen salassa ja silloin ollaan samassa asetelmassa kuin suomessa.

Pönni
Ihmisen käyttäminen omien, ehkä sairaalloistenkin tarpeiden loputtomaan tyydyttämiseen haiskahtaa hyväksikäytöltä.

Kyllä se voi sitä ollakkin jos käyttää hyväkseen toisen hädänalaista tilaa tai taloudellista ahdinkoa. Vapaasta tahdosta nyt puhun.

Pönni
Toki siellä Thaimaassa riittää "vapaita naisia"...joilla on epätoivoinen elämäntilanne ja tuossa tilanteessa vois olla niin että se oli pääsy pois kurjuudesta kun pääsis Maukan poljettavaksi mutta pääsiskö siinä jakamaan tasapuolisesti emännyyttä, vaimoutta? Epäilen vahvasti.

Tuo on myös totta. Usein taustalla voi olla taloudelliset vaikuttimet molemmin puolin. Kuka siis käyttää hyväkseen ja ketä? Unohdat kuitenkin että kysymyksessä voi olla paljon muutakin. Joskus esimerkiksi pitkäaikainen toveruus joka on kääntynyt seksuaalisuudeksi myöhemmin tai muu syy. Miksi pitäisi heittää perhe ja menneisyys pois jos sydämeen mahtuu muutakin.

Eikö ole myös "Ultimate" rakkauden osoitus jos puoliso ehdottaa oma-aloitteisesti asiaa ja tinkii samalla omasta "omistusoikeudestaan"?

Suomessa on tapana omistaa puoliso. Thaimaassa saatetaan olla vapaamielisempiä ja avoimia.

Pönni
Saman yrittäminen suomessa olis jotenkin reilumpaa

Ei vättämättä. Suomen kultturi on kahlitsevampi ja yleinen mielipide ja hyväksyntä on koko toimitusta vastaan. Suomessa on vain pettämistä ja avioeroja. Onko se sitten parempi?

Pönni
Kokeneena sen miten vakirouvvan tahto, tarpeet ja halut kuin myös perheen lasten tarpeet ja halut säätelee sitä mihin ja koska perheenisä kulloinkin pääsee lähtemään - en suosittele kenellekkään itseään arvostavalle naiselle ryhtymistä suhteeseen miehen kanssa, joka on jo suhteessa jonkun naisen kanssa.

Yhdessä voi myös asua, saman katon alla. Silloinhan ne tarpeet ja kiireet tulee yhteisiksi.

Pönni
Kaikenkukkuraks mukana olis hormonit ja tunteet. Kiintymys.
Mites sit negatiiviset tunteet?
Mustasukkaisuus?

Tuo on lopultakin se pelottavin ja riskialttein osuus. Siitä voisi jauhaa enempikin.

Pönni
Hyväksikäytöltä haisee ja pahalle.
Unohda koko juttu jos et o ihan pelle.

Alussahan jo sanoin että oli vaimon ehdotus leikillään. Taisi kuitenkin testailla olisiko asia herättänyt kiinostusta. Otin esille keskustelussa kun tuo on täällä kuitenkin tuikitavallista Thaimaassa ei välttämäti erota vaan perhe-elämää jatketaan kahtaalla tai saman katon alla.

Vierailija
Pönni

Kun mies ottaa kakkosvaimon niin saatetaan viettää yhdessä myös häät. Kaikki sukulaiset tietää, että mies on jo ennestään naimisissa ja että kyseessä on kakkosvaimon paikka. Mies sitoutuu huolehtimaan naisesta ja mahdollisesta jälkikasvusta. Tunnen tapauksia henkilökohtaisesti.

Jos "FarankiMaukka" ottaa kakkosvaimon se on suomalaisten mielestä tietenkin tuomittavampaa, kuin jos thaimies sen tekisi. Maukkahan vain toimisi omien sojottavien halujensa toteuttajana ja thaimies taasen eläisi kulttuurinsa mukaan. Näinhän se suomesta käsin nähdään.

Suomalainen nainen ei voi kertakaikkiaan sallia sitä että suomalaisella miehellä olisi useampi nainen yhteiskunnan ja mielipiteen tuomitsematta.
Aina pitää jotenkin uhriuttaa itsensä tai olla ainakin siihen mahdollisuus.

Vierailija
DedMoroz
Tosin saattaa olla, että ongelman vakavuus ei monelle aukea kuin kuvitelmien kautta. Ja saattaa avaus jäädä tyngäksi.

Asiat jotka yleensä mua kiinostaa, koskettaa jollain tavoin itseäni. Usein puen ne tekstissä omaan hahmooni, jonka tiedän ärsyttävän monia ja ehkä juuri siksi. Asiasta googlaaminen ja kaikinpuolinen analysointi heti aluksi ei ole minua varten. Mielummin annan ihmisten esittää raflaavasta aiheesta mielipiteitä ja ripotella ne "tiedonjyvät", mikäli niitä satuu olemaan, pikkuhiljaa.

DedMoroz
Oliko se viime perjantaina, kun lööpeissä oli iso juttu aiheesta. Parisuhdeseksi nyt vain on aika usein epätasapainossa. Ihmiset eivät kiinnitä siihen oikeasti tarpeeksi huomiota, kun on muka kunniakasta tai jotain muuta vähemmän älykästä uhrata itsensä ja omat tarpeensa. Valintoja.

Niin, jotta ymmärrän oikein hyvin tuon tarpeen, ja jos toinen tuon hyväksyy, niin mikäs siinä.

Totta, enempi tai vähempi jompikumpi joskus joutuu uhraamaan, miksei sitäkin voisi tehdä, mutta jossakin se raja kulkee.

Vierailija
Rasputin

Tää on selkeesti kulttuuriaihe ja eräs kirjoittaja nimenomaan pyysi mua kirjoittamaan thaimaan kulttuuriin liittyvistä asioista.

Olisihan vieras kulttuuri ihan mielenkiintoinen aihe, sinä kuitenkin kerroit avausviestissä sinun ja vaimosi seksielämästä ja runkkaamisistasi, luuletko helvetin pelle, että joku on kiinnostunut siitä kuinka usein vedät kouraan, mene hoitoon ääliö.

Vierailija
fenomenologi
Rasputin

Olisihan vieras kulttuuri ihan mielenkiintoinen aihe, sinä kuitenkin kerroit avausviestissä sinun ja vaimosi seksielämästä ja runkkaamisistasi, luuletko helvetin pelle, että joku on kiinnostunut siitä kuinka usein vedät kouraan, mene hoitoon ääliö.

Kiitos että nostit taas aihetta parrasvaloihin.
Suhun voi aina luottaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat